וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הליך גירושין: ארגז הכלים של בני זוג להצלת הזוגיות

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 7:57

זוגות רבים שעומדים להתגרש או נמצאים בדרך לשם, יכולים למנוע זאת מבעוד מועד באמצעות פיתוח ארגז כלים להעצמת הקשר הזוגי

טיפול זוגי. ShutterStock
"אם אדם לא יודע להקשיב לעצמו, הוא לא יידע גם להקשיב לזוגתו"/ShutterStock

א' וג', בני זוג בשנות השלושים לחייהם, כבר עמדו להרים ידיים. הם ראו כיצד הזוגיות שלהם מתפרקת, ובשיא המשבר החליט א' לעזוב את הבית. בניסיון אחרון להציל את המצב, החליטו שניהם לפנות לטיפול זוגי, במקום לכלות את כל המשאבים בקרב גירושין מכוער.

באופן פלאי, בתוך זמן קצר הצליחו שניהם לשקם את הקשר. איך הם עשו זאת? באמצעות טיפול ממוקד שנועד להעצים את הזוגיות. בעיצומו של הטיפול פיתחו א' וג' "כלי עבודה" שסייעו להם להתחבר מחדש. כלים אלה נחוצים לכל זוג, לא רק כאשר יש משברים וסערות.

מיכולת להקשיב עד יצירה משותפת

"ארגז הכלים הזוגי כולל מגוון כלים", אומרת המטפלת הזוגית אסתר מזרחי ממכללת שיח, המלווה עשרות זוגות, רבים מהם לפני הליך גירושין. "אנחנו עושים זאת באמצעות סדנאות להעצמה זוגית, שנועדו ליצור כלים משותפים המיוחדים לבני הזוג".

מהם אותם כלים? מזרחי מסבירה שמדובר למשל על פיתוח היכולת לנהל תקשורת אפקטיבית: "היכולת להקשיב היא חשובה מאוד, ואין מדובר בדבר טריוויאלי אלא במשהו שצריך להתאמן עליו - לשמוע מה הצד השני אומר, לדעת להמתין בסבלנות ולא להגיב מיד".

אמצעי נוסף להעצמת הקשר הזוגי כולל יצירת ציור משותף על ידי שני בני הזוג. "דרך הציור שיוצרים בני הזוג יחדיו אפשר לראות הרבה דברים מרתקים על הקשר ביניהם. למשל, את התחרות הסמויה הקיימת ביניהם, את מאבקי הכוחות ואת האופן שבו הזוגיות שלהם מתנהלת".

בני זוג המשתתפים בסדנאות יוצרים יחד חפץ כלשהו, למשל שלט חדש לדירה שלהם, וכך נרתמים יחד לשליחות משותפת. "במקום לריב, הם צריכים פתאום לדבר. לפתע, יש ביניהם שיח על החפץ המשותף שהם עובדים עליו", אומרת מזרחי. "הם בונים משהו יחד, ממש כמו לבנות חיים".

מזרחי מסייעת לבני הזוג, בין היתר, להתנתק מההשפעה של בני משפחה רחוקים, השפעה שעלולה להיות רעילה ופעמים רבות גורמת לנזק לקשר הזוגי.

"כל זוג מתקדם לפי הקצב שלו"

כאשר נשאלת מזרחי מהו פרק הזמן הנדרש לכל זוג בתהליך, היא משיבה: "השאלה הזו תלויה בכל זוג. יש זוגות שבתוך מספר מצומצם של מפגשים מצליחים לייצר מהפך בקשר ביניהם, ויש זוגות שזה לוקח להם יותר זמן ולאט לאט מתרוממים".

לדברי מזרחי, הסדנאות להעצמת הקשר הזוגי קריטיות לא רק להצלחת מערכת היחסים בין בני הזוג, אלא שהן גם מקרבות כל אחד מהם לעצמו. "למשל, בנוגע להקשבה. אם אדם לא יודע להקשיב לעצמו, הוא לא יידע גם להקשיב לזוגתו".

"אנחנו לומדים כיצד לנהל שיח באופן אפקטיבי יותר וכיצד לחלק את המטלות באופן שוויוני יותר בין בני הזוג", מסכמת מזרחי. "ברגע שהמטלות מבוצעות בצורה שוויונית, הדבר מייצר הרגשה טובה לבני הזוג, מכניס יותר איזון ורוגע ומפחית מתחים".

זקוקים לחלץ את הנישואין שלכם ממשבר? רוצים לשמוע עוד על ארגז הכלים להעצמת הזוגיות שיכול להציל את הקשר שלכם? פנו לאסתר מזרחי ממכללת שיח לייעוץ ראשוני בנושא

למכללת שיח באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully