וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות שינוי בחוק: זו ההזדמנות שלכם לקבל אזרחות אוסטרית

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 13:19

בעוד שבעבר היה קשה מאוד להשיג אזרחות אוסטרית, שינוי בחוק האזרחות המקומי פותח את הדלת בפני ישראלים רבים שרוצים ליהנות מדרכון של המדינה העשירה והמבוקשת באיחוד האירופאי. אז מי זכאי היום לאזרחות ואיך עושים את זה נכון? הכל בכתבה הבאה

אזרחות אוסטרית. יח"צ,
אולי גם לכם מגיעה אזרחות אוסטרית?/יח"צ

אוסטריה היא אחת המדינות המבוקשות ביותר במערב אירופה וישראלים רבים חולמים להחזיק בדרכון אוסטרי - אם זה בגלל ההטבות הגדולות לה זוכים האזרחים, האיתנות הפיננסית של המדינה והשער שפותח הדרכון האירופאי ללימודים ועבודה במדינות האיחוד, כניסה למדינות שסגורות בפני ישראלים ועוד סיבות רבות אחרות.

עד היום, לקבל אזרחות אוסטרית הייתה משימה כמעט בלתי אפשרית, ונראה היה שאוסטריה לא ממש מעוניינת להעניק אזרחות או לפחות מערימה לא מעט קשיים גם על צאצאים של אזרחים אוסטרים, אבל בספטמבר 2020 נכנס לתוקפו תת סעיף בחוק האזרחית האוסטרית שחוקק בספטמבר 2019, ששינה את התמונה לגמרי.

"אנחנו עוסקים יותר מ- 15 שנה בכל הנושאים המשפטיים בין ישראל לאוסטריה, גרמניה ושוויץ, ובכלל זה נושא בקשות אזרחות", אומר עו"ד ניר לנקר ממגדל אלקטרה סיטי בת"א. "לכן אני יכול להגיד שהסעיף החדש הוא הזדמנות אדירה עבור ישראלים שרוצים אזרחות אוסטרית ועם התנהלות נכונה היום הרבה יותר אנשים יכולים לקבל אזרחות".

השינוי בחוק יכול להיות הזדמנות גם למי שהגישו בקשה בעבר וקיבלו סירוב ואפילו אם להורים שגרו באוסטריה לא הייתה אזרחות, לכן כדאי מאוד להכיר את השינויים וגם לנסות שוב.

שינוי קטן גדול

חוק האזרחות האוסטרי כלל עד היום הרבה מאוד הגבלות לקבלת אזרחות, אבל תת-סעיף קטן שינה את התמונה עבור אזרחים ישראלים: "חוק האזרחות באוסטריה לא עובד על בסיס דת, אבל העובדה היא שיהודים רבים שחיו באוסטריה וברחו ממנה במלחמת העולם השנייה נפגעו והחוק לא הכיר בהם", אומר עו"ד לנקר. "האוסטרים רוצים לתקן את העוול הזה ולמרות שלא מזכירים במפורש יהודים בתיקון לחוק, הסעיף החדש מציין שמי שנמלט מאוסטריה מאימת הנאצים יכול לקבל אזרחות".

ההקלה המשמעותית ביותר היא שגם צאצאים של נשים בעלות אזרחות אוסטרית יכולים לקבל אזרחות. בחוק האזרחות האוסטרי הכללי יש אפליה מובנת כלפי נשים, וצוין כי כל מי שנולד לפני שנת 83' לאישה אוסטרית לא יכול לקבל אזרחות. בסעיף החדש אין משמעות לשאלה האם אתה צאצא של אישה, מה שלמעשה אומר שנשים שנמלטו מאוסטריה בין השנים 1933-1945 זכאיות לקבל אזרחות וכך גם הצאצאים שלהן. "ילדים, נכדים, נינים של אזרחית אוסטרית בשנים האלה זכאים לאזרחות", אומר עו"ד לנקר. "אפשר גם לדלג על דורות כלומר גם אם למשל ההורים לא רוצים אזרחות עדיין הילדים יכולים לקבל".

הקלה משמעותית נוספת היא שהסעיף החדש מאפשר גם למי שהם צאצאים שלא הייתה להם אזרחות אוסטרית בתקופת מלחמת העולם השנייה לקבל אזרחות. התיקון מאוד משמעותי כי בתקופת המלחמה חיו באוסטריה יהודים רבים ממדינות שהיו חלק מהאימפריה האוסטרו-הונגרית, כמו הונגריה, פולין, אוקראינה, רומניה, צ'כיה, סלובקיה וחלק קטן מאיטליה ולא הייתה להם אזרחות אוסטרית.

"הרבה מהישראלים שפנו אלינו בעבר בכלל לא ידעו אם הייתה להורים אזרחות אוסטרית", אומר עו"ד לנקר. "היינו בודקים לפני שמתחילים תהליך ומוצאים שלרבים אין אזרחות אוסטרית. כשנכנס החוק התקשרנו לכולם והודענו שיש להם אפשרות היום להגיש בקשה. גם כאלה שידעו שאין להורים אזרחות, היום יש להם אפשרות להגיש בקשה".

עוד תיקון שהכניס הסעיף החדש הוא שבניגוד לחוק האזרחות האוסטרי הכללי לפיו מי שמתנדב לצבא זר מאבד את האזרחות שלו ומי שעובד ציבור אינו יכול לקבל אזרחות. בסעיף החדש אין הסתייגות כזו.

שינוי נוסף הוא האפשרות להחזיק במספר אזרחויות בלתי מוגבל, כך שגם אם יש לכם בנוסף לאזרחות הישראלית אזרחויות נוספות, זה לא יפגע באפשרות שלכם לקבל גם אזרחות אוסטרית. "הרבה ישראלים שהחזיקו באזרחות אמריקאית למשל ויתרו על הגשת בקשה לאזרחות אוסטרית, אבל היום הם לא חייבים", אומר עו"ד ניר לנקר.

לעשות את זה נכון

עו"ד ניר לנקר מציין כי מנתונים שסיפקו הרשויות באוסטריה בין 9.2020-9.2021 הוגשו מעל 10,000 בקשות של ישראלים לאזרחות אוסטרית, ואושרו כ- 4,000, כאשר כ-1,200 מבקשים מכל העולם כבר קיבלו תעודות התאזרחות ומתוכם מאות רבות הם לקוחות שבטיפול עו"ד לנקר.

"אנחנו המשרד המוביל בעולם, כי אנחנו עוסקים בזה 15 שנה. זו הסיבה שאנחנו יכולים, בנוסף להסדרת האזרחות, להציע שירות ייחודי של הנפקת וקבלת דרכון אוסטרי בווינה, ללא המתנה. לכן, אם מכל סיבה שהיא הלקוחות שלי רוצים לקבל דרכון במהירות, לאחר שהוסדרה אזרחותם אנחנו יכולים לסדר זאת", מסכם עו"ד ניר לנקר.

משרד עו"ד ונוטריון לנקר ירדני.

טלפון: 03-5052141

כתובת: רח' הרכבת 58 (מגדל אלקטרה סיטי), תל אביב.

אתר: https://austrogerman.co.il/

פייסבוק: https://www.facebook.com/nir.lanker.lyl/

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully