וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטתם לעזוב את מקום העבודה מסיבה רפואית? כך תעשו זאת נכון

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 15:21

צפו: מהי הטעות הנפוצה ביותר שאנשים עושים, מה אסור בשום פנים ואופן לעשות ועד כמה חשוב להתייעץ עם עו"ד שמתעסק ספציפית בנושא? עו"ד לינוי אולניק מסבירה בהרחבה

בווידאו: עו"ד לינוי אולניק עם כל מה שצריך לדעת על עזיבת עבודה בגלל בעיה רפואית/עריכה: גלעד מן מנהיים

החלטתם לעזוב את מקום העבודה שלכם בשל בעיה רפואית? מה מותר לעשות, מה אסור בשום פנים ואופן לעשות ומה הטעות הנפוצה ביותר? עו"ד לינוי אולניק המתמחה בנושא מסבירה בהרחבה.

מהי הטעות הנפוצה ביותר שאנשים עושים?

"יש לא מעט, אבל אחת הטעויות היותר נפוצות היא שאנשים קודם כל עושים צעדים, מפסיקים לעבוד, מבקשים מהמעסיק שיפטר אותם ולא מתפטרים למשל. זו אחת הטעויות הכי שכיחות - אנשים חושכים מכך שיתפטרו ולא יפוטרו. התפטרות מסיבה רפואית דינה כפיטורין וחשוב לדעת את זה. הרי מעסיק לא יפטר מסיבה רפואית כי אסור לו, אז הוא ימצא מעטפת אחרת".

מהניסיון שלך, מה הדבר החשוב ביותר שחשוב לקחת בחשבון?

"מדובר בצעד דרמטי, קודם כל נפשית. לקבל את ההחלטה שיוצאים משוק העבודה זה לא דבר פשוט. תמיד אני אומרת לאנשים שיהיו בטוחים בצעד שלהם. אם בכל זאת החלטתם ללכת לכיוון הזה, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע ולבדוק בקרנות הביטוח, בפנסיה ובחברות הביטוח שאכן הזכויות ניתנות למימוש. למשל יש מושג שנקרא תקופת הכשרה בקרן הפנסיה. אדם צריך להיות חבר בקרן הפנסיה חמש שנים כדי שיוכל לתבוע הפסקת עבודה מסיבה רפואית".

ממה כדאי להימנע?

"מומלץ להימנע מהגשת תביעות או מפגישה עם רפואי תעסוקתי לפני התייעצות עם איש מקצוע. ככל שאפשר מומלץ להימנע מהפסקת עבודה לפני שמתייעצים עם איש מקצוע, למרות שיש מצבים שזה בלתי נמנע כי לעתים המעסיק החליט לפטר את העובד".

מה חשוב לקחת בחשבון לפני שפונים לביטוח לאומי או מס הכנסה?

"צריך לדעת שהתהליכים האלו לוקחים פרק זמן ממושך. הרבה אנשים מגיעים בלחץ ורוצים כסף בהקדם. לצערנו, בתחום הזה חייבים אורך רוח וסבלנות. מדובר על כחצי שנה שבה יהיה חיסרון כיס וצריך להיערך לזה. הכספים האלו יוחזרו, אבל בזמן התהליך צריך למצוא פיתרון כלכלי".

למה חשוב להתייעץ עם עו"ד שמתעסק בתחום הזה?

"עו"ד המתמחה בנושא זה מכיר את האותיות הקטנות. מדובר בדברים דינמיים שמתעדכנים, מדובר על עשרות עמודים, על תקנונים ארוכים שמכילים אינספור סעיפים וחשוב להכיר את כל רזי הסעיף. כשאני קניתי בית הלכתי לעורך דין שמתעסק בנדל"ן כי איני מתעסקת בנושא".

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 072-3726298 או במייל - info@oleniklaw.co.il

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully