וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרכון הונגרי: להיכנס ל-180 מדינות בלי ויזה

עו"ד שושנה שונר, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 1.5.2022 / 17:38

לאופציה ההונגרית מעמד נחשק בקרב ישראלים שמעוניינים בדרכון זר: דרכון הונגרי מעניק למחזיקים בו שקט נפשי ויכולת לעבוד, ללמוד ולטייל באירופה וברחבי העולם בקלות. עו"ד שושנה שונר מסבירה על התהליך ועל הטעויות שמהן כדאי להימנע

דרכון הונגרי. ShutterStock
עולם של אפשרויות נפתח בפניכם עם דרכון הונגרי/ShutterStock

ישראלים רבים מחזיקים בדרכונים זרים, ורבבות ואולי יותר נמצאים כיום בתהליכי הוצאת דרכון זר והתאזרחות במדינות שונות בעולם. רבים רואים בדרכון זר מעין תעודת ביטוח, לכל צרה שלא תהיה, וגם דרך קלה ופשוטה לטייל, ללמוד, לעבוד וליזום עסקים במדינות שונות, עם מעט בירוקרטיה ככל האפשר.

הדרכון ההונגרי, אפשרות זמינה למספר לא מבוטל של ישראלים, מעניק למחזיקים בו כמה יתרונות חזקים מאוד: הוא מדורג במקום השביעי בעולם ב"מדד עוצמת הדרכונים", והוא מאפשר להיכנס לחלק עצום של מדינות העולם ללא ויזה כלל, או עם מינימום התעסקות. בין המדינות האלה נמצאות ארה"ב, ניו זילנד ואוסטרליה, שדורשות מישראלים תהליך ויזה לא תמיד נוח ומהיר במיוחד.

כשמדובר במי שרוצים ללמוד ולעבוד באירופה, היתרונות של הדרכון ההונגרי רבים ביותר: הוא מאפשר למחזיקים בו לגור ולעבוד בכל רחבי היבשת ללא כל מגבלה, לפתוח עסק בכל מקום, לקנות נדל"ן באירופה תוך התעסקות בירוקרטית מינימלית וללא צורך באישור "משקיע זר". ולמי שחושבים על לימודים באירופה, דרכון הונגרי מאפשר ללמוד בכל אוניברסיטה ביבשת ללא צורך בהוצאת ויזת סטודנט, שחידוש שנתי שלה עולה אלפי שקלים. בנוסף, אזרחי הונגריה גם נהנים מגישה לשלל שירותי רפואה מצויינים, בייחוד לילדים, ללא עלות או בעלות מופחתת מאוד ביחס לישראל.

בתהליך, כמובן, אין שום הפרעה לאזרחות הישראלית, ובוודאי שאין צורך לוותר עליה. לאזרחי הונגריה (ומי שמצטרפים אליהם בתהליך התאזרחות) מותר להחזיק בכמה וכמה דרכונים של מדינות נוספות.

דרכון הונגרי: לא רק לצאצאי הונגריה של היום

הונגריה מציעה שתי דרכים לקבל אזרחות הונגרית ודרכון:

1. מסלול אזרחות רגיל עבור מי שהוריהם, סביהם או אפילו סבא-רבא היו אזרחי הונגריה בגבולותיה הנוכחיים. במסלול זה, שאורך בין עשרה חודשים לשנה וחצי, אין צורך בידיעה כלשהי בשפה ההונגרית, אלא רק בתעודות ומסמכים רלוונטיים.

2. המסלול השני לאזרחות הונגרית התאפשר החל מ-2011, והוא מיועד לצאצאיהם של מי שהתגוררו בגבולותיה ההיסטוריים של הונגריה, מה שקרוי "הונגריה הגדולה". גבולות אלה כוללים חלקים מאוקראינה, רומניה, סלובקיה, סלובניה וקרואטיה של ימינו. בנוסף, מסלול זה מיועד עבור בני ובנות זוג של אזרחי הונגריה, הזכאים לאזרחות אם הם נשואים 5 שנים עם ילדים, או 10 שנים בלי ילדים. במסלול זה יש צורך בידיעת השפה ההונגרית ברמה של שיחת חולין. כחצי שנה עד שנה לאחר הראיון תקבלו את הדרכון ההונגרי המיוחל.

לפעול נכון ולקבל דרכון הונגרי

ככלל, התהליך לקבלת אזרחות זרה מכל מדינה, ומהונגריה בפרט, דורש ליווי מקצועי. נכון שאפשר לצלוח את התהליך בעצמכם, אך טעויות בדרך, מסמכים חסרים או תחקור לא שלם של ההמשפחה עלולים להביא לעיכובים לא רצויים בתהליך ולהתמשכותו המעיקה, הכוללת התמודדות שלעיתים אינה פשוטה עם בירוקרטיה בשפה זרה ובמדינה זרה. פסילת מועמדותכם בשל טעויות שעשיתם בדרך יכולה לסכן את האפשרות לקבל את הדרכון בעתיד.

כשמטפלים בדרכון הונגרי, כדאי לגשת לתהליך בצורה הבטוחה והמהירה ביותר, בליווי עורך דין שמכיר את דרישות החוק לפרטיהן ויודע להדריך את המבקשים בכל שלב בדרך בצורה מהימנה ומקצועית. בעזרת ליווי כזה, שכולל מעבר מדוקדק על המסמכים המוגשים וסיוע בפתרון אתגרים בתהליך, למשל החובה להיות מסוגלים לנהל ראיון בהונגרית למי שצריך, תבטיחו לעצמכם את סיכויי ההצלחה הטובים ביותר, בזמן המהיר ביותר.

כיצד תמקסמו את סיכויי ההצלחה?

1. מסמכים רלוונטיים: הזכאות שלכם לאזרחות הונגרית תיקבע על סמך יכולתכם להוכיח זיקה להונגריה, ולא חשוב באיזה מסלול אתם עושים זאת. תעודות לידה ונישואין של ההורים והסבים מישראל ומהונגריה הן הבסיס, ויש לצרף אליהן כל מסמך רלוונטי לבקשה.

2. השיגו את מירב האינפורמציה המשפחתית הרלוונטית למקרה כדי שתמונה מלאה ככל האפשר תהיה בידכם בכל מקרה של שאלה נקודתית. חשוב לוודא ולגבות במסמכים, ככל האפשר, את הסיפור המשפחתי.

3. אם אתם פועלים להשגת דרכון הונגרי במסלול השני, הדורש את ידיעת השפה ההונגרית ברמה מסויימת, אל תתעלמו מהדרישה הזו. במשרדנו, למשל, מבקשי דרכונים במסלול הזה מקבלים פתרון שלם לאתגר בדמות לימודי הונגרית וסיוע ככל הנדרש כדי להתגבר על הקושי.

הוצאת דרכון הונגרי היא תהליך אפשרי לגמרי, ויחסית למדינות אחרות גם הטיפול בבקשות מתבצע במהירות וביעילות. יחד עם זאת כדי לא לחבל בתהליך באמצעות חוסר תשומת לב לפרטים החשובים, או הגעה לא מוכנים לראיון או ללא פתרון. לסוגיות ייחודיות ולכל מקרה לגופו מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום.

כשתצליחו בתהליך ותקבלו את הדרכון המיוחל, תוכלו להתחיל במסע חדש ומרגש לשלל יעדים, על פי בחירתכם ונטיית ליבכם: טיולים, רכישת השכלה או עבודה. הדרכון ההונגרי פותח בפני ישראלים שפע של אפשרויות חדשות.

עו"ד שושנה שונר

טלפון: 053-9374951

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד שושנה שונר, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • הונגריה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully