וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם עסק משפחתי? אל תשכחו לערוך הסכם

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 10:19

בני משפחה רבים מקימים עסקים משותפים, לעיתים אפילו ללא ידיעתם (למשל, רכישת דירה להשקעה). כדי למנוע בעיות עתידיות, שעלולות לפגוע גם בעסק וגם ביחסים המשפחתיים, מומלץ להיעזר מלכתחילה בעורך דין המתמחה בתחום ויערוך עבורכם הסכם

בווידיאו: על חשיבות עריכת הסכמים בעסק משפחתי/אולפן וואלה!

בני משפחה מדרגות שונות מרבים להיכנס לעולם העסקים יחד, אך לא תמיד מודעים לכל האספקטים של סיטואציה כזו. לכן, חשוב לעגן את הזכויות של כל אחד מהצדדים בהסכם. מהו עסק משפחתי, למה חשוב לשים לב ואיך נמנעים מסכסוכים? עו"ד, הנוטריון והבורר בסכסוכים עסקיים גיא הרשקוביץ הגיע לאולפן כדי להסביר.

מהו עסק משפחתי? יש סוגים שונים?

"עסק משפחתי הוא כזה עם שני מעורבים לפחות, קרובי משפחה ולא חשוב מה יחס הקירבה ביניהם. יש מצבים בהם בני משפחה שותפים לעסק וכלל לא מודעים לכך, כמו שני אחים שרכשו דירה לדוגמה. לעסק שלהם קוראים דירה וצריך לנהל אותו".

למה חשוב לשים לב כשעורכים הסכם בין בני משפחה בנוגע לעסק?

"לא לערבב את יחסי האמון ואת הפן העסקי, שחייב להיות מנוהל בצורה קרה ומחושבת".

האם בגלל שזה הסכם בין בני משפחה הוא פחות מחייב?

"ההיפך. אם כבר הם נהגו בחוכמה וערכו הסכם, הציפייה היא שיקפידו עליו יתר על המידה, אחרת יש אכזבה וכעס והפן הרגשי מקבל משנה תוקף, מה שעלול להוביל לפיצוץ. האמוציות גבוהות יותר ויש יותר ציפיות מבן משפחה לקיים הסכם כזה".

מה יכול להוביל לסכסוך בעסק משפחתי?

"להיכנס להסכם עם בן משפחה ששותף לעסק הוא חשוב, אבל לא מספיק. צריך להקפיד להכין הסכם מפורט ובנוסף, לחשוב על תרחישים - זה מה שהופך הסכם טוב להסכם מצוין. ככה מוצאים פתרונות לפני שצצות בעיות".

כמה חשוב לעבור את התהליך הזה בליווי עורך דין שזה תחום עיסוקו?

"עורך דין שמעורב בתפירת ההסכם יהיה מיומן לא רק בפן המשפחתי, אלא גם בגישה שלו לתוך המשפחה והאנשים שעורכים את ההסכם. עורך דין עם ניסיון בתחום, שרואה את הסכסוכים האפשריים - זו חובה".

איזה טיפים יש לך לבני משפחה שחושבים לנהל יחד עסק?

"להבין שאמון וניהול עסק הם דברים שונים. לכן חשוב לעמוד על כך שיוכן הסכם. לבני משפחה לא תמיד נעים לבקש מהצד השני לערוך הסכם, אבל יש לזה מחיר אחר כך ואז ההפסד כפול - גם של העסק וגם של המשפחה".

עורך הדין גיא הרשקוביץ

טלפון: 053-9374036

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully