וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממצאי החקירה הפרטית - ראיות קבילות בכל הליך משפטי

שמוליק ממן, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 13:47

ממצאי חקירה פרטית שנעשית על ידי משרד חקירות מורשה יכולים לשמש כראיות בהליך משפטי. איך מנהלים חקירה פרטית במטרה להשיג ראיות מספקות עבור ההליך המשפטי?

אילוסטרציה. אורי לנץ
חומרי בית משפט/אורי לנץ

חקירות פרטיות מתנהלות כל הזמן, ממש מתחת לאף של כולנו, מכל הסיבות והמניעים ומבלי שנהיה מודעים לכך. מטרת החקירה הפרטית היא, לפני הכל, למסור מידע חשוב למזמין החקירה ולספק לו מעט שקט נפשי עם ידיעת האמת, אך מעבר לכך לחקירות הפרטיות יש תפקיד משמעותי ביותר והוא לספק ראיות שישמשו את מזמין החקירה במסגרת הליך משפטי.

איך תזהו שבן/בת הזוג בוגדים? מידע נוסף כאן

חוזים מראש את כל הטיעונים

חקירה פרטית יכולה להיעשות אך ורק על ידי משרד חקירות מורשה, אחרת אינה חוקית וממצאיה אינם קבילים כראיות בבית המשפט. משרד חקירות מקצועי יערוך כל חקירה פרטית תוך ידיעה שממצאיה עשויים לשמש את מזמין החקירה גם בהליך משפטי. נתון זה משפיע על אופן ניהול החקירה כיוון שהוא מאלץ את החוקרים להיכנס מראש לנעליו של הנעקב, לקחת בחשבון כל טיעון שהוא עשוי להשמיע בבית המשפט על מנת להתגונן בפני ההאשמות, ולנסות למצוא את הממצאים שיסתרו כל טענה אפשרית.

במקרה לדוגמה, ביקשה אישה להוכיח שהגרוש שלה עובד בעבודה קבועה ומתפרנס בכבוד, כיוון שלטענתו אין לו עבודה ואין לו כל יכולת לשלם לה מזונות. במקרה כזה, לא מספיק לעקוב אחרי הגרוש, לתצפת עליו ולהראות שהוא נכנס למקום עבודה מסוים ויוצא ממנו רק כעבור כמה שעות, כיוון שהוא עשוי לטעון שהוא רק ביקר חבר, למשל. לכן, נדרשת כניסה בכיסוי למקום העבודה. אם, לדוגמה, מדובר במוסך, יש להכניס את הרכב לטיפול, לתעד ולצלם את הגרוש במהלך העבודה וגם לדובב אותו, את הקולגות שלו ואת הבוס שלו, על מנת לקבל מהם הצהרות שיוכיחו שהוא אכן עובד קבוע במקום ולא יאפשרו לו להתחמק בטענות כאלו ואחרות.

במקרה דומה, הגרוש עבד כספר, והעיד על רמת הכנסה נמוכה מאוד שהצריכה מצוות החקירה לתעד את מספר הלקוחות שהוא מקבל ביום. אחד החוקרים הגיע למספרה וסיפר שהוא ממתין לאשתו, שכמובן איחרה לצאת מהעבודה ואיפשרה לו לשהות זמן ממושך במקום. עד שהגיעה לבסוף האישה, שהיא כמובן חוקרת בצוות, ועד שהסתפרה, עברו כארבע שעות שאפשרו לחוקרים לראות היטב את מנגנון הפעולה של הספר, את המחירים שהוא לוקח, להבין אם הוא מוציא קבלות ללקוחות ועוד.

רוצים לדעת עוד על עבודת החוקר הפרטי? לחצו כאן

היכרות עם המערכת המשפטית

בחלק מהמקרים, לא הכל "הולך חלק" והחוקרים, שנתקלים במכשול, צריכים להבין כיצד להתגבר עליו. היכרות עם הדרישות המשפטיות הרלוונטיות לכל מקרה ומקרה מאפשרת לחוקרים לתכנן את הצעדים הבאים בצורה היעילה ביותר, על מנת להשיג ממצאים שישרתו ככל האפשר את מזמין החקירה.

כך היה במקרה של אישה שחשדה שבעלה בוגד בה עם קולגה לעבודה. המעקב אחר הבעל הוביל את צוות החוקרים לבניין בפתח תקווה, אך הגבר נכנס לחניון סגור והחוקרים לא יכלו להיכנס אחריו. בפעם הבאה שהוא הגיע לאותו הבניין, הצוות כבר היה מוכן. חוקר אחד המתין מחוץ לבניין ותיעד אותו נכנס, והשני חיכה לו בפנים, עלה יחד איתו במעלית ושאל אותו מיהם נציגי הועד בבניין. הבעל ענה שאין לו מושג, והחוקר תיעד אותו יוצא מהמעלית בקומה השנייה ונכנס לאחת הדירות. כמה דקות מאוחר יותר, דפק החוקר בדלת של אותה דירה בתואנה שהוא עדיין מחפש את ועד הבניין. מי שפתחה לו את הדלת היא כמובן הקולגה של הבעל מהעבודה, כשהבעל תועד יושב בסלון ביתה ללא נעליים, ולאחר מכן יוצא מהבניין בשעת לילה מאוחרת.

ההיכרות של החוקרים עם הערכאות המשפטיות השונות אפשרה להם להבין שתיעוד זה, יחד עם שאר הממצאים שעלו בשרשרת החקירה, יספיקו על מנת להוכיח בגידה, ואכן כך היה. במסגרת תביעת הגירושין שהגישה האישה, כמו בכל הליך משפטי שעושה שימוש בראיות שהושגו בחקירה פרטית, הגיעו החוקרים להציג את הראיות ולתת עדות בנוגע לחקירה, שממצאיה היוו חלק מרכזי בהצלחת האישה להשיג את מבוקשה.

לכל המידע על חקירות פרטיות

שמוליק ממן הוא חוקר פרטי, בעל משרד החקירות קואנטין חקירות המתמחה בביצוע מעקבים מכל הסוגים בכל הארץ.

לאתר קואנטין חקירות

טלפון: 053-9382862

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

שמוליק ממן, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully