וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי נפגעי קבוצות רכישה לא יכולים להירשם להגרלות "דירה בהנחה"

בשיתוף zap משפטי

26.4.2022 / 10:12

חברי קבוצות רכישה שנותרו ללא דירה סופגים כעת מכה נוספת, הפעם בחסות המדינה. מבחינת רשויות המס הם נחשבים לבעלי דירה ולכן הם לא יכולים להירשם להגרלות "דירה בהנחה" של משרד השיכון. "כל אותם אנשים נפגעים פעמיים", אומר עו"ד איל רייפר, "וחייבים לסייע להם"

קצת קשה להאמין, אך אלפי חברי קבוצות רכישה לשעבר, שאיבדו את כל חסכונותיהם במיזמים של אלדד פרי וענבל אור, חוטפים כעת מכה נוספת - הפעם בחסות המדינה.

כיוון שבמסגרת ההצטרפות לקבוצת הרכישה נדרשו כל אותם חברים להעביר אלפי שקלים לרשויות המס, כעת הם נחשבים מבחינת המדינה לבעלי דירה, למרות שברור כי לרובם המכריע לא תהיה דירה, ובמזל רב חלקם יראו רק חלק מהכסף שאותו השקיעו.

"הרישום הזה יוצר כעת עבור כל אותם אנשים בעיה משמעותית", אומר עו"ד איל רייפר, המסייע לכמה מהרוכשים. "כאשר הם מנסים להירשם להגרלות דירה בהנחה כדי לנסות לרכוש דירה, אומרים להם שהם לא יכולים לעשות זאת, משום שעל פי הרישומים כבר יש להם דירה. ככה הם נתקעים בלי כסף ובלי דירה".

עו"ד איל רייפר. יח"צ,
עו"ד איל רייפר/יח"צ

ביטול הרישום יכול לקחת חודשים ארוכים

מסתבר כי הרישום האומלל של הזכויות שבוצע לחברי קבוצות הרכישה עומד להם לרועץ גם כאשר הם רוצים להירשם להגרלות של "מחיר למשתכן", מיזם ההנחות המקורי של שר האוצר לשעבר משה כחלון. "כל אותם אנשים לא יכולים לקבל את ההטבות הללו משום שכביכול יש להם דירה. זה אבסורד מוחלט", אומר עו"ד רייפר.

מה בכל זאת עושים ואיך יוצאים מהפלונטר? עו"ד רייפר מסביר כי "כדי שאותם אנשים יוכלו להירשם להגרלות של משרד השיכון, צריך לשכנע את רשות המסים שמכירת הדירה שלהם התבטלה. לצורך כך, צריך להגיש בקשה לרשות המסים, ולאחר מחיקת הרישום, לפנות שוב למשרד השיכון".

הצרה היא שניהול הליך שכזה מול המדינה לוקח חודשים ארוכים, ובינתיים נסגרות ההגרלות הגדולות של משרד השיכון. "בעצם כל אותם אנשים שנפגעו מביטים בעיניים כלות על אחרים ושוב לא יכולים לעלות על העגלה ולקבל דירה בהנחה, כי כאמור יש להם כביכול דירה.

"המדינה בעצם מענישה אותם פעמיים", ממשיך עו"ד רייפר. "הם גם היו צריכים לשלם מיסים על הזכויות שרכשו כאשר הצטרפו לקבוצות הרכישה, גם נותרו ללא דירה וכעת גם לא ניתנת להם האפשרות לרכוש דירה בהנחה כמו כולם".

הפתרון: עתירה מנהלית לביטול רישום הדירה

בימים אלה מסייע עו"ד רייפר לחברים לשעבר בקבוצות הרכישה למצות את זכויותיהם כדי שיקבלו הזדמנות נוספת לרכוש דירה בהנחה משמעותית.

"העזרה שלנו באה לידי ביטוי בהגשה של עתירות מנהליות בשמם של כל אותם נפגעים. במסגרת העתירות המוגשות נגד משרד השיכון, אנחנו מבקשים לבטל את הסטטוס הקובע כי אותם אנשים הם בעלי דירות וזאת כדי לאפשר להם להירשם להגרלות".

בנוסף, מסביר עו"ד רייפר, הוא פועל גם לסייע לכל אותם נפגעים לקבל בחזרה מרשות המסים את תשלומי המס ששילמו לשווא. "חלק מהרוכשים קיבלו פטור ממס על רכישת הדירה הראשונה שלהם, אבל אחרים נדרשו לשלם סכומים נכבדים שהמדינה צריכה להחזיר להם".

נפלתם קורבן לקבוצת רכישה שהתרסקה וכעת אתם מנסים להירשם להגרלת "דירה בהנחה" ללא הצלחה? פנו למשרד דרעי רייפר ושות' העוסק בנושא על מנת לקבל סיוע. צרו איתנו קשר בנייד: 050-7118585, במייל: Info@drlawfirm.co.il או באתר

לדרעי רייפר ושות' עורכי דין באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully