וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הידוע בציבור יקבל מחצית מרכושה של בת זוגו שנפטרה מקורונה?

דור אבשלום, בשיתוף zap משפטי

22.2.2022 / 6:50

גבר, שבת זוגו נפטרה ממש בידיו מקורונה, נאבק על מימוש זכויותיו מול שני בניה, הטוענים כי הורישה להם את רכושה בצוואה מוקדמת. פתיחת הכספות של האם בחו"ל צפויה להכריע בסכסוך

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הסיפור הבא יכול לשמש השראה לסרט: ידוע בציבור, שבת זוגו נפטרה לו בידיים מקורונה בזמן שהמתינה לפינוי באמבולנס, נאבק על מימוש הזכויות שלו ברכוש. כנגדו, עומדים שני בניו של בת הזוג הטוענים כי הרכוש מגיע להם, בעקבות צוואה מוקדמת שערך האב ובה הוריש להם הכל.

הגבר טוען כי בכל מקרה הוא זכאי למחצית מהרכוש, מאחר שניהל עם האם קשר זוגי במשך שנים ארוכות. פתיחת שלוש כספות של האם, שעליה הורה לאחרונה בית המשפט בחו"ל, עשויה לשפוך אור על רצונה האמיתי ולגלות בעיקר האם ערכה צוואה מאוחרת לטובת בן זוגה.

הבנים דרשו לקיים את הצוואה

בני הזוג היו בפרק ב' של חייהם כשהכירו זה את זו. היא היתה אלמנה אמידה שנפרדה מבעלה כמה שנים קודם לכן והספיקה לצבור נכסים משמעותיים, והוא היה גרוש. לכל אחד מהם ילדים מהנישואים הראשונים (לה, כאמור, שני בנים) והם חיו יחד בוילה שאותה שכרו במשותף בצפון הארץ.

הקשר הזוגי בין השניים נמשך 30 שנה וחייהם היו רצופים עליות ומורדות. באחד הגלים הראשונים של הקורונה, לפני החיסונים, שניהם נדבקו בנגיף. הגבר התמודד עם המחלה בצורה סבירה, אך מצבה של האישה הלך והחמיר. באחד הימים, כאשר המתינה לאמבולנס שיפנה אותה, היא מתה בידיו של בן זוגה.

חלפו כמה שבועות, והגבר ביקש לממש את זכויותיו על הרכוש והגיש לבית המשפט בקשה למתן צו ירושה כידוע בציבור. להפתעתו, הוא גילה כי בניה של בת זוגו הגישו קודם לכן לבית המשפט בקשה למתן צו קיום צוואה, זאת על בסיס צוואה ישנה שכתבה האם לפני שהכירה אותו.

"הופתענו מאוד ונעמדנו על הרגליים האחוריות", מספרת עו"ד ענת לוי ממשרד כהן, דקר, פקס ואופיר, המייצגת את האיש בישראל. "ידענו שבני הזוג ניהלו קשר לאורך שנים ארוכות והיו ידועים בציבור, ולכן נעזרנו בגורמים משפטיים זרים ומיהרנו להגיש לבית המשפט בחו"ל התנגדות ובה דרשנו שלא לקיים את הצוואה המוקדמת".

בפנייה שנעשתה לבית המשפט בחו"ל, דרש הגבר לפתוח את שלוש הכספות שבהן החזיקה האם במספר בנקים וזאת כדי לנסות להשיב על השאלה מה היו כוונותיה האמיתיות. "אנחנו יודעים שהאם ערכה צוואה, אבל היא מאוד לא עדכנית, וחושבים שהיא ערכה צוואה נוספת שנמצאת באחת הכספות ובה היא ציוותה על העברת רכושה לבן זוגה", מציינת עו"ד לוי.

עו"ד ענת לוי. יח"צ,
"בני זוג לא יכולים להוריש את מה שאין להם". עו"ד ענת לוי/יח"צ

השופט הסכים לפתוח את הכספות

לאחרונה קיבל בית המשפט בחו"ל את בקשת הידוע בציבור לפתוח את הכספות שבהן החזיקה האם. "עכשיו הצדדים ממתינים לראות מה יילד יום והאם תימצא צוואה מאוחרת באחת הכספות", מסבירה עו"ד לוי.

אם אכן תימצא צוואה מאוחרת שערכה האישה לטובת הידוע בציבור, הדבר עשוי לייתר את המשך ניהול ההליכים, שכן הצוואה המאוחרת תגבר על המוקדמת. לעומת זאת, אם לא תימצא צוואה מאוחרת, יידרש בן הזוג להוכיח שהיה הידוע בציבור של האם, ומכוח זאת לדרוש חצי מהרכוש.

"מדובר בנכסים שמחציתם בכל מקרה שייכים לו", מבהירה עו"ד לוי. "בין בני הזוג היתה כוונת שיתוף, והם לא הביעו רצון אחר או ערכו הסכם ממון. עם כל הכבוד לצוואה, בני זוג לא יכולים להוריש את מה שאין להם, במיוחד אם במהלך השנים הם צוברים נכסים או משביחים נכסים ביחד. מכאן שבמקרה הנדון, גם האישה לא יכולה היתה להוריש לילדיה נכסים שמחציתם שייכים לבן זוגה".

זקוקים לסיוע משפטי בנושאים הנוגעים לדיני משפחה וירושה? פנו לעו"ד ענת לוי ממשרד כהן, דקר, פקס ואופיר, והיא תשמח לסייע לכם.

לאתר המשרד

משרד עו"ד דקר, פקס ואופיר באתר משפטי

טלפון: 053-9376328

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

דור אבשלום, בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully