וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייב מת: מה קורה לחובות פושט רגל שנפטר?

עו"ד אייצ'לותם מסלה, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 11:27

הליך חדלות פירעון נועד לאפשר שיקום של אדם שנקלע לצרות כלכליות ולהחזירו לחברה. עו"ד אייצ'לותם מסלה מסביר מה קורה אם החייב נפטר בטרם הושלם התהליך

בווידאו: עו"ד אייצ'לותם מסלה על חדלות פירעון במקרה של פטירה/עריכה: גלעד מנהיים

כאשר אדם מתמודד עם רשויות החוק, ביטוח לאומי והוצאה לפועל חלות עליו לעיתים הגבלות שונות. מה קורה כשאדם נפטר בעודו מצוי בהליך שכזה, מה יעלה בגורל חובותיו והאם אלה יעברו כירושה מעיקה לבני משפחתו?

עו"ד אייצ'לותם מסלה הסביר כי חוק חדלות הפירעון נועד לשקם מי שנקלע לחובות ולהחזירו לחברה ללא חובות. לדבריו, התנאים לקבלה להליך זה הם קודם כל שהסתבכות הכלכלית נעשתה בתום לב. ניתן להתחיל את התהליך הזה החל מגיל 18.

במקרה של פטירה במהלך התהליך, אומר עו"ד מסלה, ההליך לא נפסק והיורשים הפוטנציאלים הופכים להיות לצד להליך. עזבונו של החייב משמש לצורך תהליך חדלות הפירעון - כולל נכסים שלא היו חלק מתהליך חדלות הפירעון מלכתחילה. במידה ונשארו נכסים בתום הליך חדלות הפירעון יכלו היורשים להנות מהם.

בסיכומו של דבר, אומר עו"ד מסלה, כל סוגי דיני הירושה מול חובות ופושטי רגל הם מקרים מסובכים בהם אנחנו מחייבים בחובות אנשים שלא היו חייבים מלכתחילה. לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום כדי להימנע מתקלות - כמו לדוגמא מקרים בהם מקבלי העיזבון מוציאם כספים שלמעשה היו אמורים להיות נידונים במסגרת הליך חדלות הפירעון.


עו"ד מסלה אייצ'לותם

הכתבה באדיבות Zap משפטי


המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד אייצ'לותם מסלה, בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully