וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לרילוקיישן: כך תוציאו ויזת עסקים לארה"ב

בשיתוף zap משפטי

20.7.2022 / 10:28

לכל מי שרוצה להרחיב את העסק שלו בארה"ב או לשלוח עובד למדינה, כדאי להוציא ויזת עסקים. אילו סוגי ויזות קיימות ומה היתרונות שלהן?

כל בעל עסק הפועל בישראל יודע שכדי להרחיב באמת את הפעילות שלו, הוא חייב לחלום בגדול. ישראל היא מדינה קטנה, אבל עבור מי שבוחר להתרחב בארה"ב ולפתוח בה עסק מצליח, השמיים הם הגבול. רבים רוצים לממש את החלום האמריקאי אבל לא יודעים מאיפה להתחיל.

מי שיוצאים לארה"ב ללא תכנון מוקדם ומנסים מיד להקים עסק על בסיס ויזת תייר יבינו מהר מאוד את הבעייתיות הטמונה בכך. קיימים סיכונים רבים למי שבוחר לפעול בנתיב זה, בראש ובראשונה החשש מגירוש מארה"ב, שלא יאפשר להפעיל בהמשך פעילות עסקית במדינה.

ויזה לארה"ב. ShutterStock
"אם תנסו להתחכם ובכל זאת לעבוד בארה"ב על בסיס ויזת תייר, אתם מסתכנים בכך שלא תוכלו להיכנס למדינה"/ShutterStock

הבעייתיות בוויזת תייר

"למי שבונה על ויזת תייר לצורך פעילות עסקית בארה"ב, כדאי לחשוב פעמיים", אומר עו"ד מיכאל דקר ממשרד דקר פקס ואופיר, המלווה ישראלים רבים המבקשים להוציא ויזה עסקית לארה"ב. "ויזת תייר מאפשרת רק לטייל בארה"ב או לכל היותר להגיע לפגישות ולכנסים".

תיירים ישראלים יכולים להיכנס לארה"ב בכל פעם לתקופה של חצי שנה, אך הם מוגבלים מאוד מבחינה עסקית. "אם ישראלי רוצה למשל לעבוד במשרד בארה"ב או לנהל עובדים, הוא לא יכול לעשות זאת עם ויזת תייר, אפילו אם המשכורת שלו משולמת מישראל", אומר דקר.

לדבריו, לא כדאי להתחכם עם הפקידים האמריקאים: "אם תנסו להתחכם ובכל זאת לעבוד בארה"ב על בסיס ויזת תייר, אתם מסתכנים בכך שלא תוכלו להיכנס למדינה, מה שעלול לשבש לחלוטין את הפעילות העסקית שאתם מתכננים להקים".

למה להוציא ויזת עסקים? להוצאת ויזת עסקים לארה"ב יש יתרונות משמעותיים, כאשר לדברי עו"ד דקר בראש ובראשונה היא מאפשרת לעבוד בארה"ב פרקי זמן ארוכים יחסית של שנה עד חמש שנים.

"יתרון משמעותי נוסף בויזת עסקים נוגע למשפחה של מי שמבקש לעבוד בארה"ב", הוא מסביר. "ברגע שאדם מקבל ויזת עסקים, גם בן הזוג שלו יכול לקבל ויזה נלווית שמאפשר לו לעבוד באופן כמעט מיידי, והוא יכול להביא עימו לארה"ב ילדים עד גיל 21, כאשר ניתנת להם האופציה ללמוד בבתי ספר מקומיים".

עו"ד דקר מפרט אילו סוגי ויזת עסקים לארה"ב קיימים:

ויזת E1: ויזה למסחר הניתנת לחמש שנים

"ויזה זו, הניתנת לפרק זמן של חמש שנים, מיועדת בעיקר ליצואנים או ליבואנים ישראלים", אומר עו"ד דקר. "הויזה המבוססת על אמנת סחר בין ארה"ב וישראל מאפשרת לחברות שמתמקדות בייבוא או בייצוא בין שתי המדינות להעסיק עובדים בארה"ב לפרקי זמן משמעותיים".

לדברי עו"ד דקר, מטרת אשרה זו היא להגדיל את הסחר בין ישראל וארה"ב, כאשר אחד התנאים להוצאתה הוא שלפחות 50% מהיקף הפעילות של החברה המבקשת תהיה בין ארה"ב לישראל. "תנאי נוסף לקבלת הויזה הוא שלפחות 50% מבעלי המניות של החברה המבקשת יהיו ישראלים או שהחברה נסחרת בישראל", מוסיף עו"ד דקר.

מיכאל דקר. שירי דקר,
"למי שבונה על ויזת תייר לצורך פעילות עסקית בארה"ב, כדאי לחשוב פעמיים"/שירי דקר

ויזת E2: ויזה למשקיעים הניתנת לשנתיים

בשנת 2019 ארה"ב וישראל חתמו על הסכם הדדי אשר מאפשר לישראלים הזדמנות לקבל ויזת השקעה בארה"ב על בסיס הקמה של עסק חדש או רכישה של עסק קיים בארה"ב.

ויזת 2E היא ויזה המיועדת למי שמבקשים להשקיע בארה"ב. "על המבקש", מסביר עו"ד דקר, "להוכיח כי רוב הכסף כבר משמש להשקעה בארה"ב, בין אם לתשלום משכורות, לתשלום דמי שכירות וחשבונות שוטפים".

ויזת L: ויזה לשלוש שנים הניתנת לעובדים בתוך חברה

ויזה L מיועדת בדרך כלל לעובדים שמבצעים מעבר בתוך הארגון שלהם ועוברים לעבוד בארה"ב. לדוגמה, עובד המועסק במשך יותר משנה בחברה-בת של חברת טכנולוגיה אמריקאית בישראל ורוצה לעבור לתפקיד אחר בחברה-האם עצמה בארה"ב. לרוב ויזה זו ניתנת לשלוש שנים.

הויזה יכולה להינתן לצורך מעבר לחברה חדשה הפועלת בארה"ב פחות משנה, אז תינתן לפרק זמן קצר של שנה; או לחברה קיימת שפועלת בארה"ב זה זמן רב, ואז הויזה תינתן לשלוש שנים. ככל שמדובר בחברות גדולות ומוכרות יותר, קל יותר לבקש ולקבל את הויזה.

זקוקים לוויזה עסקית לארה"ב? כמה טיפים חשובים

ראשית, לא לעבוד באופן בלתי חוקי בארה"ב. "ממש חשוב לוודא שאתם עובדים בצורה חוקית ותקינה, אחרת אתם מסתכנים בכך שתגורשו ולא תוכלו בעתיד להיכנס למדינה", אומר עו"ד דקר.

שנית, אל תשקרו לרשויות ההגירה. עבדתם פעם בעגלות בארה"ב ונדרשתם לעזוב או ששהיתם יותר מדי זמן בארה"ב? גלו זאת. "אם תנסו לשקר, הרשויות עשויות למנוע מכם להיכנס בחזרה למדינה לכל שארית ימי חייכם", אומר עו"ד דקר.

שלישית, כדי להוציא ויזה עסקית לארה"ב, כדאי להתייעץ בנושא עם עורך דין. תהליך הוצאת ויזה עסקית הוא סבוך, וברוב המקרים אם תצאו לדרך לבד, אתם צפויים להיתקל בסירוב - בגלל האופן הספציפי שבו רגילים האמריקאים לקבל את הבקשות המוגשות אליהם.

זקוקים לוויזה עסקית לארה"ב? פנו כאן לייעוץ ראשוני למשרד עורכי הדין דקר פקס אופיר, שילווה אתכם ויסייע לכם להוציא את הוויזה בצורה האפקטיבית והמהירה ביותר

טלפון - 053-9376328

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully