וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום בחיי חוקר פרטי - איך בונים סיפור כיסוי?

שמוליק ממן, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 13:37

משרד חקירות מקצועי הוא משרד חקירות בעל יכולת לבצע "כניסה בכיסוי". מה זה כניסה בכיסוי, איך עושים את זה ולמה זה חשוב עבורכם, מזמיני החקירה?

אילוסטרציה. ShutterStock
מעקב/ShutterStock

חייו של חוקר פרטי, כמו שאתם יכולים לדמיין, מלאים בעניין. העבודה מחייבת אותו להיות דרוך, יצירתי ובעל תושייה, ולהגיב בכל רגע למה שקורה בשטח. יכולת זו של החוקר הפרטי משמשת אותו לטובת שליפה מהירה של סיפור כיסוי במקרה הצורך, אבל במקרים רבים יצירת סיפור כיסוי דורשת דווקא הכנה מראש, תכנון מפורט והרבה מחשבה.

אחת היכולות החשובות ביותר של משרד חקירות מקצועי היא היכולת לבצע "כניסה בכיסוי" - כניסה לבית פרטי, בית עסק או כל מקום אחר, על מנת לגלות פרטים נוספים על האדם שנמצא תחת מעקב. לצורך ביצוע כניסה בסיכוי, נדרש סיפור כיסוי שיאפשר לחוקרים להעמיק בחקר האמת מבלי לעורר חשד.

מה כוללת חקירה פרטית מקצועית? מידע נוסף כאן

מדוע יש צורך בכניסה בכיסוי?

ניקח לדוגמה מעקב פשוט יחסית, שהוזמן על ידי גבר שחושד שאשתו בוגדת בו. כאשר החוקרים יתחקו אחר האישה, הם יגלו שהיא מגיעה לבניין פרטי ונכנסת אליו. מטרתם היא לגלות כמה שיותר אינפורמציה על מה האישה עושה באותו הבניין, על מנת לסייע לבעל בהמשך, אם ירצה להשתמש בראיות שנאספו נגדה בבית המשפט.

אם החוקרים ייעצרו בדלת הכניסה לבניין, לא תהיה בידם כל הוכחה ממשית בנוגע למעשיה של האישה, אך אם יוכלו להיכנס לדירה בה היא נמצאת באמתלה כזו או אחרת, לברר פרטים על מי שמתגורר בדירה ועל אופי היחסים ביניהם - הדבר כבר יוכל לסייע בביסוס האשמות נגדה.

תמיד יש סיפור כיסוי מוכן

יכולת האלתור, היצירתיות והתושייה של החוקרים היא אמנם חשובה ומועילה, אך משרד חקירות שיסתמך רק על תכונות אלה של חוקריו יתקשה לבצע כניסות בכיסוי מבלי לעורר את חשדם של המעורבים. בדוגמה לעיל, חוקר לא מיומן ולא מוכן יישאר מחוץ לדלת הלובי של הבניין וכאמור, לא יוכל לספק ללקוח הוכחות חד משמעיות. חוקר מנוסה ומקצועי, לעומת זאת, יהיה תמיד מוכן עם סיפור כיסוי שאותו יוכל לשלוף לא רק על מנת להיכנס לתוך הבניין אלא אפילו לתוך הדירה עצמה שאליה נכנסה הנחקרת.

רוצים לדעת עוד על עבודת החוקר הפרטי? לחצו כאן

במקרים אחרים, על מנת לבצע כניסה בכיסוי כמו שצריך, יידרש תכנון מעמיק מראש ובניית תוכנית מוכנה לפרטי פרטים. רק כך יוכלו החוקרים להשיג מידע מועיל בצורה חוקית, ולהגיש למזמין החקירה, בסופו של דבר, ראיות קבילות לשימוש בבית המשפט.

כך קרה, לדוגמה, במקרה של בעל שחשד כי גרושתו מכה את הילדים. התקנת מצלמות בדירה וצילום האישה ללא ידיעתה אינם אפשריים לפי החוק ולכן כלל לא נלקחו בחשבון. הדבר אינו משאיר ברירות רבות בידיו של חוקר לא מיומן, אשר יוכל, לכל היותר, לנסות לשהות באזור הבית ולהקשיב למה שמתרחש בתוכו.

הדרך בה אנחנו בחרנו לטפל במקרה היא עם סיפור כיסוי לפי אנו מעוניינים לבצע תמ"א בבניין ומבקשים מידע על הנכס. הכנו קלסר מסודר עם מידע על "הפרויקט" אותו אנו מתכננים, לכאורה, ועל החברה שאותה אנו מייצגים, וביקשנו לשוחח עם האישה, שהייתה בבית עם הילדים (דבר שווידאנו, כמובן, מראש). במהלך שהייתנו בבית, לא נתקלנו אמנם בגילויי אלימות, אבל ראינו בבירור שהבית מאוד מוזנח והיינו עדים לאופן מאוד לא נעים בו היא פנתה לאחד הילדים. הראיות שאספנו מאותה כניסה בכיסוי סייעו לגרוש שלה בתיק המשמורת על הילדים. במקרה אחר לדוגמה, בו התחזינו למנקי רחובות, הצלחנו לסייע לאם מודאגת לקבל מידע על מעשיו של בנה המתבגר, על החברים עמם הוא מבלה אחרי בית הספר ועל מעשיהם.

אם אתם זקוקים לשירותי משרד חקירות, ודאו כי כניסה בכיסוי היא חלק בלתי נפרד מיכולות המשרד וכי שגרת היומיום של החוקרים כוללת ביצוע כניסות בכיסוי מסוגים שונים, כדרך קבע. בנוסף, ודאו כי מדובר במשרד חקירות עם רישיון, על מנת להבטיח שהממצאים ייאספו בצורה חוקית.

לכל המידע על חקירות פרטיות

שמוליק ממן הוא חוקר פרטי, בעל משרד החקירות קואנטין חקירות המתמחה בביצוע מעקבים מכל הסוגים בכל הארץ.


לאתר קואנטין חקירות

טלפון: 053-9382862

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

שמוליק ממן, בשיתוף zap משפטי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully