וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים כשהשוכר לא רוצה להתפנות או מפר חוזה?

בשיתוף zap משפטי

31.1.2022 / 7:23

בעלי דירות רבים נתקלים בשוכרים שלא מוכנים לעזוב את הנכס. מה מותר ומה אסור לעשות ולמה כדאי להתייעץ עם עו"ד?

בווידאו: השוכר לא רוצה להתפנות? עו"ד מאור לאליאן מסביר/עריכה: גלעד מן מנהיים

לא מעט בעלי דירה נתקלים בשוכרים שמפרים חוזה, או כאלו שפשוט מסרבים לצאת מהנכס. מה מותר לעשות במקרה כזה, מה אסור לעשות והאם כדאי להיעזר בעו"ד המתמחה בנושא? דיברנו על הנושא עם עו"ד מאור לאליאן, המתעסק בליטיגציה אזרחית ומסחרית ומתמחה במקרקעין.

מהי תביעה לפינוי מושכר?

"מדובר בתביעה בהליך שקבוע בתקנות סדר הדין האזרחי, למקרה שבו שוכר בנכס מפר את חוזה השכירות ולא מקיים אותו או מפנה את הנכס במועד סיום השכירות", אמר עו"ד לאליאן. "במקרה כזה התקנות מאפשרות לנקוט בהליך מהיר שנמשך תקופה קצרה יחסית של עד שלושה חודשים. ברגע ששוכר מפר את חוזה השכירות אנחנו קודם כל צריכים לבקש ממנו לתקן את ההפרה הזו ואם הוא לא עושה זאת, צריך לבטל את חוזה השכירות ולבקש מהדייר לפנות את הנכס. אנחנו צריכים להוכיח הפרה של החוזה ואי פינוי של הנכס ורק אז אפשר לפנות לבית המשפט".

בתור בעל דירה, אילו סעיפים אפשר להוסיף לחוזה כדי להגן על עצמי?

"חשוב שיהיו הוראות, מה קורה אם הנכס לא מפונה", מוסיף עו"ד לאליאן. "צריך לדאוג שיהיו ערבים צוריכים לקבוע מתי הפרה הופכת להפרה יסודית שמקנה את הזכות לבטל את החוזה. יש לציין שבכל מקרה השוכר לא יכול להגיש תביעה נגדית, אלא מחויב לעשות זאת בהליך נפרד".

מה החשיבות של ייצוג על ידי עו"ד שמתמחה במקרקעין בהליך כזה?

"מדובר בהליך מהיר; תוך 60 יום נקבע מועד לדיון, אז אין מקום לעשות טעויות", מסכם עו"ד לאליאן. "ההליך צריך להיות יעיל וממוקד ולדעת לכתוב את כתב התביעה באופן מדויק. צריך לדעת להביא את העדים ההנכונים ולנהל חקירה נגדית יעילה".

עו"ד מאור לאליאן

טלפון: 053-4321595

אתר

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully