וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מה ההבדל בין פנייה לעו"ד לבין פנייה לחברה למימוש זכויות?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 18:35

לא מעט אזרחים שבוחנים אפיקים למיצוי הזכויות הרפואיות שלהם מעדיפים לעשות הכול בכוחות עצמם. אז מתי בכל זאת מומלץ להתייעץ עם עו"ד?

בווידאו: עו"ד לינוי אולניק מסבירה על ההבדל בין פניה לעו"ד לפניה לחברה למימוש זכויות/עריכה: גלעד מן מנהיים

אזרחים רבים שבוחנים אפיקים למיצוי הזכויות הרפואיות שלהם מעדיפים שלא לפנות למשרד עורכי דין ולטפל במקרה בכוחות עצמם או בעזרת חברה למימוש זכויות. מתי בכל זאת עדיף להתייעץ עם עו"ד ומה ההבדלים בין ייעוץ משפטי לבין חברות למימוש זכויות? עו"ד לינוי אולניק עושה סדר.

ועדה רפואית. ShutterStock
"הוועדות הרפואיות הן סוג של פינאלה של כל התהליך הזה"/ShutterStock

מה ההבדל המרכזי בין טיפול של משרד עו"ד לבין טיפול של חברה למימוש זכויות?

"ההבדל הוא תהומי. קודם כל ביכולות הפרסום. החברות למימוש זכויות נמצאות בכל מקום בגלל היכולת שלהן לפרסם מה שלנו כמשרדי עורכי דין אסור ברמת חוקי האתיקה. ההבדל התהומי הוא שבעצם בסוף אנחנו מדברים על אנשים חולים שמתמודדים עם מגבלות וקשיים. בססוף כשמגיעים לוועדות הרפואיות או לתהליכים הרפואיים, התפקיד הוא להיות הפה, האוזניים והלב של כל התהליך הזה. החברות למימוש זכויות יכולות להיות רק מאחורי הקלעים. לעומתן, משרדי עורכי דין שנמצאים כיום בשוק יודעים להיות הפרונט. כשאדם חולה בוחר להיעזר בשירותים של איש מקצוע הוא רוצה להפחית מהעומס".

אז איך ניתן להסביר את זה שכל כך הרבה אנשים מוותרים על ייעוץ של עורך דין?

"הרבה לא יודעים. הבעיה נעוצה באי הידיעה ובאי היכולת שלנו לפרסם את ההבדלים האלו. הם לא יודעים עד כמה עורך דין יכול להיטיב עם התהליך, בדרך ובתוצאה".

ישנם אפיקים נוספים שבהם רק עורכי דין יכולים לפעול?

"חברה למימוש זכויות לא יכולה לנהל שיח של התנגדויות מול חברת הביטוח, זאת לעומת עורכי דין. לחברה למימוש זכויות אין זכות לייצג בניגוד לעורך דין. אני חלילה לא אומרת שאותן חברות לא עושות עבודה טובה כי הן כן. יש אנשים שהן יתאימו עבורם".

מה החשיבות של ועדות רפואיות באותו הליך למימוש זכויות?

"מאוד גבוהה, אבל החשיבות של הייצוג ושל עורך דין מתחילה הרבה קודם, עוד משלב בניית התהליך. הוועדות הרפואיות הן סוג של פינאלה של כל התהליך הזה. מדובר בחלון הזדמנויות מאוד קצר שבו הרופא צריך להשתכנע ביחס לאותה סיטואציה. אנחנו עורכי הדין מנסים לצמצם את ההפתעות עבור הלקוחות. חשוב לנו שהאדם יידע לקראת מה הוא הולך כי מדובר בתהליך משנה חיים".

מה היית ממליצה לאנשים שמבקשים לממש את הזכויות שלהם מול הרשויות?

"אני ממליצה להתייעץ עם איש מקצוע ולבחון מה מגיע לכם לפני שמתחילים תהליכים. אנשים לפעמים מבזבזים אנרגיות, משאבים וכוחות על תהליכים שאינם נכונים עבורם".

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 072-3726298 או במייל - info@oleniklaw.co.il ​

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully