וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: הרופא הזריק למטופלת חומר אגרסיבי וגרם לה שיתוק בפנים

עו"ד שרונה ברנבוים, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 16:01

רופא שביצע טיפול אסתטי למטופלת הזריק לה למצח חומר מילוי חזק מדי. בתביעה שהגישה היא טוענת לנזקים קשים שנגרמו לה: משיתוק וכאבי ראש ועד דיכאון

רשלנות רפואית. ShutterStock
אם נדלקות לכן נורות אדומות, חשבו מסלול מחדש ובחנו אלטרנטיבות/ShutterStock

רופא העוסק בהזרקות אסתטיות התרשל במהלך טיפול בחולה והזריק לה למצח חומר אגרסיבי מדי, בניגוד לפרקטיקה המקובלת. כך טוענת המטופלת, בשנות השישים לחייה, בתביעה שהגישה לאחרונה נגד הרופא לבית המשפט.

לטענת המטופלת, הרופא השתמש בחומר פעיל הנחשב לאגרסיבי ולכזה שהאפקט שלו נמשך לאורך שנים ולא נהוג להזריקו למצח, אלא לאזורים שבהם יש די נפח עור למילוי, כמו הלחיים.

"לאחר הטיפול הרגשתי כאבי ראש ותחושה מוזרה של שיתוק", טענה המטופלת. לדבריה, בימים שלאחר ההליך היא החלה להרגיש חוסר תיאבון, ותוך כמה חודשים רזתה 12 ק"ג. עוד סיפרה כי בעקבות הטיפול שמחת החיים שלה נפגעה והיא פיתחה דיכאון.

הרופא לא שאל שאלות והזריק את החומר

לפני הטיפול נהנתה התובעת משגרת חיים שלווה. לא היו לה בעיות רפואיות מיוחדות והיא עבדה כמטפלת. ההליך היה הפעם הראשונה שבה ביקשה לבצע הזרקה אסתטית, והיא הגיעה אל הקליניקה מתוך רצון לשפר את מצב העור שלה ולהעלים קמטים במצחה.

הרופא שבו בחרה לטפל בה היה רופא שהוסמך כרופא משפחה והחל לבצע הזרקות אסתטיות. על פי התביעה שהגישה המטופלת, הרופא לא הסביר לה את הסיכונים הכרוכים בטיפול ולא הזהיר אותה מפני הסכנות הכרוכות בהזרקת החומר.

במקום זאת, בחר הרופא, כך על פי התביעה, להיעתר מיד לבקשתה של המטופלת והזריק לה את החומר המדובר במצח, בניגוד לפרקטיקה המקובלת. הרופא גם לא שאל את המטופלת באשר למצבה הרפואי ולא החתים אותה על טופס לאישור ביצוע הטיפול.

על פי התביעה, הרופא הודה מאוחר יותר שהזריק למטופלת חומר שלא מקובל להזריק למצח. התנהלות בעייתית זו עלתה גם מחוות דעת שהוצגה במסגרת ההליך של רופא אחר העוסק בתחום האסתטי. האחרון קבע כי לא מקובל להזריק חומר מסוג זה ישירות למצח, מאחר שהעור באזור זה דק ואין בו די נפח, ואילו חומר המילוי הוא מאוד אפקטיבי וחזק.

"שיתוק אחז בי, הרגשתי ניתוק מוזר מהגוף"

זמן קצר לאחר הטיפול, טוענת המטופלת בתביעתה, היא החלה להרגיש תחושות מוזרות. לדבריה, היא חשה שיתוק כללי. "הרגשתי מין ניתוק מוזר מהגוף", סיפרה. עוד סבלה מכאבי ראש, מחוסר תיאבון ובתוך כמה חודשים רזתה 12 ק"ג. "לא הבנתי מה יש לי. כל התסמינים שהופיעו אצלי גרמו לי לפחדים", סיפרה התובעת. לדבריה, היא החלה לפתח חרדה ודיכאון.

בתביעה שהוגשה כנגד הרופא דורשת ממנו המטופלת לפצות אותה ב-350 אלף שקל על כל הנזקים שנגרמו לה. טענתה המרכזית היא כי הרופא התרשל כשהזריק לה את החומר המדובר במצח, בניגוד לפרקטיקה המקובלת. עוד טוענת המטופלת כי הרופא התרשל בכך שלא סימן באופן מדויק על גבי התרשים המיועד לכך איזו הזרקה בדיוק ביצע והיכן. לטענתה, קיים קשר סיבתי בין רשלנותו של הרופא לבין הנזקים שהופיעו אצלה יום או יומיים בלבד לאחר הטיפול. הרופא הנתבע טרם הגיש כתב הגנה.

מה אפשר ללמוד מהמקרה?

המקרה ממחיש את הצורך לערוך "בדק בית" לפני שמחליטים לבצע הזרקה אסתטית. בידקו שהרופא שאליו אתן פונות הוא לא עוד רופא הפועל בתחום האסתטי, אלא רופא עם ניסיון רב, רצוי רופא עור או פלסטיקאי, שעבר הכשר משמעותיות.

בין היתר, חשוב לשאול את הרופא כמה שנים הוא מבצע הזרקות, איפה רכש את ההשכלה לביצוע טיפולים אסתטיים והאם הוא מומחה בתחום. כמו כן, חשוב לברר האם יש תופעות לוואי להליך המדובר, מה הם הסיכונים שלו ומהו התרחיש הגרוע ביותר שעלול לקרות כתוצאה מההזרקה.

בקרו במרפאה ושאלו את עצמכן האם אתן בטוחות שאתן נמצאות בידיים טובות. אם נדלקות לכן נורות אדומות, חשבו מסלול מחדש ובחנו אלטרנטיבות.

* הכותבת, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מייצגת את המטופלת בהליך זה

עורכת דין ומגשרת שרונה ברנבוים

טלפון: 077-2313746

אתר

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד שרונה ברנבוים, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • תביעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully