וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם פטנט שישנה את העולם? כדאי שתדעו איך להגן על עצמכם

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 17:43

אם אתם מחזיקים בהמצאה הגדולה הבאה, אתם גם חייבים לדעת לשמור על האינטרסים שלכם. עורך הפטנטים גדי בנט מסביר את התהליך המורכב והמעניין

בווידיאו: איך עובד תהליך הגשת פטנט?/אולפן וואלה!

יש לכם רעיון ואתם בטוחים שהוא עומד לשנות גם את העולם וגם את המצב הכלכלי שלכם? מעולה, אבל איך רושמים אותו כפטנט ומאיפה בכלל מתחילים? עורך הפטנטים גדי בנט ממשרד פאולינה בן עמי, המלווה לקוחות פרטיים ועסקיים בתהליך, הגיע לאולפן כדי להרחיב בנושא.

"פטנט הוא אקסקלוסיביות שהמדינה מעניקה לך בתמורה לגילוי של רעיון שעומד בקריטריונים של טכנולוגיה חדשה".

מה סדר הדברים שצריך לעשות בשביל לקבל את האקסקלוסיביות הזו?

"צריך להגיש בקשת פטנט, מסמך טכני-משפטי שמתאר את ההמצאה ואת דרך היישום שלה. רעיון טוב לא מספיק. לא חייבים לבנות את המכונה, אבל כן לתאר את הדרך בה היא תעבוד, כדי שאיש מקצוע יוכל לבנות אותה. החלקים המשפטיים מגדירים את ההגנות שאנחנו מבקשים על הרעיון".

יש סוגי בקשות לפטנטים?

"יש בקשה אחת עם כמה וריאציות. הישראלים אוהבים להתחיל את הדרך עם בקשה זמנית אמריקאית, שמתקיימת לשנה. אפשר גם להגיש בקשה מזורזת אם זה חשוב ויש גם בקשה רגילה. הבקשה בסוף צריכה להיבחן ולקבל אישור מהמדינה בה היא הוגשה".

אפשר לחכות שמוצר יצליח בשוק ואז לרשום אותו כפטנט?

"לא. ברגע שהמוצר יצא לשוק והוא ידוע, אי אפשר לקבל בקשת פטנט. יש מדינות כמו ארצות הברית, בהן יש תקופת חסד לאקסקלוסיביות".

יש משהו כזה "פטנט בינלאומי" או שכל אחד מתייחס למדינה ספציפית והאם אפשר לבחור לאיזו מדינה להגיש את הבקשה לפטנט?

"צריך לבחור איפה רוצים להגיש ולקבל הגנה. לאף אחד אין תקציב להגיש בקשות להמון מדינות. אפשר לדחות את ההחלטה איפה להגיש במשך עד שנתיים וחצי, בזמן שהרעיון מתגלגל".

אחרי שהוגשה הבקשה, אני מוגן?

"אם מישהו ירצה להגיש בקשה דומה, הראשון שהגיש מוגן. ברחבי העולם יש רעיונות די דומים, ומי שהגיש ראשון - זוכה. אין הגנה מפני העתקה עד שהבקשה לא אושרה".

מי מוסמך לקבוע אם מדובר בפטנט זהה או שונה ממה שכבר הוגש?

"בכל מדינה בוחן הפטנטים עושה חיפוש כלל עולמי ורואה את הפרסומים עם התאריכים, וכך הוא יכול לדעת של מי הזכות".

ואם נכנסים לתהליך ההגשה, כמה חשוב להיעזר בעורך פטנטים?

"זה קריטי. אם המוצר מצליח, קמים מתחרים ורוצים להוציא חיקויים. הפטנט הוא ההגנה הכי טובה. אם הוא לא נכתב טוב, אין הגנה וכל ההשקעה במוצר ובפטנט יורדת לטימיון".

גד בנט, שותף מנהל במשרד פאולינה בן-עמי, עורכי פטנטים

טלפון: 053-9377857

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • פטנטים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully