וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מדוע חשוב לחתום על הסכם עבודה?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 7:27

מה צריך לדעת לפני שחותמים על הסכם עבודה, על אילו סעיפים אסור לוותר ומה לגבי הבטחות בעל פה? עו"ד שמעון צור המתמחה במשפט מסחרי ודיני עבודה, עם כל התשובות

בווידאו: עו"ד שמעון צור מסביר על הסכמי עבודה/עריכה: גלעד מן מנהיים

עד כמה חשוב לחתום על הסכם עבודה כשמתחילים במקום חדש, אילו סעיפים חייבים להיכלל בהסכם, מה לגבי הבטחות בעל פה ומה אסור בשום פנים ואופן לעשות? עו"ד שמעון צור המתמחה במשפט מסחרי ודיני עבודה, מסביר.

האם חובה לחתום על הסכם עבודה ומה יכולות להיות ההשלכות אם אין לי הסכם כזה?

"יש חוק משנת 2002 שמחייב מעסיק לחתום על הסכם עבודה. מדובר בעצם בראי לעובד, המשקף את הזכויות שמגיעות לו - השכר, השעות, ימי חופשה ועוד. לצערי הרב רוב המשק לא מודע בכלל לחוק הזה, ואנשים מחכים לתלוש הראשון כדי לראות אם מה שסוכם מול המעסיק אכן יצא לפועל. הסכם עבודה יכול להעניק שקט נפשי הן לעובד והן למעסיק".

מה מומלץ לכלול בהסכם?

"את עניין ימי החופשה, כמובן, וגם את שעות העבודה - האם אני עובד במשמרות, האם אני מחויב לעבוד בימי שישי ואם כן עד איזו שעה? מה השכר? האם אחרי שנה תהיה העלאה? האם חל עליי הסכם קיבוצי? מה שעות העבודה שלי והאם אני זכאי להפסקה? ככל שהדברים האלו יירשמו בתוך הסכם, כך ייטב לשני הצדדים".

איך מתייחסים להבטחות שניתנו בעל פה ולא מופיעות בהסכם?

"חוק האזנות סתר אומר שאסור לבצע האזנה, אבל מותר להקליט. תקליטו את המעסיק. אין לכם כרטיס עבודה? תנהלו יומן שבו תכתבו את שעות הכניסה והיציאה. אנחנו צריכים לייצר ראיות ממשהו שהוא באוויר כי מדובר במילה מול מילה".

האם עבודה מהבית עלולה לגרום לבעיות?

"הדבר הנכון ביותר הוא לעשות נספח להסכם העבודה. בנספח יהיה רשום שאני עומד לשירות המעסיק בטווח שעות מסוים".

איך מתמודדים עם הלנת שכר?

"עובד אמור לקבל ב-1 בכל חודש את המשכורת שלו, אבל נהוג שעד ה-9 משלמים משכורת. מעסיק שמשלם אחרי ה-9 לחודש, ישנם עשרה ימי הלנה שאותם אפשר לחשב מבחינה של אחוזים והצבירות עצומות. בית הדין האזורי לעבודה נותן לזה יד, כי הוא יודע שעובד זקוק לכסף הזה. זו הריבית הכי טובה שיכולה להיות במשק".

תוכל לפרט על הצעת החוק למניעת אלימות בעבודה?

"הצעת החוק מדברת על כך שאם יש פגיעה מוכחת עם עדויות מסוימות, הפיצוי יכול להגיע ל-120 אלף שקל ללא הוכחת נזק וזה משמעותי מאוד".

עו"ד שמעון צור באתר משפטי

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 073-7788160 או במייל - shimon@tzur-law.co.il

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully