וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם חובות כבדים? המסלול המהיר לסגירתם

עו"ד רותי שמש, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 16:09

בין אם ננקטו נגדכם הליכים בהוצאה לפועל או בין שאתם על סף פשיטת רגל, יש תקווה. בעזרת מו"מ תכליתי וענייני, תוכלו להיחלץ מהבור האפל

חברה בהליך סגירה. ShutterStock
פשיטת רגל/ShutterStock

א', צעיר בשנות הארבעים בחייו מצפון הארץ, לא האמין שזה קורה לו. במטרה לסייע לאביו, שהסתבך בחובות, הסכים לרשום את המרכול שניהל האב על שמו, בעודו עובד כשכיר.

אלא שהנאיביות הזאת עלתה לו ביוקר: תוך זמן קצר כשל האב והעסק החל לקרוס. כל חובותיו של האב התגלגלו מן הסתם, לפתחו של הבן. א' מצא את עצמו שקוע עד צוואר בחובות כאשר הינו בעל משפחה ומתגורר בבית בבעלותו.

א' המיואש, שהיה מוטרד מאוד מהמצב שאליו נקלע, הגיע בעצמו לפשיטת רגל. מצבו הנפשי היה קשה, והוא לא הצליח להבין כיצד יוכל להמשיך לכלכל את אשתו ואת שלושת ילדיו, עם העיקולים שהוטלו עליו ע"י הנושים. גם עורך דין שאליו פנה אכזב אותו, כשגבה ממנו שכר ונעלם. באופן מקרי לגמרי, הגיע אלי א' לייעוץ.

המנהל השתכנע שלא לממש את הבית

המקרה של א' היה באמת יוצא דופן. לרוב בפשיטת רגל, המנהל המיוחד, אשר מייצג את הכונס/הנושים מנסה לגבות כמה שיותר כסף מהחייב לחלוקה לנושים. במקרה זה, לאחר עבודה מאומצת של העו"ד הח"מ המייצגת את החייב, השתכנע המנהל המיוחד כי החייב התנהל בתום לב, וכי אין לו יכולת לשלם. המייצגת הצליחה לצמצם את החוב באופן דרמטי ממיליון שקל ל-70 אלף שקל, לקבלת הפטר.

בנוסף, המייצגת בתיק דאגה שלא לממש את בית המגורים של החייב, שבו הוא מתגורר עם אשתו ושלושת ילדיהם. כך, הגיע פושט הרגל בעזרת הח"מ לתוצאה יוצאת מן הכלל, במסגרתה הוא נדרש לשלם 4% בלבד מסך החוב, ויצא לדרך חדשה מבלי לאבד את ביתו. ההצלחה היתה באמצעות ניהול מו"מ מקצועי וענייני.

מו"מ דומים ושונים מתנהלים גם בעניינם של לקוחות אחרים, שאינם בהכרח פושטי רגל, אלא נקלעים להליכים קשים של הוצאה לפועל שננקטים נגדם. גם במקרים אלה ניתן להסדיר את החוב בצורה מאוד אפקטיבית, יעילה וקצרה.

האם ניתן לסגור חובות כבדים תוך זמן קצר?

זוהי שאלת השאלות. האופן שבו מנהלים מו"מ לסגירת חובות תוך זמן קצר הוא מיומנות אשר נרכשת עם השנים. אך בראש ובראשונה, התגייסות החייב באופן רציני ואחראי לטיפול בבעיותיו. עו"ד מעולה ככל שיהיה מקצועי חייב את רצינות ואחריות הלקוח/החייב.

נקודת המוצא של עורך הדין המייצג חייבים בסיטואציות כאלה חייבת להיות אמפתית וסבלנית כלפי הלקוח, וכזאת שלא מוותרת על עוד ועוד ניסיונות להגיע להסדר עם הנושים השונים, ובכלל בנקים, חברות חוץ בנקאיות ורשויות, באופן אפקטיבי.

קיימות אפשרויות מגוונות לסייע לחייב לצאת ממעגל החובות ולכל הפחות לעצור אותו.כל מקרה לגופו. אפקטיבי להגיע להסדר תוך זמן קצר הוא בראש ובראשונה עם תשלום חלקי במזומן. לנושים יש אינטרס מובהק לסגור את החוב עם "תספורת" משמעותית, אם משלמים להם חלק מהחוב כבר עכשיו ובמזומן, אחרת - כפי שהם מבינים - הכסף שלהם על קרן הצבי, וייתכן שלא ייראו אותו בעתיד.

במקרים מסוימים, ניתן לפעול באופן יצירתי, כמו למשל מול חברת הביטוח, למצוא את שביל הזהב שיאפשר לסגור את החוב עם הכסף המעוקל.

*הכותבת טיפלה בתיק של א' ומייצגת חייבים בהליכי הוצאה לפועל ופשיטת רגל וכן מתמחה בניהול מו"מ מהיר ואפקטיבי להגעה להסדר חוב

טלפון: 0723295562

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד רותי שמש, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • פשיטת רגל
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully