וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירושי הייטק: הרומן הסודי עם המזכירה עלה לבכיר 180 מיליון שקל

מערכת זאפ משפטי, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 13:40

בכיר בהייטק שילם מחיר יקר על רומן שניהל עם המזכירה. חקירה ממוקדת בחו"ל חשפה אופציות סמויות והסכמי תגמול שניסה להסתיר. מבט מבפנים: כך נראים גירושי הייטק של האלפיון העליון

עו"ד רון מיור. יח"צ,
"קשה מאוד לעקוב אחר הסכמי העסקה של אנשי הייטק". עו"ד מיור/יח"צ

גירושי הייטק, מבט מבפנים: החיים של א', בכיר מאוד בעולם ההייטק הישראלי, ואשתו נראו מבחוץ כאילו נלקחו ממגזין אופנה. שניהם היו יפי תואר, מצליחים מאוד וכיכבו בעיתונים. בחצר הוילה רחבת הידיים שלהם היתה בריכה גדולה ולידה התרוצצו באושר שלושה ילדים.

החיים של השניים נראו מושלמים עד שיום אחד משהו השתבש. א', כך התברר, החל לרעות בשדות זרים וניהל רומן סודי עם המזכירה הצעירה שלו. כשאשתו היפהפיה גילתה זאת, היא כעסה מאוד. השניים עוד ניסו לנהל ביניהם הליך גישור וללכת לטיפול זוגי, אבל זה היה כבר מאוחר מדי.

"בדיעבד הסתבר שהבעל ניצל את הזמן של הטיפולים הזוגיים כדי לנסות להסתיר את נכסיו הוירטואליים", מספר עו"ד רון מיור, שייצג את האישה בהליך. "מדובר בין היתר על אופציות נסתרות שקיבל והיו שוות עשרות מיליונים וכן הסכמי תגמול שהסתיר היטב בחברות בחו"ל".

הסכם העסקה בעובי של ספר עב כרס

כל הליך גירושין דורש תכנון מוקדם ביחס לרכוש שמחזיקים בני הזוג, אבל הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר מדובר בגירושי הייטק. "לגירושים כאלה יש מאפיינים מיוחדים שצריך להביא בחשבון", אומר עו"ד מיור.

לדבריו, הדברים נוגעים, בין היתר, לידע הטכנולוגי שצבר איש ההייטק, והצפי שיקים בעתיד סטארטאפים שיהיו שווים הרבה כסף. "כמו בכל תיק גירושין, צריך לשים לב כמובן לשכר שמקבל אותו איש הייטק, אבל יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לרכיבי השכר שעשויים להיות סמויים".

עו"ד מיור מסביר שהסכמי העסקה של אנשי הייטק הם "לרוב בעובי של ספר עב כרס. הם ארוכים מאוד ומפורטים ולעיתים כוללים מנגנונים שונים של הסתרה ביחס לרכיבי התגמול השונים, וקשה מאוד לעקוב אחריהם".

זה בדיוק מה שקרה במקרה של א' וגרושתו: "באמצעות חקירות מאוד ממוקדות הצלחנו 'לעלות' על תכניות תגמול ועל אופציות שהבעל הסתיר מאשתו והיו שוות מיליוני דולרים. פתאום, אשד מים ענק נחשף וזרם של דולרים ואופציות שהוסתרו היטב פרץ ממנו".

ממוניטין ועד רעיונות לסטארטאפים

לדברי עו"ד מיור, רק עורכי דין שיש להם מומחיות מיוחדת בתחום גירושי הייטק יכולים לדעת מה לחפש ואיפה. "אפילו עורכי דין ותיקים שלא בקיאים במטריה יסתובבו בעלטה. אני ידעתי בדיוק מה אני מחפש ואיפה אני מחפש את זה כדי לעקוף כל חומת אש או מחסום טכנולוגי אחר".

הבעל לא העלה על דעתו שאשתו תצליח לעלות על עקבותיו ולאתר את כל התגמולים, המענקים והאופציות שלו, שחלקם היו מותנה בהגעה ליעדים ואפשר לו שליטה באופן כזה שיכול היה לתזמן את מועד ההגעה ליעד מסוים, על פי שיקולי תכנון הגירושין בינו לבין אשתו.

באמצעות המידע יקר הערך שאספה האישה, היא הגישה תביעת גירושין ותביעת מזונות נגד הבעל לצד תביעה ענקית לקבלת מחצית מהרכוש שצבר הבעל. בין היתר, רכוש מוחשי כמו הוילה הענקית שבה חיו בני הזוג וקרקעות לצד, כאמור, נכסים וירטואליים רבים מאוד.

"פרט לאופציות ולתגמולים שאמור היה לקבל הבעל, התביעה התייחסה למגוון רחב של נושאים, כמו נכסי הקריירה והמוניטין של הבעל, פוטנציאל ההשתכרות שלו, והידע והרעיונות שלו שעשויים להפוך לסטארטאפים. באזורים האלה מתנהל קרב המוחות האינטלקטואלי בבית המשפט", אומר עו"ד מיור.
לאחר שהצדדים שמו על השולחן את כל הקלפים שהיו ברשותם, ביקש עו"ד מיור להיפגש עם בא כוחו של הבעל. "אמרתי לו, בוא ניפגש ונעזור ללקוחות שלנו. הסברתי לו שיש הבדל של שמיים וארץ בין הרכוש שעליו הם הצהירו באופן רשמי לבין הרכוש האמיתי שנחשף בחקירות שערכנו".

תוך מספר פגישות השתכנע עורך דינו של הבעל כי למרשו אין ברירה ממשית, ובסופו של דבר הגיעו הצדדים לפשרה, במסגרתה קיבלה האישה נכסים בקרוב ל-180 מיליון שקל (!) - פי כמה וכמה מהיקף הרכוש שעליו הודה הבעל בתחילה ושרק אותו הסכים לחלוק עם אשתו.

"במקרה זה באה המקצוענות המשפטית שלנו לידי ביטוי בהבנה עמוקה של המטריה ובידע מה הבעל ינסה להסתיר ובאיזה אופן הוא עלול לעשות את זה", מסכם עו"ד מיור. "איתרנו את הנכסים המוחשיים והוירטואליים שלו באופן ממוקד, וזה סלל את הדרך שלנו להצלחה הכבירה".

אנשי הייטק? בכירים בחברות מובילות? אם אתם זקוקים לייעוץ משפטי או ליווי בבית המשפט בענייני גירושין, מזונות, צוואות וירושות, פנו כאן לעו"ד רון מיור לקביעת פגישה פרטנית.

עורך דין רון מיור

טלפון: 053-9418546

עו"ד רון מיור באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

מערכת זאפ משפטי, בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully