וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כיצד ישפיעו השינויים בחוק הפורטוגלי על קבלת אזרחות?

עו"ד יוני ידיד, בשיתוף zap משפטי

10.2.2022 / 7:05

מה השתנה לעומת שנים עברו, אילו טפסים יש למלא ולמה חשוב להיעזר בעו"ד המתמחה ספציפית בנושא זה? עו"ד יוני ידיד עם התשובות

בווידאו: עו"ד יוני ידיד על השינויים בחוק לקבלת דרכון פורטוגלי/עריכה: גלעד מן מנהיים

לא מעט ישראלים הוציאו דרכון פורטוגלי בשנים האחרונות המקנה להם שלל זכויות ויתרונות מעבר לים. אלא שבקרוב צפויים שינויים בחוק שישפיעו על תהליך קבלת האזרחות. עו"ד יוני ידיד המתמחה בנושא, מסביר.

"בניגוד לשנים עברו, כיום בפורטוגל רוצים לראות שמי שמבקש את האזרחות באמת רוצה להיות חלק מהמדינה ולא רק רוצה כרטיס כניסה לאירופה", מסביר עו"ד ידיד. "שיהיה לו חשבון בנק מקומי או נכס במדינה, למשל. זה מאפשר למדינה לראות את רמת הרצינות של המבקש".

ומה בנוגע לאזרחות לקטינים ובני זוג שלא עומדים בחוק המגורשים?

"מדובר בהליך שקורה לאחר שהמבקש הראשי מקבל את האזרחות, ואז הוא רוצה להעביר אותה לשאר המשפחה", מוסיף עו"ד ידיד. "אנחנו פונים בעצם לחוק האזרחי הרגיל, שאומר שאדם שמחזיק באזרחות - הילד שלו שהוא קטין ולא עומד בחוק המגורשים יוכל לקבל אזרחות, וכך גם לגבי בן או בת הזוג. מתבצע הליך שנקרא רישום נישואין, במהלכו מבקשים את הבקשה עבור בן או בת הזוג והקטין".

אחרי שעוברים את תהליך האזרחות, איך אני מוציא בפועל את תעודת הזהות והדרכון?

"ניתן לעשות זאת גם מול הקונסוליה הפורטוגלית בישראל וגם לנסוע לפורטוגל ולעשות זאת שם", מציין עו"ד ידיד. "ניתן כמובן לקבל עזרה וליווי בפורטוגל, עבור מי שמתקשה עם השפה או פשוט לא רוצה לעשות את ההליך בעצמו. ההמלצה היא כמובן לעשות זאת בפורטוגל בצורה נכונה".

למה חשוב להיעזר בעו"ד שמתמחה בנושא כשמתחילים בהליך?

"חשוב מאוד לעשות זאת עם גוף שיודע איך להגיש את הבקשות, בדרך שהצד השני - כלומר הפקיד הפורטוגלי - יודע איך לקרוא. צריך לדעת כמובן גם להתגבר על מכשולים בדרך", מסכם עו"ד ידיד ממשרד דוד ידיד עו"ד ונוטריון. "ההמלצה היא לבחור בגוף שיודע לעשות הכול In-house מא' ועד ת', בצורה מסודרת, כי אם לא ההליך לוקח זמן רב".

עו"ד המתמחה בדרכונים זרים יכול לעשות את ההבדל בין קבלת אזרחות זרה לבין סירוב. אז אם גם אתם לא בטוחים אם מגיע לכם דרכון, מומלץ לפנות לעורך דין שיכוון אתכם ויתן לכם את כל המידע הדרוש.

טלפון: 073-7841842

דוד ידיד משרד עו"ד ונוטריון באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד יוני ידיד, בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully