וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אפשר למכור פטנט, ולמי? ואיך נדע להגן על עצמנו מחיקויים?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 17:43

עורך הפטנטים גדי בנט הגיע לאולפן כדי להסביר על הרבדים השונים שחשוב לשים לב אליהם רגע לפני שמתחילים לעבוד על הפטנט שלנו: "אם הוא לא כתוב טוב, כל ההשקעה יכולה לרדת לטימיון"

בווידיאו: על מה ניתן להגן בכל הנוגע לפטנטים?/אולפן וואלה!

יש לכם רעיון ייחודי ואתם אפילו יודעים איך ליישם אותו. גיבשתם צוות, התחלתם לעבוד ואתם מחפשים משקיעים לייצור והפצה. אבל רגע לפני שאתם רצים קדימה, כדאי שתוודאו שאתם עובדים באופן מסודר ומגנים על המוצר או הרעיון שלכם. עורך הפטנטים גדי בנט הגיע לאולפן כדי להסביר ליזמים למה חשוב לשים לב.

"אחד הצעדים הראשונים שצריך לעשות הוא לבדוק האם הרעיון שלכם קיים וידוע והאם אפשר להגן עליו. בחיפושי פטנטים, מה שקיים בשוק הוא קצה הקרחון. רוב הקרחון הוא רעיונות שכבר פורסמו בפורמט כלשהו בעבר, הם ידועים וברשות הציבור. גם אם לא נעשה איתם משהו, הם כבר הומצאו. זה נכון גם לרעיונות שנמצאים בתהליך. הפטנט מתקבל על דרך היישום של הרעיון, לא על הרעיון עצמו".

על מה ניתן להגן?

"פטנט מגן על טכנולוגיה, על דרך היישום. בוחן הפטנטים בכל מדינה ייבחן את הנושא ויחליט האם לתת הגנה. לבקשת פטנט יש חלק טכני - תיאור ושרטוטים, איך המוצר עובד ופועל, וחלק משפטי - אוסף הגדרות שעורך הפטנטים כותב כדי להגדיר את חדשנות המוצר ועליהן מקבלים הגנה".

אם מקבלים הגנה במדינה מסוימת, היא מיידית? כלל עולמית?

"אם הפטנט אושר בישראל למשל, הוא תקף רק לכאן. אף אחד לא מגיש פטנטים לכל מדינה בעולם, אבל אם חוסמים את השווקים העיקריים זה בדרך כלל מספיק".

אפשר למכור פטנט או בקשת פטנט?

"כן. יש קוני פטנטים מקצועיים, שרוכשים בעיקר פטנטים אמריקאיים שאושרו, בדרך כלל אוסף פטנטים באותה טכנולוגיה. אם יש רק בקשת פטנט ומחפשים מישהו שיפתח את הרעיון ויביא אותו לשוק, צריך למצוא אותו לבד. בדרך כלל זה יהיה מישהו שאוהב את הטכנולוגיה ורכישת בקשת הפטנט תהיה רק הבונוס".

אם חברת ענק משתמשת בפטנט שלי, מה עושים?

"יש גופים מקצועיים שאם מזהים גוף גדול שמפר פטנט שאושר, יכולים לממן את ההוצאות, גם מיליוני דולרים, תמורת אחוזים מהזכייה בבית המשפט".

כמה חשוב לעשות את התהליך הזה עם מי שמתמחה בתחום?

"כשמגיע רגע האמת והפטנט אושר ורוצים לתבוע מישהו - אם הפטנט לא כתוב טוב, כל ההשקעה יכולה לרדת לטימיון ולא ניתן יהיה לקבוע. לכן חשוב להיעזר באיש מקצוע".

גד בנט, שותף מנהל במשרד פאולינה בן-עמי, עורכי פטנטים

טלפון: 053-9377857

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • פטנטים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully