וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מדוע חשוב לתת לעובדים הסכם עבודה מפורט?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 17.3.2022 / 7:36

מה אמור לכלול הסכם עבודה, אילו בעיות עלולות לצוץ ומה לגבי הבטחות בעל פה? עו"ד אורנה שמריהו עם כל מה שצריך לדעת על הסכמי עבודה

בווידאו: עו"ד אורנה שמריהו מסבירה על הסכמי עבודה/עריכה: גלעד מן מנהיים

לפני שמחתימים עובד חדש במקום עבודה, חשוב להכין הסכם עבודה מפורט שיהיה מקובל על שני הצדדים. אבל מה בכלל אמור לכלול אותו הסכם, למה חשוב לשים לב במיוחד וממה להיזהר? עו"ד אורנה שמריהו המתמחה בנושא מסבירה בהרחבה.

מדוע חשוב לתת לעובד הסכם עבודה מפורט עם תנאי עבודה?

"כדי למנוע מחלוקות בין העובד לבין המעסיק, שמתרחשות בדרך כלל בסוף היחסים. הסכם מתן פירוט על תנאי עבודה עושה סדר ביחסי העבודה בין המעסיק לבין העובד; העובד יודע לאן הוא התקבל ומה הזכויות שמגיעות לו והמעסיק יודע למה הוא אמור לצפות מאותו עובד".

מה אמור לכלול הסכם עבודה עם עובד חדש?

"החוק לא מחייב הסכם עבודה, הוא מחייב מתן פירוט על תנאי העבודה. חשוב שיהיו שם ימי העבודה של העובד, יום המנוחה, השעות, מי הממונה עליו, מה התפקיד ומה התשלומים שהוא אמור לקבל מדי חודש בחודשו. הסכם עבודה מקיף הוא יותר טוב, מועיל יותר ויכול לחדד את הזכויות והחובות שיש הן לעובד והן למעסיק".

אילו אי הבנות עלולות לצוץ אחרי חתימה על הסכם עבודה עם עובד חדש?

"אם התפקיד או השכר של העובד השתנו במשך התקופה, והמעסיק לא נתן לעובד נספח להסכם העבודה, אז יכולות לצוץ בעיות. מעסיק שלא נותן לעובד שלו פירוט על תנאי העבודה תוך 30 ימים מתחילת העבודה, יכול להיות חשוף לתביעה של עד 15 אלף ש"ח".

האם הבטחות שבעל פה הן התחייבות לכל דבר או רק מה שמופיע בהסכם?

"הבטחה היא הבטחה, המעסיק מחויב למה שרשום בהסכם. בנוגע להבטחה שבעל פה, אם העובד הקליט את המעסיק הנושא יגיע לבית הדין והוא יחליט מה גורלה של הבטחה זו. חייבים לעגן כל דבר בכתב כדי להימנע מתביעות עתידיות מצד עובדים".

מדוע חשוב להיוועץ בעו"ד בהכנת הסכמי עבודה מול עובדים?

"בהסכם עבודה צריך שיהיה רשום הכול, כדי שהעובד לא יוכל אחר כך להגיד שהוא לא ידע. לכן, כן כדאי להתייעץ עם עו"ד לפני הכנת הסכם עבודה עם עובדים. אני חושבת שגם לעובדים כדאי להתייעץ עם עו"ד לפני חתימה על חוזה".

עו"ד אורנה שמריהו באתר משפטי

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 09-7796900 או במייל - orna@orna-law.co.il

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully