וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: למה כל כך קשה לחיות בארץ עם בן או בת זוג שאינם ישראלים?

בשיתוף zap משפטי

14.2.2022 / 7:24

זוגות מעורבים שחולמים לגור בישראל נתקלים בלא מעט קשיים. איך הליך מדורג יכול לעזור להם ולמה חשוב להתייעץ עם עו"ד שמתמחה בנושא? עו"ד אירנה רוזנברג ממשרד עורכי הדין דקר- מיכאל, מסבירה

בווידאו: כל מה שצריך לדעת על הליך מדורג/עריכה: גלעד מן מנהיים

אומרים שלאהבה אין גבולות, אז למה זה כל כך קשה לחיות בארץ עם בן או בת זוג שאינם ישראלים? יותר ויותר אנשים מוצאים את עצמם שואלים את השאלה הזו, אך הם לא בטוחים מה התשובה. האם ההליך המדורג לזוגות של משרד הפנים יכול להיות הפתרון? עו"ד אירנה רוזנברג ממשרד עורכי הדין דקר, פקס ואופיר המטפל במקרים של הסדרת מעמד של בני זוג, מסבירה.

מהו הליך מדורג וכמה זמן הוא לוקח?

"אם אנחנו מדברים על זוג מעורב שהחלט לגור בארץ, ושאחד מבני הזוג ישראלי והשני זר, תחילה עליהם לבקש מעמד בשביל התושב הזר", אומרת עו"ד אירנה רוזנברג. "תחילה מקבלים אשרת עבודה ולאחר מכן תושבות ארעית. בהנחה שמדובר בזוג נשוי, אחרי ארבע שנים וחצי התושב הזר יכול לבקש אזרחות ישראלית. אם מדובר על זוג שאינו נשוי, ההליך לוקח שבע שנים - שלוש שנים עם אשרת עבודה וארבע שנים עם תושבות ארעית".

האם ניתן לקצר את ההליך?

"בנסיבות מסוימות כן. ניתן להגיש בקשה חריגה, כמו למשל נישואין ארוכי טווח או מחלה סופנית", ציינה עו"ד רוזנברג.

האם יכולה להיווצר בעיה אם אחד מילדיי נולד בחו"ל?

עו"ד רוזנברג הוסיפה: "אם לאזרח ישראלי שגר בחו"ל נולד ילד ובן או בת הזוג שלו לא ישראלים, אותו אזרח ישראלי צריך לפנות תוך 30 ימים לשגרירות ישראלית בחו"ל ולרשום את הילד. אם לא מדובר בזוג נשוי השגרירות מבקשת בדיקת אבהות, וזה יכול לקחת בין כמה חודשים לחצי שנה".

תוכלי לתת לנו דוגמה למקרה שכזה?

"לא מזמן עזרנו לזוג לקוחות שלנו ואף קיצרנו את ההליך המדורג", ציינה עו"ד רוזנברג. "מדובר היה בזוג שהיו נישואים 18 שנה. הם חיו בארצות הברית והחליטו שיהיה לילדים יותר נוח לגדול בישראל. גם הצלחנו להסדיר את המעמד של בת הזוג הזרה וגם לרשום את הילדים".

אם אני נכנס להליך שכזה, עד כמה חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד המתמחה בנושא?

"בתחום שלנו, לא מעט לקוחות מנסים לחסוך ובסוף משלמים פי 3. הם מנסים לעשות זאת בכוחות עצמם, מסרבים להם ואז אנחנו צריכים להגיש ערעור וזה יקר יותר. לכן מומלץ לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום", סיכמה עו"ד רוזנברג.

משרד עו"ד דקר, פקס ואופיר - עו"ד אירנה רוזנברג

טלפון: 053-9376328

לעמוד המשרד באתר משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully