וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מתי תאונת דרכים נחשבת גם לתאונת עבודה?

עו"ד חיים פרנק, בשיתוף zap משפטי

9.2.2022 / 7:41

על פי הסטטיסטיקה, 11 אחוז מכלל תאונות הדרכים מוכרות גם כתאונות עבודה. אבל איך מתמודדים במקרה שכזה ומה אומר החוק? עו"ד חיים פרנק המתמחה בנזקי גוף וביטוח לאומי מסביר

בווידאו: עו"ד חיים פרנק מסביר על תאונות עבודה/עריכה: גלעד מן מנהיים

במקרים מסוימים תאונת דרכים יכולה להיחשב גם כתאונת עבודה - בין אם היא התרחשה במסגרת העבודה, בדרך אליה או בחזרה הביתה. על פי הסטטיסטיקה, 11 אחוז מכלל תאונות הדרכים מוכרות גם כתאונות עבודה. אז איך מתמודדים אם נקלעים לתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה? עו"ד חיים פרנק ממשרד עורכי דין חיים פרנק ושות' המתמחה בנזקי גוף וביטוח לאומי עם כל הפרטים.

מה ההגדרה לתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה?

"תאונת דרכים שקרתה בדרך לעבודה, בדרך הביתה או תוך כדי עבודה נחשבת לתאונת עבודה", אומר עו"ד פרנק. "צריך לשים לב שלא הייתה סטייה מהדרך. לדוגמה אם יצאנו מהבית ונכנסנו לרגע למכולת והמשכנו לעבודה - זו כבר לא תאונת עבודה, אלא סטייה שאינה מותרת, זאת בניגוד לשתי סטיות בחוק שכן מותרות: כשאנחנו מקפיצים את הילדים לגן או לבית הספר או כשאנו עושים את דרכנו לבית הכנסת".

מה צריך לעשות לאחר תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה?

"המעסיק צריך לאשר בטופס מיוחד שאותו עובד נפגע במהלך עבודתו", מציין עו"ד פרנק. "עם הטופס הזה הנפגע ניגש לקופת חולים, וזה יירשם כתאונת עבודה. הוא יקבל אישור מחלה מתאים ואת כל זה מגישים לביטוח לאומי, כדי שיבחן האם מדובר באמת בתאונת עבודה".

אם הייתי מעורב בתאונה, עליי לציין היכן היא קרתה?

עו"ד פרנק מוסיף: "בטופס התביעה לביטוח לאומי שואלים היכן קרתה התאונה, כדי להבין אם היא התרחשה בדרך לעבודה או הביתה, וזה גם נבדק כמובן - אם אכן מדובר בדרך הקצרה ביותר לעבודה ולהיפך".

אם נפגעתי בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, אני זכאי לפיצוי על הימים שאני לא עובד?

"חוק ביטוח לאומי קובע שהנפגע זכאי ל-91 ימי מחלה הנקראים דמי פגיעה. אם רופא מוציא לאותו נפגע אישור מחלה, מגישים זאת לביטוח הלאומי והוא משלם 75 אחוז משכר הברוטו של אותו נפגע במשך מקסימום 91 ימים".

עד כמה חשוב להיעזר בעו"ד שזה תחום העיסוק שלו כשמעורבים בתאונות עבודה?

"יש המון דברים שצריך לדעת, יש את חוק ביטוח לאומי ויש התנגשות של שני חוקים", מסכם עו"ד פרנק. "חשוב לנווט בין הדברים כדי שאותו נפגע יקבל את הפיצוי המקסימלי".

אז אם נקלעתם לתאונת דרכים ואתם לא בטוחים אם מדובר בתאונת עבודה, מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בנושא כדי שייעץ לכם כדאי נכון וכדאי לפעול.

עו"ד חיים פרנק באתר משפטי

טלפון: 08-9108888

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד חיים פרנק, בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully