וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גם אתם זכאים לפטור של אלפי שקלים מביטוח לאומי?

עו"ד רונן אבניאל, בשיתוף zap משפטי

21.10.2021 / 7:58

מנכים ועד נשים נשואות שאינן עובדות: יש רבים שזכאים לפטור מתשלום דמי ביטוח לאומי, וכלל אינם מודעים לכך. האם גם אתם ביניהם?

בניינים באשדוד 25 במרץ 2021. ראובן קסטרו
ביטוח לאומי/ראובן קסטרו

כל תושב ישראל שהוא בן 18 ומעלה חייב באופן עקרוני על פי חוק להיות מבוטח בביטוח לאומי ולשלם דמי ביטוח לאומי. ואולם, קיימים מספר מקרים, שאינם מוכרים מספיק לציבור, שבהם ניתן לקבל פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי. בחלק מהמקרים הפטור הוא לתקופה זמנית.

בשורות הקרובות נבקש להציג את התנאים לקבלת הפטור, ואת חלק מהמגזרים שזכאים לו. חשוב להדגיש: מדובר בפטור משמעותי שהיקפו עשוי להגיע לכמה אלפי שקלים בשנה. בשום אופן, לא כדאי לוותר עליו, ובכל מקרה של ספק מומלץ להתייעץ עם עורך דין מיומן הבקיא בנושא.

מי פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי?

נשים נשואות או ידועות בציבור שאינן עובדות - מי שאינן עובדות מחוץ לבית, והן נשואות או ידועות בציבור של אדם שמבוטח בביטוח לאומי פטורות מתשלום. הטבה זו ניתנת גם לבנות זוג מאותו מין, בתנאי שהודיעו לביטוח לאומי מי מהן המבוטחת לצורך הפטור ומי הידועה בציבור שלה.

נכי עבודה- מי שהוא בעל נכות של 100% למשך יותר משנה ומקבל קצבת נכות מעבודה עשוי לקבל פטור מלא מביטוח לאומי, גם אם יש לו הכנסות נוספות. בנוסף, גם למי שיש נכות של 100% למשך פחות משנה או שהוא בעל פחות מ-100% נכות יש אפשרות לקבל את הפטור, בתנאי שהכנסותיו (מעבודה או ממקור אחר) לא יעלו על 5% מהשכר הממוצע במשק (528 שקל, נכון ל-2021).

יש לך שאלה? עו"ד רונן אבניאל עונה על שאלות גולשים בפורום ביטוח לאומי באתר משפטי>>

לפרטים נוספים: 053-9367359

עובדים שנמצאים בשביתה- גם עובדים שובתים שלא מקבלים שכר מהמעסיק שלהם עבור התקופה שבה שבתו זכאים לפטור מתשלום דמי ביטוח לאומי, אך זאת לפרק זמן של חודשיים לכל היותר. בתקופה שבה העובד שובת המעסיק לא נדרש להמשיך לשלם לו את חלקו בדמי הביטוח הלאומי.

חיילים בסדיר- גם חייל בשירות סדיר בצה"ל, שאיננו עובד כשכיר או כעצמאי, לא נדרש לשלם דמי ביטוח לאומי וזכאי לפטור.

מי שמשלם בחו"ל ביטוח סוציאלי במדינה שיש לישראל עמה אמנה- קיימות מספר מדינות שישראל קשורה עמן באמנת ביטוח סוציאלי, כך שדמי הביטוח שמשלם שם תושב ישראל מחליפים את דמי הביטוח הלאומי בישראל. עם זאת, חלה חובת תשלום דמי ביטוח בריאות בתקופה זו.

אחר- עוד שורה של אנשים שאין להם הכנסות שעולות על 5% מהשכר הממוצע במשק ( כאמור, 528 שקלים, נכון להיום) זכאים לפטור. בין היתר, כוללים אלה: חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי (יהיו זכאים לפטור למשך חודשיים); עולים חדשים (יהיו זכאים לפטור לתקופה של עד 12 חודשים מעלייתם); מקבלי קצבאות מהביטוח הלאומי (למעט מי שמקבל דמי אבטלה לחודש מלא).

לסיכום, חושבים שאולי מגיע לכם פטור, ואתם זקוקים למידע נוסף בנושא או שנתקלתם בקושי לממש את זכאותכם, אל תהססו וקיימו היוועצות בנושא עם עורך דין מיומן ובעל ניסיון, שמורגל בהתנהלות שוטפת מול ביטוח לאומי. אם לא תעשו זאת, אתם עלולים לאבד את זכאותכם.

*הכותב מתמחה בייעוץ וייצוג מול ביטוח לאומי וחברות ביטוח, ובעל מומחיות במיצוי זכויות של מבוטחים

לאתר של עו"ד רונן אבניאל

טלפון: 053-9367359

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד רונן אבניאל, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully