וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעתם במהלך נסיעה באוטובוס? מגיע לכם פיצוי

עו"ד לימור בר פרץ, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 11:02

נסעתם באוטובוס, הנהג בלם בפתאומיות ונחבלתם? מגיע לכם פיצוי! מדי יום נגרמות פגיעות לנוסעים בתחבורה ציבורית בכלל ובאוטובוסים בפרט, אבל רובם אינם יודעים שמדובר בתאונת דרכים לכל דבר ועניין וכי מגיע להם פיצוי כספי. כיצד מקבלים את הפיצוי, את מי תובעים ואיך?

אוטובוס של חברת דן. ShutterStock
אוטובוס/ShutterStock

אנשים רבים לא מודעים לכך שיש אפשרות לתבוע ביטוח חובה של אוטובוס. הכוונה היא למצבים שבהם במהלך עלייה לאוטובוס הנהג סגר עליכם בטעות את הדלתות ונפגעתם, או שהגעתם לתחנה היעודה ובירידה מהאוטובוס החלקתם במדרגות, נפלתם ונגרם לכם נזק גופני. גם כשנהג האוטובוס בלם בפתאומיות ובחוזקה ואתם "עפתם" ונחבלתם - כל המקרים הללו נחשבים לתאונות דרכים, ועל כך מגיעים לכם פיצויים מביטוח החובה של חברת האוטובוסים.

למעשה, תאונת דרכים יכולה להתרחש כל עוד לא הסתיים השימוש ברכב. גם במהלך כניסה ויציאה מרכב, פרטי או ציבורי, הדבר נחשב לתאונת דרכים.

הרבה מאוד נוסעים, במיוחד בני הגיל השלישי, נפגעים במהלך נסיעה. רוב הפגיעות מתרחשות כאשר נהג אוטובוס בולם בחוזקה, ומבוגרים וזקנים, שסובלים מחוסר יציבות מפאת גילם, נוטים ליפול ולהיחבל בראשם או בגפיהם. פעמים רבות הם גם מחליקים במדרגות האוטובוס, שוברים את הגפיים וסובלים מנזק גופני ומפגיעות שקשה להם מאוד להתאושש מהם. אלו תאונות כלל לא פשוטות ובמידה שזה קורה, יש את מי לתבוע.

אבל לא רק קשישים. אחד מלקוחותינו, צעיר בן 26, ישב במהלך נסיעה באוטובוס. הנהג עצר בפתאומיות ובלם בחוזקה, וראשו של הצעיר נשמט בעוצמה קדימה ואחורה, במה שמכונה בעגה הרפואית 'צליפת שוט'. הצעיר לא אמר דבר לנהג, אך ניגש מיד למוקד חירום רפואי בשל הכאב בצוואר. משום שהתאונה התרחשה כאשר היה בדרכו הביתה מהעבודה, היא נחשבת לתאונת עבודה, והמוסד לביטוח לאומי אכן הכיר בה ככזו ושילם לו את הפיצוי הנדרש.

לעתים, במה שנראה כביכול כתאונה קלה, הפגיעה עלולה להתברר כקשה. לצעיר במקרה הזה נותרה נכות קלה בשל הגבלה בתנועת הצוואר. במקרה הנוכחי, בשל חוסר מודעות לנושא, הצעיר לא עדכן את נהג האוטובוס והיה עלינו לאתרו ולמצוא עדים לאירוע. אולם, ברגע שאיתרנו את חברת האוטובוסים, התחלנו את תהליך התביעה מולם.

במקרה אחר אישה, אדריכלית במקצועה, מעדה במהלך ירידתה מהאוטובוס ושברה את ידה. נהג האוטובוס סגר את הדלת והמשיך לנסוע, אך למזלה של האישה, אדם שנכח במקום צילם את מספר הרישוי של האוטובוס, והאישה פנתה למשטרה ודיווחה על המקרה.

חשוב שהתגובה תהיה מיידית משום שמבחינה ראייתית יהיה קל יותר להוכיח שהתאונה אכן אירעה. אם התגובה לאירוע תושהה, ניאלץ להתמודד עם ויכוח משפטי של 'מילה מול מילה', עדותו של הנוסע מול זו של הנהג, ואז ההליך המשפטי עלול להסתבך.

3 פעולות חשובות במקרה שנפגעתם בעת נסיעה באוטובוס:

• דווחו לנהג ובקשו לצלם את מסמכי האוטובוס ואת רשיון הנהיגה שלו.

• אם הנהג אינו משתף פעולה, צלמו את מספר הרישוי של האוטובוס על מנת לפנות לחברת האוטובוסים ולדווח על התאונה.

• רישמו לעצמכם את הפרטים המדויקים: היכן עליתם לאוטובוס, היכן התכוונתם לרדת, היכן קרתה התאונה ובאיזה קו אוטובוס מדובר. ככל שיהיו יותר פרטים, כך הדבר יועיל לתביעה ותוכלו לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לכם.

עו"ד לימור בר פרץ ממשרד חזוט-בר-זבינצקי, העוסק בתחום נזקי גוף

טלפון: 077-2314588

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד לימור בר פרץ, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully