וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד לטפל במבנים מתפוררים?

עבדון הנדסה, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 11:09

אנשים רבים מתגוררים במבנים מתפוררים ומטים ליפול. עבדון הנדסה מרחיבים על תהליך העבודה לטיפול במבנים מתפוררים בהובלה ישירה של דיירי הבניין אל מול חברת הנדסה מקצועית

בניין קורס. ShutterStock
בניין קורס/ShutterStock

מבנים מתפוררים רבים מאופיינים ביסודות רופפים שכוללים סדקים, קילופי צבע וטיח, חשיפות מוטות ברזל ואף קורוזיה, שמעמידה את הבניין בסכנת התמוטטות עקב חדירה של לחות והתרופפות הבטון. ככלל, אנחנו מציעים יותר מפתרון אחד, ובוחנים אותו מול הדיירים, אל מול תנאי השטח (לדוגמה האם יש נגישות למכונת קידוח באזור העבודה) ומול גורמי הביצוע. נוסף לכך חברתנו מספקת מנהל פרויקט, שתפקידו הוא ניהול בשטח של כלל בעלי המקצוע - כך שהדיירים יכולים להתנהל ישירות מול ולרכז את פניותיהם אליו.

תוספת ממ"ד לבניין קיים

כיום ניתן להוסיף ממ"ד בשתי דרכים - כאשר תוספת הממ"ד משויכת לתמ"א 38 הרי שנדרש לפנות לקבלן המבצע, אך כאשר מדובר על מבנה ישן, והוועדה המקומית חייבה את דיירי הבניין להוסיף ממ"ד, הוספת הממ"ד משמשת כאמצעי לחיזוק המבנה - ולכן אין היא נחשבת כתוספת - במקרים ייחודיים אלו משרדנו מטפל. במסגרת השירות אנחנו מגישים את בקשת תוספת הממ"ד לוועדה המחוזית, לאחר האישור הראשוני, נגיש את הבקשה לפיקוד העורף ונעביר את הבקשה שוב לוועדה המאשרת. יש לציין בהקשר זה שאם הממ"ד יוכר כמחסן הרי שיידרש אישור נוסף של מערך כיבוי האש האזורי.

בשלב הבא נתחיל לתכנן את הקונסטרוקציה, לרבות יסודות וקורות קשר, כשתוכנית מוכנה נציגי ועד הבית יפנו לקבלן הביצוע לצורך קבלת הצעת מחיר והפרויקט יתחיל בפועל. במהלך העבודה נגיע לפיקוח מעשי בשטח - נפקח על אופן הנחת היסודות וקורות הקשר, קירות הממ"ד והתקרה עצמה, כמו כן נבדוק שהעבודה מבוצעת בהתאם לתוכנית. חברתנו תוכל להמליץ על קבלנים מנוסים ואף לספק מנהלי עבודה ומנהלי פרויקטים מקצועיים (לבתי מגורים משותפים) לצורך ביצוע העבודות.

תוספת מרפסת למבנה

מרפסת היא חלום בר-השגה, ובשנים האחרונות מרפסות רבות נוספו למבנים ישנים. בדומה לכל שינוי בבית מגורים משותף גם עבור תוספת מרפסת יש לוודא שהדיירים מסכימים ביניהם. בבתי מגורים פרטיים התהליך מהיר יותר כיוון שלא נדרשת הסכמה רוחבית, וניתן להתקדם במהירות להוצאת ההיתר.

ההיתר כולל את גודלה של המרפסת ורמת הגימור שלה, בקומות התחתונות ניתן לאשר מרפסת שנתמכת בעמודים ואילו העליונה ניתן לאשר מרפסת תלויה מפלדה ללא יסודות וללא עמודים בהתאם לגודלה. משך ההליך משלב הגשת ההיתר עד לסיום הבנייה הוא כשבעה חודשים - כאשר משלב הגשת ההיתר ועד אישורה נדרשים שישה חודשים ותהליך תוספת המרפסת בפועל אורך כחודש אחד בלבד. משרדנו יוכל לספק מנהלי פרויקטים ולהמליץ על קבלנים מקצועיים ומנוסים בתחום.

בנייה חדשה וקלה מפלדה

מבנים מפלדה הם פתרון מקובל מאוד ואיכותי למתחמים תעשייתיים ומסחרים וכן לבנייה פרטית. הבנייה הקלה נעשית במהירות, בטיחותית מאוד ונחשבת לירוקה. משרדנו מתמקד בתכנון דופן המבנה, חלוקת הפנים, גבהים, נגישות מתו"ס ועוד, שמשמשות כבסיס לייצור המבנה במפעל ייעודי. תהליך הרכבת המבנה בפועל נעשה כמו במשחק לגו, כאשר כלל המבנה מיוצר במפעל ומורכב על היסודות. למעשה תהליך זה כה מהיר עד שניתן להרכיב את המבנה תוך שבוע אחד בלבד (לאחר שתהליך הייצור הסתיים).

כיום, ניתן לבסס מבנה פלדה בכל אזור בארץ, שכן הרצפה עשויה מבטון ועליה מורכבות החזיתות והקירות (דקות דופן), לצד כל אלו יש להוסיף ממ"ד מבטון (בהתאם לחוקי הבנייה החדשה). בשיטת הבנייה הקלה אפשר לבנות טווח רחב של מבנים, החל מבתים פרטיים ועד בנייני מגורים שלמים וכן מפעלים תעשייתיים רחבי היקף שדורשים חלל גדול ללא עמודים כמו מרכזים לוגיסטיים, מסופי מטען ומפעלים.

חברת עבדון הנדסה בע"מ מספקת שירותי תכנון הנדסי, ניהול פרויקטים הנדסיים, וכן שירותי הדרכה בטיחותיים ללקוחות פרטיים וללקוחות עסקיים. החברה הוקמה בשנת 2015 ופועלת בכל רחבי הארץ. שירותי החברה כוללים הערכת מהנדס קונסטרוקציה ומתן פתרונות הנדסה מתקדמים, חוות דעת מקצועיות וייעוץ לחיזוק מבנים ללקוחות פרטיים, עסקיים וציבוריים. תכנון ייעוץ הנדסה, בטון, פלדה, פלדה דקת-דופן ועץ. החברה מספקת שירותית ייעוץ בטיחות באש ובטיחות לעבודה בגובה לחברות.

לפרטים וליצירת קשר: דואר אלקטרוני: Eng.abdoun.63@gmail.com, טל נייד: 054-7847779, טל-פקס: 04-8866991

עבדון להנדסה

טלפון: 077-9976207

עבדון להנדסה באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עבדון הנדסה, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully