וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינויים בחוק וצו הקורונה: כל מה שצריך לדעת על חדלות פירעון

בשיתוף zap משפטי

2.2.2022 / 7:10

לאחרונה חלו שינויים בהליכי הסדרי החוב לעומת שנים עברו, אבל לא כולם מודעים לכך. מה חשוב לדעת והאם כדאי להיעזר באיש מקצוע? עו"ד עופר פרץ עם כל התשובות. צפו

בווידאו: עו"ד עופר פרץ מסביר על חדלות פירעון/עריכה: גלעד מן מנהיים

כשאדם לא מסוגל יותר לעמוד בהוצאות ובחובות שלו, הוא הגיע למעשה למצב של חדלות פירעון. אלא שלאחרונה חלו שינויים בהליכי הסדרי החוב לעומת שנים עברו, ונראה שלא כולם מודעים לכך. מה אומרים השינויים בחוק, איך צו הקורונה נכנס למשוואה ולמה חשוב להתייעץ עם עו"ד שמתמחה בנושא? עו"ד עופר פרץ מסביר.

מהם השינויים העיקרים שחלו בחוק?

"ראשית, השינויים בחוק רבים", מסביר עו"ד פרץ. "בחוק החדש יש לוחות זמנים - ההליך מוקצב בזמן ותוך שנה יש דיון. במהלך אותה שנה אנחנו מקבלים מין פסק דין שמשמעותו פריסה מסוימת של תוכנית פירעון. בנוסף, החוק שם דגש על הסדרים ופחות על פתיחת הליכים ופשיטת רגל. בהליכי הסדר אין את אותה הכרזה על פשיטת רגל או צו פתיחת הליכים, אבל צריך להבין שהבנקים יודעים עלינו הכול".

ומה לגבי צו הקורונה?

"אין ספק שהצו הזה האיץ תהליכים, וזה מבורך", אומר עו"ד פרץ. "אבל זה נוצר מתוך דחיפות לייצר פתרונות לגל החובות שהקורנה אמורה הייתה להביא איתה, אבל בסופו של דבר זה לא קרה. מה שכן, הקורונה הביאה לתיקון מספר 4 בחוק חדלות פירעון".

עד כמה חשוב להתייעץ עם עו"ד המתמחה בנושא?

"קריטי להגיש את המסמכים באמצעות עו"ד, שזה עיסוקו ותחום המומחיות שלו", מסכם עו"ד פרץ. "אני רואה הרבה חייבים שמגיעים אליי אחרי שהם לא ישנו לילות ארוכים, היו בחרדות, לא הבינו לאן הם הולכים ואיך מתמודדים עם גודל המשבר. כשהם מגיעים אליי הם פתאום מבינים שיש כלים פרקטיים, מעשיים, מהירים, ושאפשר להתקדם ולפרנס את המשפחה. יש כמובן גם אנשים שהמשבר גדול עליהם ואם הם לא מקבלים את העצות הנכונות והליווי הנכון הם קורסים לא רק כלכלית, אלא גם נפשית ואישית ורואים את זה".

עו"ד עופר פרץ

טלפון: 054-6785525

אתר

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully