וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: בשל השינויים הדרמטיים בחוק, אולי גם אתם זכאים לאזרחות גרמנית

בשיתוף zap משפטי

15.2.2022 / 7:25

בעקבות שינויים בחוקה, ישראלים רבים שנדחו בעבר עשויים לעמוד בקריטריונים לקבלת דרכון גרמני. עו"ד ונוטריון אדם ידיד המתמחה בנושא מסביר

בווידאו: עו"ד ונוטריון אדם ידיד עם כל מה שצריך לדעת על התנאים לקבלת דרכון גרמני/עריכה: גלעד מן מנהיים

דרכון זר יכול לפתוח אפשרויות רבות לישראלים מעבר לים, וזו אחת הסיבות לעלייה בביקוש לדרכונים זרים בקרב אזרחים ישראלים בשנים האחרונות, לרבות דרכונים גרמנים ואוסטרים. ישראלים רבים הוכיחו את זכאותם והתחדשו בדרכון של אחת משתי המדינות האלו, אך מנגד, רבים גם נענו בשלילה. אלא שבשל שינויים שנעשו בחוקה בתקופה האחרונה, ישנו סיכוי שגם אותם ישראלים שנדחו בעבר יהיו זכאים כעת לקבל דרכון גרמני או אוסטרי. עו"ד ונוטריון אדם ידיד - מדוד ידיד משרד עו"ד ונוטריון, מסביר על הנושא.

אילו שינויים בחקיקה נעשו לאחרונה בחוק הגרמני?

"יש כאלו שאומרים שהתיקון שנעשה בחוק הוא סוג של מתנת פרידה של הקנצלרית מרקל לפני שהיא עזבה. מדובר בשינוי מהותי - אנשים שלאורך השנים האחרונות נענו בשלילה, פתאום מוצאים את עצמם זכאים לאזרחות. הראשונים שכדאי לדבר עליהם הם צאצאים מצד האמא. השניים הם אנשים שההורים שלהם או הסבים והסבתות לא היו תושבי גרמניה אלא נתינים. היו המון יהודים כאלו. צאצאים של אנשים שלא היו אזרחי גרמניה יכולים לקבל אזרחות בעקבות אותו תיקון בחוק.

מי שמבקש אזרחות גרמנית צריך לוותר על אזרחות אחרת?

"יש שני מסלולים לקבלת אזרחות גרמנית - מסלול אחד דורש ויתור והוא פחות רלוונטי לישראלים. נדרש להשקיע כסף, גם להיבחן על השפה וגם לוותר על האזרחות הקודמת שלך. המסלול השני יותר רלוונטי לנו, מדובר באזרחות על פי דם ושם לא צריך לוותר על אזרחות קודמת".

מה היתרונות של דרכון גרמני על פני דרכונים אירופיים אחרים?

"על פי כל הסקרים הבינלאומיים, הדרכון הגרמני תמיד מדורג ראשון מבין כל הדרכונים בעולם. מעבר לכל היתרונות הרגילים של אזרחות אירופית - אפשרות לגור וללמוד בכל רחבי אירופה - הדרכון הגרמני מאפשר כניסה להכי הרבה מדינות ללא צורך בוויזה, ומאפשר לגור ולעבוד במדינות מסוימות עם ויזה, לתקופה נרחבת יותר. מי שיש לו אפשרות צריך ללכת על זה".

עד כמה חשוב לפנות לעו"ד שזה תחום ההתמחות שלו?

"יש לזה משמעות רבה. לא מדובר בהליך פרוצדורלי, אלא הליך שצריך להבין את סעיפי החוק הקטנים. יש פה הרבה פרמרטרים שצריך להתייחס אליהם. ההליך הממוצע לוקח כשנה וחצי למי שמבין עניין והוא לא ייגמר לעולם למי שעושה זאת בצורה לא רצינית".

דוד ידיד משרד עו"ד ונוטריון באתר משפטי

טלפון: 073-7841842

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully