וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה עכשיו כדאי לך לפנות לעורך דין לענייני משפחה?

הילה צור-שינזי, בשיתוף zap משפטי

3.5.2022 / 7:50

תיקי גירושין מוצלחים מורכבים מיתרונות טקטיים שמשפיעים על התוצאה הסופית. עו"ד שמשון דוידי, בעל משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה, מביא שלושה מקרים שבהם הפנייה המוקדמת לעורך דין הביאה לזכייה ולהצלחה מירבית

"הליך גירושין מצריך אסטרטגיה ודומה להכרזת מלחמה. מי שזוכה הוא זה שיש לו טקטיקה ויכולת לתכנן צעד אחרי צעד, כדי להיות שני צעדים לפני הצד שכנגד, בפרט כאשר מדובר בצד שהוא האדם הקרוב ביותר המכיר את כל נקודות התורפה שלך", אומר עו"ד שמשון דוידי ומוסיף: "כמו בכל מלחמה, בהליך גירושין - תמימות שווה ענישה".

זוג לפני גירושים. ShutterStock
"כמו בכל מלחמה, בהליך גירושין - תמימות שווה ענישה"/ShutterStock

חושדים בבגידה של הצד השני? שימרו על איפוק

"כאשר עולה חשד לבגידה, נדרשות תעצומות נפש רבות 'לנשוך את השפתיים' ולהשאיר את האגו בצד, בפרט כדי להימנע מעימות ישיר עם הצד השני וחשיפת הידיעה", מסביר עו"ד דוידי.

כך, בזכות איפוק ונקיטת טקטיקה נכונה מרשו של עו"ד דוידי זכה בדירה המשותפת ושילם סכום פיצויים קטן ביחס לשוויה בפועל: "אדם שהיה נשוי תקופה קצרה הרגיש כי אשתו בוגדת בו ובאופן מיידי הוא בחר לפנות למשרדי מבלי ליידע אותה בדבר חשדותיו. ממועד הפנייה התחלנו לפעול, ניסחנו עבורו את ההתכתבויות במטרה להביא את אשתו למצב של הודאה מצידה, כאשר במהלך ההתנהלות מולה גילינו דברים נוספים שאלמלא איפוקו של הבעל סביר להניח שלא ניתן היה לגלותם", מספר עו"ד דוידי.

מדוע במצבים שבהם עולה חשד לבגידה מומלץ לפנות לעורך דין לענייני משפחה ולא לחוקר פרטי?
"במצבים כאלה אכן נהוג לפנות לחוקר פרטי, שיכול לגלות את עצם המעשה, אך הוא לא יוכל להגיע למניעי האישה, כיצד מעשה הבגידה התחיל, באיזה מועד ומהן ההשלכות על זכויות הצדדים בזכויות ובנכסים המשותפים.

"בעזרתנו, הבעל הצליח להגיע לסיפור המקורי, שכן גילינו שהבגידה התחילה עוד בטרם הנישואין. כמו כן, אף שהזוג היה נשוי פחות משנה, הוא רכש בית משותף. יש להדגיש כי הבעל הביא את מרבית הכסף לקשר, ואילו האישה השקיעה כ-80 אלף שקל בלבד. לאחר שגילינו את ההיסטוריה הזוגית מחוץ לנישואין, הסקנו שמלכתחילה הנישואין לא היו תקינים - האישה התחתנה מתוך הונאה ורמייה ונכנסה אל תוך מסגרת הנישואין כשברקע ישנו גבר אחר".

כיצד הראיות החדשות השפיעו על תוצאות המשפט?

"בהקשר זה, לבעל יש זכות לבוא ולדרוש, על פי סעיף 8 לחוק יחסי ממון, חלוקה לא שוויונית", מסביר עו"ד דוידי. "מדובר ברשימה לא סגורה של נושאים והפסיקה משתנה מעת לעת, אך לאחרונה מצאנו מספר קביעות משמעותיות בבתי הדין הרבני ואף בית המשפט אימץ באופן חלקי וכרעיון עקרוני את העובדה שבגידה יכולה להביא לחלוקה לא שוויונית של הרכוש".

במקרה המדובר הצליח עו"ד דוידי לבנות טענה שמלכתחילה הייה הונאה והאישה לא זכאית לרכוש שצבר הבעל, לרבות חלקה בדירה (ששוויה עמד על סך שני מיליון) כי ההון הגיע דרכו. "לבסוף", מספר דוידי, "הצלחנו לשמר אצלו את הדירה ולשחרר אותה מהעסקה בסכום של 250 אלף שקל, כולל השקעותיה בעת רכישת הדירה".

עו"ד דוידי מציין כי "הפתרון הגיע עוד לפני שהבעל שיתף את האישה בנושא ונמנע מלריב עימה. לכן, בשלב ראשוני יש מקום לשנות, לחקור ולגלות דברים ורק לאחר מכן להגיע לדיונים עם כלל הראיות".

מחלוקת בדבר חלוקת רכוש? פנו מיד לעו"ד לענייני משפחה

מקרה נוסף עוסק בחלוקת רכוש בקרב ידועים בציבור, וגם כאן לפנייה מוקדמת לעורך דין טרם העימות מול הצד השני יש ערך רב. עו"ד דוידי מסביר במילותיו: "המקרה המדובר עוסק בחלוקת רכוש בקרב בני זוג ידועים בציבור, בתיק זה ייצגתי את בת הזוג, שטענה כי בן זוגה מנסה להדיר אותה מנכסים שהוא צבר במהלך חייהם המשותפים. הנכסים נרשמו על שם בן הזוג והיה עלינו להביאו, באמצעות שיחות והודעות, לגילוי הנכסים, לרבות ההבנה באילו נכסים מדובר ומהו היקפם".

כאשר מדובר בזוג נשוי שנפרד, הרכוש שנצבר במהלך חיים משותפים מתחלק שווה בשווה. עם זאת, כאשר מדובר בזוג ידוע בציבור נדרש להוכיח כוונת שיתוף ספציפית בנכס זה או אחר.

"במקרה זה הדרכנו את האישה כיצד לפעול להשגת הראויות וההודאות במטרה להציג לבית המשפט, כי אף שבן זוגה הכחיש בקולו שיש לה זכויות בנכסים, הוא הודה בהתנהגותו בדבר קיום זכויותיה בנכסיו. אציין לחיוב שגם במקרה זה האישה לא העמידה את בן הזוג על טעותו אלא הצליחה בעזרתנו ותמיכתנו, באמצעות הודעות מנוסחות היטב ותיעוד תוכן השיחות, להביא ראיות מוצקות בדבר כוונותיו הסותרות את הצהרותיו, שאלמלא הן סיכוייה של האישה לזכות היו קלושים".

בני זוג חותמים על מסמכי גירושים. ShutterStock
"הכוונה מוקדמת ויצירת טקטיקה נכונה יטו את הכף וישפיעו על סיכויי ההצלחה שלכם"/ShutterStock

מחלוקות בדבר טובת הילד? עו"ד לענייני משפחה יסייע בהבאת ראיות

המקרה השלישי עוסק בהתנגדות אב גרוש להגירת הקטינים עם אמם. עו"ד דוידי מרחיב על הטקטיקה שהובילה לתוצאות הרצויות: "בתיק זה היה לנו מידע מוקדם הנוגע לתגובת האב במקרה שהאם תבקש להגר עם שני ילדיה הקטינים לארץ זרה. ידענו שאם נפנה ישירות לבית המשפט, האב יפגין התנגדות נחרצת רק מתוך כוונה להזיק ולא מתוך כוונה כנה להשאיר את הקטינים במחיצתו.

"באמצעות פניית האם אלינו עוד בטרם הצהירה על כוונותיה, הצלחנו להשיג יתרון טקטי שהכריע את המערכה. היתרון הושג בעזרת ייעוץ, הכוונה ותמיכה נפשית המרובה, תוך כדי הפעלת כלים פסיכולוגיים שונים מארגז הכלים שברשותנו, אשר אפשרו לנו לדובב את האב באופן ראשוני ולהביא בפני בית המשפט ראיות חותכות, שאף הפתיעו את האב עצמו. בדרך זו הצלחנו לחסוך הליכים קשים מאוד הכרוכים בהבאת מומחים המציגים בבית המשפט את חוות דעתם בנוגע לטובת הקטינים להישאר אצל ההורה בארץ או להגר עם ההורה אחר. כך, לא נותר לאב אלא להסכים עם הגירת הקטינים, בתנאים מובטחים להסדרת שהות ילדיו עימו".

לסיכום אומר עו"ד דוידי: "בשורה התחתונה, בכל מקרה שבו מתגלעת מחלוקת או שעולה חשד להתנהגות בלתי הולמת מצד בני הזוג, צרו עימי קשר עוד בטרם תעמתו את הצד השני אל מול חשדותיכם או כוונותיכם. הכוונה מוקדמת ויצירת טקטיקה נכונה יטו את הכף וישפיעו על סיכויי ההצלחה שלכם".

עו"ד שמשון דוידי עוסק בתחום דיני המשפחה זה 16 שנה ומייצג את לקוחותיו בערכאות השונות. תהליך העבודה במשרדו כולל בניית טקטיקה וחישוב צעדים להגדלת סיכויי ההצלחה.

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 054-4377818

למשרד עו"ד שמשון דוידי באתר משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

הכתבה באדיבות Zap משפטי

הילה צור-שינזי, בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully