וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ההשלכות החמורות של נהיגה ברכב ללא ביטוח

עו"ד חיים פרנק, בשיתוף zap משפטי

31.5.2022 / 7:41

מלבד העבירה על החוק, במקרה של תאונה ללא ביטוח ההוצאות הכספיות צפויות להיות גבוהות מאוד. אז מה עושים אם נקלעים לתאונת דרכים מבלי שיש ביטוח ולמה חשוב לפנות לעו"ד? עו"ד חיים פרנק מסביר. צפו

בווידאו: עו"ד חיים פרנק על ההשלכות החמורות של נהיגה ברכב ללא ביטוח/עריכה: גלעד מן מנהיים

נהיגה ללא ביטוח בישראל היא עבירה על החוק. במקרה של תאונה ללא ביטוח, מלבד העבירה על החוק, ההוצאות הכספיות צפויות להיות גבוהות מאוד. אז מה בכל זאת עושים אם נקלעתם לתאונת דרכים מבלי שיש לכם ביטוח? עו"ד חיים פרנק המתמחה בנזקי גוף וביטוח לאומי מסביר בהרחבה.

מהן ההשלכות לנהיגה ברכב ללא ביטוח?

"אם נהג נהג ברכב ללא ביטוח והיה מעורב בתאונת דרכים הוא חשוף לתביעה של מאות אלפי שקלים של אותם אנשים שנפגעו כתוצאה מהתאונה. יש הבדל בין נהג שהיה ברכב לבין נוסע. ברגע שאותו נוסע נפגע בתאונה, נגרמים לו נזקי גוף ומתברר שלא היה ביטוח ברכב הוא יכול לתבוע את קרנית, שהוא גוף שמפצה אנשים שנפגעו בתאונות דרכים שלא היה כיסוי ביטוחי. לעומתו, הנהג חשוף לתביעה של מאות אלפי שקלים.

אם מתברר שאין ביטוח הוא צריך לפנות לקרנית ולנהל את התביעה מולם. היא מתנהלת כמו חברת ביטוח. בסופו של דבר היא מפצעת את הנפגע וחוזרת ודורשת את הכסף מהאחראי לתאונה".

מה צריך לעשות אם הייתי מעורב בתאונה?

"לפנות לקבלת טיפול רפואי, לתעד את הפגיעות ולנסות לתעד גם את מקום התאונה".

נהג ללא ביטוח חובה יכול להגיש תביעה בשלב מאוחר יותר על נזקי גוף שנגרמו לו כתוצאה מתאונת דרכים?

"לפני שנהג עולה לרכב, הוא צריך לבדוק אם הוא מבוטח. אם אותו נהג נהג ברכב ללא ביטוח חובה, אין לו אפשרות לתבוע, אלא אם הוא יוכל להוכיח שהוא לא אשם בתאונה".

בנוגע להוצאות, על אילו סכומים מדובר?

"זה תלוי בסוג הפגיעה, אבל זה יכול להיות מאלפי שקלים בודדים, מאות אלפי שקלים ואפילו מיליוני שקלים. הפיצוי בסופו של דבר ישולם על ידי קרנית, לה יש זכות חזרה מול אותו נהג שנהג ללא ביטוח. היא יכולה לדרוש את כל הכספים ששילמה לאותו נפגע מנהג".

אם נקלעתי לאירוע כזה, עד כמה חשוב להתייעץ עם עו"ד שזה תחום העיסוק שלו?

"חשוב מאוד להתייעץ עם עו"ד שמתמחה בתחום מההתחלה".

עו"ד חיים פרנק באתר משפטי

טלפון - 053-9380294

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד חיים פרנק, בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully