וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 440 אלף ש"ח: מי זכאי לאחת מהטבות המס המשתלמות ביותר?

בשיתוף zap משפטי

29.11.2023 / 14:41

אלו הזכאים לפטור ממס הכנסה פטורים מהכנסה של עד 440 אלף ש"ח ברוטו בשנה. אבל מי זכאי להטבה המשתלמת הזו ומה כולל התהליך? עו"ד רונן אבניאל מסביר בהרחבה

בווידאו: עו"ד רונן אבניאל מסביר על פטור ממס הכנסה/עריכה: גלעד מן מנהיים

ההתמודדות מול הגופים השונים בכל הנוגע לקבלת אחוזי נכות והזכויות שמגיעות עימם, יכולות להיות מורכבות מאוד עבור רבים. כדי להבין איך מקבלים פטור ממס הכנסה ולהבין איך כל זה קשור לאחוזי נכות, דיברנו עם עו"ד רונן אבניאל.

מה אומר הפטור ממס הכנסה?

"זו הטבה משמעותית מאוד. היא ניתנת לאנשים שמצליחים להגיע לאחוזי נכות גבוהים. הם יכולים להיות פטורים מהכנסה של עד 440 אלף ש"ח ברוטו בשנה. מדובר על חיסכון חודשי של בסביבות 17 אלף ש"ח. הטבה אדירה שהרבה מאוד אנשים רוצים להשיג אותה".

מי זכאי להטבה הזו?

"מי שהשיג 90 אחוז נכות רפואית ומעלה, המורכבת ממספר ליקויים רפואיים, למשל אם יש לתובע סכרת, יתר לחץ דם, פריצת דיסק ומחלת לב כללית, למעשה הצבירה של הנכות הרפואית בחישוב משוכלל, אם היא תגיע ל-90 אחוז נכות הוא יהיה זכאי לקבל פטור מס הכנסה, או אם לתובע יש מחלה קשה שבגינה הוא יכול לקבל 100 אחוז נכות רפואית הוא יהיה זכאי לקבל את פטור מס ההכנסה. הכול כמובן עובר דרך ועדות רפואיות".

מה כולל תהליך קבלת הפטור?

"צריכים להגיע לוועדה רפואית, שבוחנת את מכלול הליקויים הרפואיים. צריך להופיע בפני פנימאי, כירורג, נוירולוג, פסיכיאטר ואם הצבירה מגיעה ל-90 אחוז קיים סיכוי שתהיה זכאי לפטור ממס הכנסה. יש להגיע לוועדות עם מסמכים רפואיים רלוונטיים".

עד כמה חשוב להגיע בליווי עו"ד שזה תחום עיסוקו?

"חשוב להגיע מיוצג ולהציג את המסמכים הנכונים. צריך לראות שהמסמכים אכן יכולים להביא אותך לאחוזי הנכות הרלוונטיים. בוועדה צריך לטעון בצורה נכונה, להציג את המחלות ולהגיד לרופאים את הקשיים התפקודיים של אותו אדם. אסור לוותר וצריך ללכת עד הסוף כי מדובר בהטבה משמעותית מאוד".

לעמוד המשרד באתר משפטי

טלפון - 053-9367359

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully