וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגרשים? כל מה שאתם צריכים לדעת על אחריות הורית וזמני שהות

עו"ד רינה פוליטי, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 9:29

מה ההבדל בין משמורת ילדים לאחריות הורית, מדוע מומלץ להגדיר הכול מראש ומה בשום פנים ואופן אסור לעשות? עו"ד רינה פוליטי עם התשובות וההסברים

בווידאו: עו"ד רינה פוליטי עם כל המידע על על אחריות הורית וזמני שהות/עריכה: גלעד מן מנהיים

לא מעט זוגות ישראלים מחליטים להתגרש מסיבות כאלו ואחרות. גם אתם החלטתם להתגרש אבל לא בטוחים מה עושים עם הילדים? עו"ד רינה פוליטי מסבירה על הנושא בהרחבה.

מה ההבדל בין משמורת ילדים לאחריות הורית?

"עד לפני כשנתיים המונח משמורת היה חקוק, וזה הפך את ההורות למגדרית. המלחמות בין ההורים הפכו הורה אחד לממותג כהורה טוב ואחר לפחות טוב. בית המשפט המחוזי אמר בצורה מפורשת: משמורת אאוט, אחריות הורית אין. אם אנחנו, עורכי הדין, נגיד את המילה משמורת נקבל נזיפה ובצדק. הורה נשאר הורה גם אם הוא מתגרש".

למה חשוב להגדיר את זמני השהות מראש ומי קובע אותם?

"הם למעשה יוצרים ודאות גם אצל ההורים וגם אצל הילדים ומי שקובע את זמני השהות הם ההורים. לראות את הילדים זו לא זכות, זו חובה".

למה חשוב לשים לב כשקובעים את זמני השהות?

"רוב העימותים בין ההורים קורים בזמני המעבר בין הבתים. לרוב אני ממליצה לבצע את המעבר בשעות אחר הצהריים, אחרת עלולים להיווצר ויכוחים. חשוב לשים לב מה קורה בחגים ולקבוע שעות ברורות וכן להגדיר מראש מה קורה בחופשות. בזמני שהות אפשר גם לבקש הפסקה, שהיא דבר חשוב, אם למשל אתם רוצים לצאת לחו"ל בלי הילדים. לפעמים צריך את זה. לא יגידו את זה בבית המשפט אבל כולם רוצים קצת שקט מהילדים ולצאת קצת לחו"ל ושאף אחד לא יגיד שלא. תגדירו מראש שאתם יכולים לצאת לחו"ל לבד מבלי שזה ייחשב להפרה".

אילו עוד בעיות עלולות לצוץ בהמשך?

"דיברנו קודם על אחריות הורית משותפת, שהיא לאו דווקא אחריות הורית שוויונית. רבים כיום נלחמים על הורות משותפת שוויונית לצערי הרב. אם אתם לא מסוגלים לעמוד בזה, אל תריבו על כך, משתי סיבות: בדרך כלל נלחמים על אחריות הורית בגלל כסף. אל תעשו את זה. יעלה לכם הרבה יותר אם לא תדאגו לעצור בזמן".

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 072-3291407 או במייל - rina@politi-law.co.il

לעו"ד רינה פוליטי באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד רינה פוליטי, בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully