וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דואגים לבן/בת הזוג, וגם לדור הבא: מהי צוואה הדדית?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 11:23

בניגוד לצוואת רגילות, זוגות יכולים לערוך גם צוואה הדדית, מעין מערכת של איזונים ובלמים שמבטיחה שהירושה תגיע לידיים הנכונות. עו"ד נורית פיש מרחיבה בנושא. צפו

בווידיאו: מהי צוואה הדדית ואיך עורכים אותה?/אולפן וואלה!

כל זוג נשוי רוצה לדאוג זה לזו ולהיפך, ולהוריש את הנכסים, שיעברו בהמשך גם לדור הבא. צוואה הדדית מעגנת בתוקף משפטי את ההחלטות שלכם ומביאה אותם לכדי מימוש. למה חשוב לשים לב בעריכת צוואה מסוג זה, על מה אסור לוותר ומתי כדאי לערוך צוואה הדדית? עו"ד נורית פיש הגיעה לאולפן כדי לעשות סדר בנושא.

מה הופך צוואה הדדית לשונה מצוואה רגילה?

"בצוואה הדדית יש אלמנט של הסכם. בני הזוג מסכימים להוריש אחד לשני ואז לילדים. יש כאן לכאורה אלמנט שנוגד את רעיון חופש הציווי. אחד רוצה לדאוג לשני כדי שהנותר בחיים לא יהיה תלוי בילדים ומצד שני, מי שמתאלמן מוחלש ובדיכאון, מה שעלול להפוך אותו לטרף קל לציידי ירושות. לכן, בצוואה הדדית חשוב לאגד את זכות בן/בת הזוג שיורשים וגם להבטיח שהרכוש הזה לא יפוזר בין זרים".

מי יכול לעשות צוואה כזו?

"על פי החוק הקיים, רק בני זוג יכולים לערוך צוואה הדדית. הגשנו מזכר ובו הצעה לאפשר זאת גם לזוג גרוש למשל, שרוצה להבטיח את עתידם. אנחנו מציעים לתקן את החוק כדי שכל שניים שירצו לערוך צוואה הדדית יוכלו לעשות זאת".

אחד מבני הזוג יכול לשנות צוואה הדדית באופן חד צדדי?

"אפשר, אבל חייבים להודיע על כך".

באילו סיטואציות פונים זוגות לעריכת צוואה הדדית?

"מדובר בזוגות שדואגים לצד השני וגם לכך שהילדים ירשו אותם, ולא מישהו אחר. זו רשימת איזונים ובלמים - זה יעבור למי שנותר בחיים, אבל משם גם לצאצאים ולא לכל אחד".

למי שמעוניין לערוך צוואה הדדית, עד כמה חשוב לפנות לעורך דין שזה תחום עיסוקו?

"חשוב מאוד, כדי להבטיח את רווחת מי שנותר בחיים מבין בני הזוג ומצד שני, לא להפקיר את היורשים הבאים. בסופו של דבר, אנחנו חוששים ממי שישתלט על בן או בת הזוג, ירצה להשפיע עליו לרעה ולנצל את העובדה שהוא קשיש ומוחלש. לכן לא כדאי לחכות יותר מדי, אלא לערוך את הצוואה בגיל של תפקוד כמה שיותר תקין וצלול".

עו"ד נורית פיש

טלפון: 0539374010

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • צוואה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully