וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לקיחת משכנתא יכולה לעזור לנו בסגירת חובות? תופתעו

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 13:00

בין אם מדובר במשכנתא שאתם לוקחים ישירות מהבנק או במשכנתא חוץ-בנקאית, אפשר להשתמש בכסף כדי להפוך הלוואות רבות קטנות לאחת גדולה, שמשלמים עליה לאורך זמן. איך עובד התהליך ולמה חשוב להיעזר ביועץ משכנתאות? הנה התשובות

בווידיאו: מה הקשר בין משכנתא לסגירת חובות?/אולפן וואלה!

משכנתא וחובות - שני הנושאים הללו בהחלט עשויים להתחבר. כיצד ניתן לסגור את החובות בעזרת לקיחת משכנתא מהבנק ומה המשמעות של צעד כזה? יועץ המשכנתאות מרטין בוקסדורף הגיע לאולפן כדי לעשות סדר בנושא המורכב הזה.

איך אפשר לסגור חובות באמצעות משכנתא?

"הדרך היעילה ביותר להתמודד עם הלוואות שמצטברות היא לקחת משכנתא כנגד הבית. המשכנתא הזו כביכול נועדה לכך שהכסף יגיע אלינו ויעזור לנו לסגור דברים קטנים. למעשה, לוקחים הלוואות קטנות, שההחזר שלהן יכול להצטבר להרבה כסף, והופכים אותן להלוואה אחת ארוכה, להרבה שנים, עם החזר חודשי הרבה יותר קטן. הבעיה היא בדרך כלל בביצוע - כשצוברים הרבה הלוואות קטנות, בסוף אי אפשר לשלם את כולן במקביל וזה יוצר מצב בו כבר רוצים לבקש את המשכנתא כדי לאחד את ההלוואות - נתקלים בסירוב".

אילו חובות הבנק מאשר לסגור בעזרת משכנתא?

"הלוואות עובר ושב, רכב, כרטיסי אשראי - דברים של האזרח הפשוט. החלק השני של עולם המשכנתאות לסגירת חובות זה של כאלה שכבר 'עברו את הסף' ויש להם תיקים בהוצאה לפועל, צ'קים חוזרים, פשיטות רגל ועוד. במצב כזה יש סוג שני של משכנתא לסגירת חובות - חוץ-בנקאית, מבתי השקעות וחברות ביטוח למשל. הגופים האלו נותנים את הכסף למשכנתא, אבל בגלל שמי שמקבל אותה נמצא ברמת סיכון, הם גם דורשים פרמיית סיכון".

למה שהבנק יאשר מסלול כזה של משכנתא, אם הוא לא מאשר את ההלוואה המקורית?

"הבנק רוצה להרוויח כסף. אם אנחנו רוצים לסגור את ההלוואה, הוא נותן את הכסף, אבל רוצה בתמורה ריבית גבוהה יותר".

עד כמה חשוב לפנות לגורם שמתמחה בתחום אם הולכים למהלך כזה?

"לרוב האנשים אין הבנה בתחום וזה מוביל לטעויות. לכן כדאי להיעזר במישהו מקצועי, שיודע מה הוא עושה".

מרטין בוקסדורף

טלפון: 053-9382060

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully