וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך הדין שהתמכר להתנדבות

בשיתוף zap משפטי

26.5.2022 / 9:45

הוא עו"ד ונוטריון בעל משרד בירושלים, מחבר הספר "ייפוי כוח מתמשך, אפוטרופסות וחלופותיה - הלכה ומעשה", יו"ר ועדת בימ"ש מחוזי בלשכת עוה"ד ומרצה מטעם משרד המשפטים. הוא אב לשמונה ילדים ובעיקר - הוא מתנדב סדרתי. הכירו את עו"ד משה בן דוד, המתנדב מסביב לשעון

כבר בשנת 1998 החל עו"ד משה בן דוד לייצג את המרכז הישראלי לאפוטרופסות. "חקרתי את הנושא וכתבתי שני ספרים על אפוטרופסות וייפוי כוח מתמשך". מעבר לעיסוק החשוב במשפטים, עו"ד בן דוד פשוט מכור להתנדבות ובשבוע הבא, ב-22 במאי, תוענק לו תעודת הוקרה על פועלו בטקס רשמי של כנס לשכת עורכי הדין באילת.

עו"ד משה בן דוד משרד עורכי דין בן דוד אברהם הכהן. גידי אברהם,
עו"ד משה בן דוד משרד עורכי דין בן דוד אברהם הכהן/גידי אברהם

"זה תמיד היה אצלי, מילדות", הוא מעיד. "הייתי מדריך בבני עקיבא, בשנת 1987 עברתי קורס נהגי אמבולנס במד"א תוך כדי לימודי משפטים, עבדתי כחובש וכנהג אמבולנס ובשנת 1994 הפכתי להיות מתנדב - עד היום, עם כשתי משמרות בחודש. בנוסף, אני כונן ביישוב שלי. בסעודת שבת בחודש האחרון הוקפצתי, השארתי את אשתי והילדים עם האורחים ורצתי לאמבולנס בגלל שהיה חשש ששיכור ערבי באזור שלנו מאבד את ההכרה".

עו"ד בן דוד מארגן ערבי עיון בלשכת עורכי הדין במחוזות תל אביב, ירושלים ומחוז מרכז, בתחומים הנוגעים לכשרות משפטית. בנוסף, "בגיל 39, לקראת שנת 2000, פירקו את פלוגת השריון שבה שירתי והציעו לי להיות נהג תאג"ד, בהתנדבות כמובן. בשנת 2010 פנו אלי מבית המשפט הצבאי בעופר וביקשו שאהיה שופט צבאי, תפקיד שאותו אני ממלא אחת לשבועיים ליום שלם. ביקשתי גם שאמשיך לעשות מילואים כחובש בגדוד קרבי ואישרו לי. הייתי לאחרונה באימון עם חי"רניקים שאני יכול להיות אבא שלהם. עד לפני שנתיים עשיתי משמרות בתחנת בנימין במשטרת ישראל ובנוסף, אני בוועד של עמותה למען משפחות אומנה".

מתי אתה מספיק לעבוד?

"כשאני מתנדב, זה נותן לי אנרגיות אדירות. לפעמים אני מגיע עייף אחרי כל השבוע אבל ברגע שיש הקפצה ונסיעה, אני מתמלא אדרנלין ואין יותר עייפות או כאבים. זה פשוט ממכר".

אתה גם משלם על זה מחיר?

"אני מניח שכן, אשתי היא זו שבעיקר משלמת".

מאיפה מגיעה המוטיבציה האדירה הזו להתנדב?

"זה סוג של היפראקטיביות וכנראה חינוך. הדברים שאני עושה במילואים מאתגרים מאוד. בגדוד הקרבי יצא לי להשתתף במעצרים בלילה. אמנם כנהג התאג"ד אני לא מבצע מעצר בעצמי אבל זה תהליך מדהים להתארגן למעצר ואני חלק מהכוח שמגיע. אני מגן על החיילים וגם על העצורים וזה חלק משירות משמעותי. במד"א אני נמצא במצבים שבהם כל טעות שאני עלול לעשות תהיה גורלית. אני מניח שזה משמר אותי צעיר. בשיפוט הצבאי, בכל הנוגע למעצר מנהלי, תפקידי לבדוק אם האדם עצור בהליך תקין ומסיבות נכונות. התפקיד מרתק שכן מעצר מנהלי כיום הוא חלק מרכזי של סיכול הטרור".

כיצד ההתנדבויות השונות מפרות את העשייה המקצועית שלך?

"בכל מקום אתה מקבל כלים. לדוגמה, במד"א צריך לקלוט סיטואציה, לחשוב מהר ולקבל החלטות מהירות ואיכותיות. אני מרגיש את התרומה של שיפור המיומנות בקבלת החלטות בכל מיני תחומים: בתפקיד הניהולי במשרד עורכי הדין, התפקוד שלי שופר ונעשה נמרץ יותר. העובדה שאני פועל בסביבה מלאת אדרנלין של אנשים צעירים, שהשיח בה דינמי וההתנהלות בה צעירה, מחייבת אותי להישאר צעיר ועדכני".

משרד עורכי הדין בן דוד-אברהם-הכהן פועל משנת 1991 ומעניק ייעוץ וייצוג משפטי במגוון תחומים: אפוטרופסות וייפוי כוח מתמשך, צוואת וירושות, נדל"ן, לשון הרע ושיימינג, נזיקין, תעבורה, משפט מנהלי וחוקתי ועוד.

ליצירת קשר עם המשרד ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 077-9971409

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • עורך דין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully