וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שחשוב לדעת על חשיבות הייעוץ המשפטי לפני שמתחילים בגירושין

עו"ד סימה כהן, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 7:19

קבלת ייעוץ משפטי לפני פתיחת הליך הגירושין, והכרעה בדילמות השונות של רכוש, ילדים וכדומה, הן בעלות משמעות מכרעת על התנהלות הגירושין, ובעיקר על תוצאותיהם. מדריך

גירושים. ShutterStock
אל תתחילו בתהליך בלי ליווי משפחתי נכון/ShutterStock

אמרה עממית ידועה גורסת שצריך לדעת ממי להתגרש. ואוסיף, כי ניסיוני המקצועי מלמד שחשוב לא פחות, ואפילו יותר, לדעת כיצד להתגרש. ההחלטות אותן תקבלו כבר בתחילת הדרך ישפיעו בצורה משמעותית על האופן שבו הגירושין יתנהלו, ובעיקר - על תוצאותיהם.

מהן הסוגיות שיש להכריע בהן כבר בשלבים המוקדמים של הגירושין?

בשלב המוקדם ביותר של הגירושין, עוד בטרם הודעתם על כך לבן או בת הזוג, ישנן דילמות רבות להכריע בהן. למשל, היכן כדאי לפתוח את תיק הגירושין - לאילו מהערכאות (בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה) כדאי להגיש את הבקשה להליך יישוב סכסוך, ומתי מומלץ לעשות זאת?

ישנן דילמות נוספות, כמו, למשל, מתי לספר לבן או בת הזוג שהחלטנו להתגרש? באיזו דרך לספר להם זאת? אילו מסמכים ומידע כדאי לאסוף לפני שמודיעים? וגם, האם (ומתי) לפתוח חשבון בנק נפרד? האם (ומתי) הזמן הנכון לעזוב את הבית המשותף?

לאדם מן השורה, התשובות לשאלות אלו נראות טריוויאליות. הרי ברור שבגירושין ישנה הפרדה של חשבונות הבנק, ושחייבים להודיע לבן או בת הזוג על הרצון בגירושין. ואולם, העיתוי של כל פעולה כזו הוא קריטי. אם, למשל, תאספו את כל המידע הכלכלי על הרכוש המשותף עוד לפני שתודיעו לבן הזוג על רצונכם להתגרש, תוכלו למנוע מצב שבו הוא/היא מסתירים רכוש או נכסים משותפים.

עורך הדין המומחה בתחום דיני משפחה שאיתו תתייעצו, יוכל לבחון את נסיבות התיק, ולייעץ לכם כיצד לפעול בכל תחום בצורה שתגן על האינטרסים שלכם בגירושין.

מדוע מומלץ להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה?

לפני כל קבלת החלטה חשובה אנו נוהגים להתייעץ עם מומחה בתחום. בטרם ניטול הלוואת משכנתא גדולה, נתייעץ ונתכנן את ההליך עם יועץ משכנתאות. כך תנהגו ככל הנראה גם אם תעמדו לפני ניתוח גדול, וסביר להניח שתבקשו חוות דעת שנייה ואולי שלישית ממומחה רפואי בתחום הניתוח, לפני שתחליטו האם וכיצד לבצע אותו.

ההחלטה על גירושין אינה שונה. מדובר בהחלטה משנת חיים, הדורשת ייעוץ והכוונה מקצועיים ממי שזהו תחום עיסוקו המשפטי - עורך דין לדיני משפחה. בפגישת הייעוץ הראשונית, עורך הדין יאסוף מכם מידע מקיף - עליכם, על משפחתכם, על הרכוש המשותף, על נסיבות הגירושין ועוד. על בסיס המידע שתספקו, וההכרות המעמיקה שלו עם החוק והפסיקה, עורך הדין יפרוס בפניכם את האפשרויות השונות העומדות בפניכם בכל שלב בגירושין, ובמיוחד - מהן ההשלכות של כל החלטה אותה תקבלו.

עורך הדין יידע, למשל, לצפות פני עתיד ולהעריך כיצד בית המשפט עשוי להכריע בסוגיות רכושיות שונות, שהן ספיציפיות למקרה שלכם, כמו רכוש רב ומורכב, עסק שהוא בבעלות אחד מכם, רכוש שקיבלתם לפני הנישואין ועוד. בהתאם לכך, תוכלו לתכנן את האופן שבו תיגשו לחלוקת הרכוש ותוודאו שהאינטרסים שלכם ושל ילדיכם יישמרו.

סימה כהן. יח"צ,
עו"ד סימה כהן/יח"צ

מדוע להגיע לפגישת ייעוץ כבר בהתחלה גם ב"מקרה פשוט" שאין בו רכוש רב?

לקוחות רבים מגיעים אליי לפגישת הייעוץ הראשונה בתחושה שהמקרה שלהם הוא פשוט ואינו דורש ייצוג מורכב. למשל, אדם שהוא ובן או בת הזוג שלו לא צברו רכוש רב, ולטעמו כל מה שיש להסדיר הוא "עניין הילדים".

נכון אמנם שבסוגיות של רכוש ישנה חשיבות מכרעת להתנהלות האסטרטגית של שני הצדדים, אך בפועל, לעיתים דווקא ענייני הילדים המשותפים, שנתפסים אצל רבים כעניין פשוט לכאורה, הם, למעשה, סוגיה מורכבת מאוד. ההחלטות שתקבלו בנוגע לילדכם הקטינים - כגון משמורת, מזונות, זמני שהות והאחריות על הטיפול בילדים - ילוו אתכם עוד שנים רבות קדימה, וישפיעו על יחסיכם עם הילדים ועל טובתם. ולא פחות מכך, על מצבכם הכלכלי ויכולתכם להתפרנס ולפרנס את עצמכם ואותם.

לסיכום, מטרתה של פגישת הייעוץ הראשונה לפני פתיחת הליך גירושין היא לעשות ניתוח אסטרטגי של התיק שלכם ולהתוות את הדרך הטובה ביותר לנהל את הגירושין ולהכריע בדילמות השונות, כך שהאינטרסים שלכם, אך גם טובת הילדים והמשפחה כולה, יזכו לייצוג מיטיב.

עורכת דין סימה כהן מתמחה בדיני משפחה ובייעוץ, ליווי ויצוג משפטיים בהליכי גירושין

טלפון: 053-5262838

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד סימה כהן, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully