וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נישואים עם אזרח זר: מנישואי פרגוואי ועד אל סלבדור

בשיתוף zap משפטי

24.3.2022 / 9:05

מצו עיכוב יציאה מהארץ ועד הקורונה: למי שמעוניין בנישואים עם אזרח זר ולא רוצה לצאת מישראל, ישנן חלופות שלא מחייבות טיסה לחו"ל. הכירו את נישואי פרגוואי ונישואי אל סלבדור

חתונה. ShutterStock
"לזוגות של ישראלים ואזרחים זרים שרוצים להינשא אבל יש להם בעיה לצאת מהארץ קיימות חלופות מתאימות"/ShutterStock

לאהבה יש חוקים משלה ולעתים היא יוצרת חיבורים מפתיעים בין בני זוג. כך למשל, קיימים אלפי ישראלים שבחרו להם בן או בת זוג זרים. רבים מהם מעוניינים בנישואים עם אזרח זר כדי לאפשר לבן הזוג הזר לקבל זכויות רבות המגיעות לישראלים, מביטוח לאומי ועד קופת חולים.

הבעיה היא שיש לא מעט מכשולים למי שבוחרים בצעד כזה. לרוב נדרשים בני הזוג להתחתן בחו"ל כדי שלנישואים יהיה תוקף. ואולם, בזמן משבר הקורונה לא תמיד ניתן לטוס ולא כולם יכולים לצאת מהארץ, למשל מי שמעמדם לא מוסדר או מי שהוצא נגדם צו עיכוב יציאה מהארץ.

"לזוגות של ישראלים ואזרחים זרים שרוצים להינשא אבל יש להם בעיה לצאת מהארץ קיימות חלופות מתאימות שמשרד הפנים מכיר בהן", אומרת עו"ד יליזבטה מטלס המתמחה בנושא. "כאלה הם למשל נישואי פרגוואי ונישואי אל סלבדור, שישראלים רבים אינם מכירים".

נישואי פרגוואי - רק אחד מבני הזוג נדרש לצאת מישראל

נישואי פרגוואי הם פתרון לנישואים כאשר אחד מבני הזוג איננו יכול או איננו רוצה לצאת מישראל. למשל, אם המעמד שלו איננו מוסדר והוא חושש שלא יוכל לשוב לישראל, או כאשר הוא לא מעוניין להיעדר מעבודה ומעדיף שלא לצאת מהארץ לצורך ההליך.

במסגרת נישואי פרגוואי נדרש רק אחד מבני הזוג לצאת מהארץ, ובסיום התהליך הוא חוזר לישראל עם תעודת נישואין מפרגוואי שמשרד הפנים מכיר בה והזוג יכול להירשם בארץ כזוג נשוי.

"לאחר הגשת תעודת הנישואים למשרד הפנים ורישומם של בני הזוג כנשואים בתעודת הזהות, בן הזוג הישראלי יכול להגיש בקשה להסדרת מעמדו של בן זוגו הזר", מסבירה עו"ד מטלס. "על פי הנוהל הקיים לעניין זה, עשוי בן הזוג הזר לקבל אזרחות ישראלית בתוך ארבע עד חמש שנים".

נישואי אל סלבדור - שני בני הזוג יכולים להישאר בישראל

נישואי אל סלבדור הם הליך גמיש עוד יותר, שבו אף לא אחד מבני הזוג נדרש לצאת מישראל. גם נישואים אלה מוכרים על ידי משרד הפנים. במקרה זה, עורך דין מטעמם של בני הזוג עורך את המסמכים עבורם ושולח אותם, והם מקבלים בדואר את תעודת הנישואים מאל סלבדור.

בעקבות הליך זה, שני בני הזוג יכולים להירשם במשרד הפנים כנשואים. נישואי אל סלבדור מתאימים גם לישראלים וגם לאזרחים זרים, ורלוונטיים במיוחד בתקופת הקורונה, שבה בתקופות מסוימות לא ניתן לטוס ממדינה למדינה ולכן נישואים מחוץ לישראל עלולים להיות בעייתיים.

לאחר שבני הזוג נרשמים במשרד הפנים כנשואים, בן הזוג הישראלי יכול להגיש בקשה להסדרת מעמדו בארץ של בן זוגו הזר, והאחרון יכול לקבל מעמד של תושב קבע.

ההבדל בין נישואי אל סלבדור לנישואי פרגוואי

מדובר בשני הליכים שונים עם השלכות שונות. בנישואי פרגוואי, ככל שלבן הזוג הזר יש ילד - הוא יכול להביא אותו יחד איתו לארץ, והילד יקבל גם הוא מעמד. תהליך קבלת האזרחות בנישואי פרגוואי, על פי נוהל מתן מעמד לזר מכוח נישואין לאזרח ישראלי, צפוי לארוך בין ארבע לחמש שנים.

בנישואי אל סלבדור, בן זוג זר לא יכול להביא ילד זר לישראל. האחרון יכול לקבל מעמד של תושב קבע, על פי נוהל מתן מעמד לזר מכוח חיים משותפים, בפרק זמן של עד שמונה שנים.

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון 053-9374064

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

לעו"ד יליזבטה מטלס באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully