וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מה עושים במקרה של תאונת דרכים?

עו"ד חיים פרנק, בשיתוף zap משפטי

23.5.2022 / 7:41

האם כל אדם שנפגע בתאונה זכאי לפיצוי, מדוע חשוב לפנות למשטרה ואיך יודעים מי אשם? עו"ד חיים פרנק המתמחה בנזקי גוף וביטוח לאומי, עם כל התשובות

בווידאו: עו"ד חיים פרנק עם כל מה שצריך לדעת על תאונות דרכים/עריכה: גלעד מן מנהיים

לא כולם יודעים איך להתנהל במקרה של תאונת דרכים, למי צריך לפנות מיד לאחר התאונה, את מי תובעים ומה לגבי פיצויים? עו"ד חיים פרנק המתמחה בנזקי גוף וביטוח לאומי, מסביר בהרחבה.

מי זכאי לקבל פיצוי במקרה של תאונת דרכים?

"חוק פיצוי נפגעי תאונות דרכים קובע שכל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי. כדי שאותו נפגע יהיה זכאי לפיצוי חייב שיהיה ביטוח חובה, שכשמו כן הוא - חובה. במקרה של תאונה, אותה חברת ביטוח שביטחה את הרכב תפצה את הנפגע בגין נזקי הגוף שנגרמו לו".

מה הדין במקרה שבו הנהג אשם בתאונה?

"החוק לא עושה הבחנה בין נהג אשם או לא - כל נפגע שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי, בלי קשר אם יש אשמה או לא. חברת ביטוח מפצה על נזק גופני ונזק נפשי".

את מי תובעים במקרה של תאונה בין שני רכבים?

"תובעים את ביטוח החובה של הרכב שאותו נפגע נסע, ואם מדובר בהולך רגל שנפגע מהרכב - אותה חברת ביטוח מפצה בגין הנזקים".

מי יפצה אותי אם נפגעתי בתאונת פגע וברח?

"צריך לעשות הכול כדי לאתר את מספר הרכב או את הפרטים של אותו נהג. אם לא הצלחנו לעשות את זה, יש קרן לפיצוי תאונות דרכים, המפצה אנשים שנפגעו ללא כיסוי ביטוחי".

אם נפגעתי בתאונה, מה סדר הפעולות?

"כדאי מאוד לתעד את מקום התאונה ואת הפגיעות של הרכבים. חשוב מאוד לפנות לקבלת טיפול רפואי ולתעד את הפגיעות. כדאי לפנות למשטרת ישראל ולהוציא אישור על התאונה ועדיף לפנות לעורך דין המתמחה בתחום".

מדוע באמת חשוב לפנות לעו"ד שזה תחום העיסוק שלו?

"חברות הביטוח לא ממהרות לפצות, ואם הן מפצות, זה לא בסכומים שתואמים את הנזק. עו"ד שעוסק בתחום יודע להוציא פיצויים מקסימליים מחברת הביטוח".

עו"ד חיים פרנק באתר משפטי

טלפון: 08-9108888

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד חיים פרנק, בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully