וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפן הרגשי פותח חסמים": כל היתרונות של הליך גישור בגירושים

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 7:39

לא כל הגירושים צריכים להראות כמו "קרמר נגד קרמר", עם מלחמות התשה בבתי משפט. הפתרונות הפשוטים והמהירים יותר בדרך כלל מושגים אצל מגשר מקצועי, שיודע לפנות לבני הזוג ולמצוא את ההסכם הטוב ביותר עבור שניהם והילדים

בווידיאו: יתרונות הגישור בהליך גירושים/אולפן וואלה!

לצערנו, זוגות רבים נקלעים למשברים בחיי הנישואים ומשם, הדרך לגירושים עלולה להיות קצרה ומהירה. אבל האם ההחלטה להתגרש חייבת להתנהל כמו הכרזת מלחמה? ממש לא. עוה"ד והמגשרת שגית פינקלשטיין קניאל הגיעה לאולפן כדי להסביר איך אפשר לעשות את הדברים אחרת.

"כולנו מכירים את הסרט 'קרמר נגד קרמר' ומאז שאנחנו ילדים, יש לנו תפיסה לפיה גירושים הם הכרזת מלחמה", הסבירה עו"ד פינקלשטיין קניאל. "בתוך ההליך הזה יש המון אמוציות, כעסים, כאבים וחרדות וגם עניינים כלכליים, משפטיים ובית ומשפחה שצריך לפרק. הרבה פעמים זה מוביל אנשים ללכת לבית המשפט, אבל הם יודעים רק איך הם נכנסים, לא איך הם ייצאו משם, מתי, כמה זה יעלה ואילו נזקים יהיו בדרך. ותמיד יש מחיר".

"גם לגבי הליך גישור יש אמונה מוטעית", היא הוסיפה. "חושבים שהולכים לגישור אם מסתדרים ואין פערים, אבל זה לא נכון. הליך גישור לוקח את אותו מצב של פערים ומביא אותו לזירה בה כל צד לוקח אחריות על עצמו ואפשר לפרק המון דברים שתוקעים את ההליך. בצורה יצירתית אפשר להגיע להסכמות שהרבה פעמים הן יותר טובות ממה שנותן בית המשפט".

איך מתנהל הליך גישור? אילו אופציות יש בו?

"הוא מתחיל מפגישה בין בני הזוג. בעזרת המגשר, מנסים לברר מה המחלוקות. יש בית, רכוש, לפעמים חובות, ילדים ומזונות - אז מנסים להבין איפה יש הסכמות ואיפה לא. יש גם פגישות נפרדות, בהן כל צד יכול תחת החיסיון להגיד בצורה פתוחה מה באמת חשוב לו. כשיורדים לעומק הדברים, זה לפעמים נראה אחרת. בבית משפט יש הרבה פעמים מלחמה פסיכולוגית, ניסיון להתיש את הצד השני. בגישור אפשר להגיע להסכם ביניים, להרגיע את האווירה וככה לתת לשני הצדדים זמן לחשוב. גישור מדבר על רגשות וחסמים, אבל זו לא פסיכולוגיה, אלא הליך פרקטי שמאפשר להגיע תוך כמה חודשים להסכמים שבבית משפט יכולים לקחת שנים".

בהליך גישור שני בני הזוג נעזרים באותו מגשר?

"המגשר נייטרלי ועוזר לצדדים לתקשר, אבל אם הפערים גדולים, כל צד יכול להביא עורך דין, בתנאי שעורכי הדין לא מסלימים את המצב".

מהניסיון הרב שלך - מה הרווח הגדול בהליך גישור?

"הרבה אנשים לא מבינים שגם אם הזוגיות הסתיימה, מתחיל תהליך של הורות משותפת כגרושים. הגישור חוסך המון כסף, הוא הליך הרבה יותר זול ומהיר וההסכם שמגיעים אליו עוצמתי, אז הסיכוי שאחד הצדדים ירצה לפתוח אותו ולהיגרר שוב להליכים - קטן יותר".

מה היתרונות בליווי של מגשר מקצועי לאורך כל התהליך?

"גירושים הם לא סכסוך משפטי, אלא סכסוך משפחתי. כשהולכים לאיש מקצוע שהוא עורך דין, הוא מבין ויודע בזכות הניסיון שלו לאפס את הצדדים ולהסביר להם מה הם עלולים להפסיד ויכולים להרוויח. ההסכם בסופו של דבר הוא משפטי ומי שמנסח אותו, צריך להבין מה הוא עושה ולרדת לפרטים כדי שיהיה אפשר ליישם אותו בעתיד. חשוב שיהיה אדם עם ניסיון בתחום הגישור, כדי להבין את התהליך שהזוג שמולו עובר. הפן הרגשי יכול לפתוח חסמים ולאפשר פתרונות".

שגית פינקלשטיין קניאל - עו"ד ומגשרת

טלפון: 053-9415049

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גישור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully