וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכשים דירה? עשו לעצמכם טובה וצפו בכתבה הזו

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 7:28

האם יש הבדלים בין רכישת דירה מקבלן לרכישה מאדם פרטי, איזה בדיקות מומלץ לבצע לפני הרכישה ומה לגבי דירות לפני פינוי בינוי? עו"ד לירן כפיר עושה סדר

בווידאו: עו"ד לירן כפיר עם כל מה שצריך לדעת לפני רכישת דירה/יח"צ

מי מאיתנו לא חולם על רכישת דירה? אלא שחלומות לחוד ומציאות לחוד. כיום בישראל לא פשוט כלל לרכוש דירה ולכן אם מחליטים לעשות את הצעד הזה, מומלץ לעשות אותו כמו שצריך. עו"ד לירן כפיר מפירמת עורכי הדין KR מסביר בהרחבה.

מה ההבדל בין רכישת דירה מאדם פרטי לבין רכישה מקבלן?

"ההבדל העיקרי הוא בנושא הוודאות. כשאני רוכש דירה מקבלן אינני יודע מתי אקבל אותה בפועל והמועדים עשויים להשתנות, שכן תהליך הבנייה לוקח המון שנים. לעומת דירה יד שנייה שקניתי ורכשתי אותה ויש לי מועד מתי אני אמור לקבל אותה. גם בנוגע למחיר יש הבדלים - אם קניתי דירה מקבלן, שילמתי כסף על החשבון ואת היתרה אני משלם בסוף הבנייה, וכאן נכנס לתמונה מס תשומות הבנייה - יכול להיות שאצטרך לשלם מחיר יותר גבוה מהמחיר שהתכוונתי לשלם בהתחלה. לכן אני ממליץ למי שרוכש דירה מקבלן - אם יש כסף שנשאר בצד, תשקיעו אותו בדירה ותשלמו מראש. הדבר השלישי הוא הדירה עצמה - בדירה מקבלן קונים דירה על הנייר, לעומת דירה יד שנייה".

אם החלטתי לרכוש דירה, על איזו בדיקה אסור לוותר?

"ראשית, יש לבדוק את הדירה פיזית - שאין רטיבות, שברים ועוד. יש לבדוק את המצב הסביבתי - האם יש בתי ספר קרובים לילדים או האם יש מקומות בילוי? ניתן לגשת לעירייה ואף לבדוק אם יש הערות אזהרה. האם מותר לי להרחיב את הגג או לשפץ? יש לבדוק גם את ההיבט הקנייני - האם הדירה רשום בטאבו? מומלץ גם לבדוק את זהות המוכר וכמובן את המחיר. שמאי מקרקעין יכול לבוא ולהעריך האם המחיר הנדרש הוא אכן המחיר הראוי".

מה לגבי דירות בפרויקטים של פינוי בינוי או תמ"א 38?

"אין ספק שאם אני קונה דירה שמיועדת להריסה ובינוי מחדש או תמ"א, הרווחיות כאן היא משמעותית. אפשר לחסוך פה המון כסף ולהרוויח לא מעט. אבל צריך לקחת בחשבון שפרויקטים כאלו עלולים לקחת המון זמן, ואני יכול למצוא את עצמי עם דירה שמועמדת לפינוי בינוי, אך לפתע יש עיכובים כאלו ואחרים. במדינה שלנו הדברים עובדים פחות חלק ממקומות אחרים ולכן הייתי ממליץ לאדם שרוצה לרכוש דירה כזאת לקחת בחשבון את הסיכונים האלו".

מצאתי את דירת החלומות. מהי הדרך הנכונה לקחת משכנתא?

"הבנקים בדרך כלל נותנים עד 75 אחוז מימון בעבור הדירה. בנוסף בודק הבנק את ההחזר החודשי. חשוב לדעת שהמשכנתא היא לטווח ארוך וצריך לחשב את צעדינו בצורה נכונה כי זו החלטה גורלית וחשובה. אפשר גם להיוועץ עם יועצי משכנתאות".

עד כמה חשוב להיוועץ עם עו"ד בכל התהליך הזה?

"מדובר בעסקה הכי גדולה של חיינו בסופו של יום, אנחנו הולכים להשקיע מיליוני שקלים על נכס, וצריך לוודא שהוא יעבור אלינו בצורה הכי חלקה שיש. לכן אני ממליץ בחום לכל מי שרוכש דירה להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום, שיבדוק את כל ההיבטים לפני הרכישה".

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 073-3280055 או במייל - Office@krlawfirm.co.il

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully