וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כדאי בכלל להיכנס להליך של חדלות פירעון?

עו"ד אתי פרץ קינן, בשיתוף zap משפטי

9.12.2021 / 12:40

בשנת 2019 נכנס לתוקפו החוק לחדלות פירעון המאפשר למי שנקלע לחובות להיחלץ מהם במהירות יחסית. עו"ד אתי פרץ קינן מסבירה כי לא תמיד כניסה להליך זה הוא הפיתרון המועדף

בווידאו: עו" אתי פרץ קינן/עריכת וידאו: גלעד מנהיים

להיפטר מהחובות, לפתוח דף חדש בהתנהלות הכלכלית ובעיקר לסיים עם ההליך תוך זמן קצר, זו הבשורה שהביאה עימה הרפורמה שנכנסה לתוקף בשנת 2019 ומוכרת לרובנו בשם חוק חדלות הפירעון החדש. מה קורה כיום, האם זו אכן בשורה לחייבים, והאם כדאי בכלל לפתוח בהליך?

עו"ד אתי פרץ קינן מסבירה על הקשיים של החייבים בהליך החדש. לדבריה ההליך אף הקשה לעיתים על חייבים. כדוגמא היא מביאה בחור צעיר שהעסק העצמאי שניהל התחיל להידרדר בעקבות מגפת הקורונה והוא ביקש וקיבל אשראי נוסף. הוא היה בטוח שההלוואה תסייע לו לעבור את התקופה אך בסופו של דבר קרס והגיע לחדלות פירעון.

עו"ד פרץ קינן מספרת על מצבון כיום. לדבריה, הוא נכנס להליך חדלות פירעון והיום אנחנו עומדים לפני דיון בבית המשפט בהמלצת הנאמן. הנאמן הגדיר אותו כחסר תום לב בגלל שההלוואה נלקחה זמן קצר בלבד לפני פתיחת ההליכים ולכן הנאמן רואה בו כמי שידע מראש שלא יוכל להחזיר את ההלוואה.

לדברי עו"ד פרץ קינן, לא לכל אחד מומלץ להיכנס להליך חדלות פירעון. צריך לבדוק את המקרה לגופו מכיוון שיש להליך הרבה השלכות על עתיד החייב. ככל שהנפגע צעיר יותר כך צריך להיזהר יותר וחדלות פירעון היא מוצא אחרון.

עו"ד פרץ קינן מסבירה כי לפני הרפורמה התנהלו החייבים מול הוצאה לפועל על פי פקודת פשיטת הרגל והיה המון שימוש בהליך של איחוד תיקים. איחוד זה נתן לחייב שקט - הוא שילם צו תשלומים נמוך לאורך השנים - מה שגרם לתפיחת החובות. בחוק החדש שינו את ההליך ואיחוד תיקים מתבצע רק למי שמשלם 3% מהחובות.

עו"ד פרץ קינן מספקת מספר כללי אצבע לפיהם צריכים חייבים לנהוג. כלל האצבע ראשון הוא להגיע למקום שיוכל לבדוק את המקרה הפרטי שלך. כל מקרה הוא שונה וכל מקרה צריך לבחון את כלל הנסיבות של החייב ולהתאים לו את האסטרטגיה המשפטית. עוד אומרת עו"ד פרץ קינן כי טיפול בחייב אינו רק פרוצדורה טכנית אלא ליווי כולל, עם תמיכה נפשית ומנטלית וצריך לבחון את הכימיה בין הצדדים ואת הזמינות הגבוהה של עורך הדין המלווה.

דבר חשוב נוסף אותו מדגישה עו"ד פרץ קינן הוא המקצועיות. עורך הדין המלווה חייבים צריך להבין בהרבה תחומים ותתי תחומים כדי לסייע להם בצורה טובה.


אתי פרץ קינן - חדלות פירעון ופשיטת רגל

לאתר של עו"ד פרץ קינן

טלפון: 053-9427326

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד אתי פרץ קינן, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully