וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה מהמדינה: אולי גם לכם מגיעים בחזרה אלפי שקלים?

עבדאללה דיאב, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 15:08

אם פיטרו אתכם בשנה החולפת, הוציאו אתכם לחל"ת או שעברתם בין עבודות רוב הסיכויים שמגיעים לכם החזרי מס של אלפי שקלים

שטרות של שקל. ShutterStock
מגיע לכם כסף?/ShutterStock

פוטרתם במהלך משבר הקורונה או שהוציאו אתכם לחופשה ללא תשלום (חל"ת)? ייתכן מאוד שמגיע לכם החזרי מס של אלפי שקלים מהמדינה. גם אם נולדו לכם ילדים בשנים האחרונות או שהארכתם את חופשת הלידה, מגיע לכם, בסבירות גבוהה, סכום נכבד מהמדינה.

באיזה אופן תוכלו לקבל את הכספים שמגיעים לכם? דרך תהליך פשוט הכולל הגשת בקשה להחזר מס. בלי בירוקרטיה, בלי טפסים מאיימים, ובלי בלבולי מוח מיותרים. מי שיגיש עבורכם את הבקשה ידאג לכל הפרוצדורות, ויקרא לכם רק לחתום על הבקשה ולקבל את הכסף.

עבדתם חלק מהשנה? מגיעים לכם אלפי שקלים

ניקח לדוגמה עובד בתעשיית ההייטק שהחל לעבוד בשנה החולפת במשרה נחשקת והשתכר 20 אלף שקל בחודש. לאחר חמישה חודשים, פוטר העובד למרבה הצער מעבודתו, והחל לקבל דמי אבטלה בהיקף נמוך משמעותית מהמשכורת שאליה התרגל.

מכיוון שבחודשים שבהם הועסק האיש בהייטק נוכה לו מס בשיעור גבוה - על סמך ההנחה של רשויות המס שיקבל את שכר זה במשך 12 חודשים - מגיעים לו כעת החזרי מס על הסכומים שנוכו ממנו ביתר, כאשר עבד והרוויח כסף למחייתו.

זה הרציונל שעומד בדרך כלל מאחורי הבקשות המוגשות לקבלת החזר מס, כאשר קיימות אינספור נסיבות שמזכות בקבלת החזר.

כלכלנית בעבודה משרדית. ShutterStock
אם עבדתם אפילו חלק מהשנה, כנראה שמחכה לכם לא מעט כסף/ShutterStock

עברתם בין עבודות? ככל הנראה מגיע לכם החזר

ציבור בולט של אנשים שעשויים להיות זכאים להחזרי מס הם מי שעברו בין עבודות, והמשכורת שלהם השתנתה בין חודשי השנה. באופן כללי, מי שהמשכורת שלהם איננה קבועה ומשתנה מדי חודש, למשל מי שעובדים על בסיס עמלות, עשויים להיות זכאים להחזרי מס משמעותיים.

גם אם נולדו לכם למשל ילדים קטנים בשנים האחרונות, מגיעות לכם נקודות זיכוי במס שעשויות להיות שוות אלפי שקלים. אם לא הודעתם למעסיק שלכם על הולדתם, הרי שככל הנראה לא ניצלתם את הטבת המס, ותוכלו כעת לדרוש אותה בחזרה מרשויות המס. גם אם עברתם דירה לאזור המזכה בהטבות מס מגיע לכם החזר, ויש עוד אינספור דוגמאות.

אם אתם תורמים כסף למשל - אתם זכאים להטבות מס, שספק אם ניצלתם בעבר, וכך גם אם אתם הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים או משלמים כסף באופן עצמאי לקופת גמל או לביטוח חיים (למשל, לצורך המשכנתא שלכם).

ניתן לדרוש את הכסף חזרה עד 6 שנים לאחור

הסכום שממתין עבורכם ברשויות המס עשוי להיות משמעותי מאוד. הסיבה לכך היא שניתן לדרוש החזרי מס באופן רטרואקטיבי עד 6 שנים לאחור, ולכן הם יכולים להצטבר לסכום גבוה של כמה עשרות אלפי שקלים.

שכירים רבים כלל אינם מודעים לאפשרות לבקש החזר מס. זאת, בשונה מעצמאים שנדרשים בכל שנה להגיש דו"ח שנתי באופן אקטיבי. מכיוון ששכירים רבים לא מנצלים את אפשרות זו מצטברים מדי שנה אצל רשויות המס מיליארדי שקלים ששייכים לציבור, אך מעולם לא נדרשו חזרה.

יש לציין, כי בניגוד לרושם שמדובר בפרוצדורה בירוקרטית ומכבידה, שדורשת איסוף של עשרות מסמכים, הרי שפנייה ליועץ מס או לרואה חשבון מייתרת בדרך כלל את כל הבירוקרטיה, והם אלה שיאספו עבורכם את כל המסמכים מרשויות המס, ויקראו לכם רק לקבל החזר.

בשול הדברים, נעיר כי קיימת אפשרות שבמסגרת הסימולציה המקדימה שתיערך לכם לצורך בחינת זכאותכם לקבלת החזר - יסתבר שלא זו בלבד שלא מגיעים לכם כספים בחזרה, אלא אתם אלה שחייבים כסף למדינה. במקרה כזה הבקשה לקבלת החזר לא תוגש, ותיפרדו מהיועץ כידידים.

* הכותב מתמחה בביצוע החזרי מס, ומספק שירותים פיננסים רבים נוספים לשכירים, כמו תיאום מס לעובדים בשתי משרות, משיכת קופות גמל, קבלת אישור פקיד שומה באופן שוטף ועוד

טלפון: 072-3256880

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עבדאללה דיאב, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • החזרי מס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully