וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי הטבת ניידות ומי זכאי לקבל אותה? צפו

בשיתוף zap משפטי

29.11.2023 / 14:41

מה מקנה ההטבה, עבור מי היא מיועדת ואיך מתחילים בהליך? עו"ד רונן אבניאל עם כל מה שצריך לדעת על הנושא החשוב

עו"ד רונן אבניאל עם כל מה שצריך לדעת על הטבת ניידות/עריכה: גלעד מן מנהיים

האם שמעתם פעם על המונח הטבת ניידות? מה זה בכלל, למה חשוב להכיר את זה ומדוע כדאי לקבל את ההטבה אם אתם אכן זכאים לה? עו"ד רונן אבניאל המתמחה בנושא, מסביר בהרחבה.

מהי הטבת ניידות?

"אנחנו מדברים על ארבע הטבות. הראשונה, תו חניה לרכב נכה, השנייה היא פטור מאגרת רישוי רכב, השלישית היא קצבת הניידות שניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי והרביעית מדברת על פטור ממכס, או הלוואה עומדת".

מי זכאי להטבה הזו?

"צריך להיות בעל ליקוי באחד משלושה תחומים - ליקוי נוירולוגי, אורטופדי, רק בגפיים התחתונות כמו קטיעות והשלישי ממשפחת כלי הדם, כשיש בעיה בזרימת הדם בעורקי הרגליים".

מה מקנה ההטבה מבחינה כספית?

"הביטוח הלאומי משלם בין מאות שקלים לבין אלפי שקלים בחודש וזה תלוי בכל מיני דברים. אנחנו גם מדברים על פטור ממכס. גם אם אתה לא זקוק לכיסא גלגלים, תוכל לרכוש רכב עם פטור ממכס וזו הטבה משמעותית".

מה כולל ההליך עצמו?

"את הוועדה הרפואית צריך לעבור במשרד הבריאות ולא בביטוח הלאומי. צריך להגיע מוכנים לוועדה הרפואית, שם נקבעת המוגבלות בניידות, זאת על פי רשימה סגורה. על פי אחוזי הנכות שנקבעו תהיה זכאי לקבל את ההטבות מהמוסד לביטוח לאומי".

עד כמה הגופים מקשים על קבלת ההטבות?

"לצערי הם מקשים מאוד. לעתים הביטוח הלאומי יכול להגיש ערר על החלטה וזה בעייתי. כדאי להגיע לוועדה הרפואית בצורה מקצועית ולעמוד על הזכויות שמגיעות לך".

לעמוד המשרד באתר משפטי

טלפון - 053-9367359

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully