וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כל מה שצריך לדעת על ויזת עסקים לארה"ב

בשיתוף zap משפטי

9.6.2022 / 13:50

אם תכננתם לטוס לארה"ב לצורכי עסקים, כדאי שתדעו שעליכם להוציא ויזה מיוחדת. אילו סוגי ויזות קיימים, כמה זה עולה ומה לגבי גרין קארד? עו"ד מיכאל דקר מסביר

בווידאו: עו"ד מיכאל דקר עם כל מה שצריך לדעת על ויזת עסקים לארה"ב/עריכה: גלעד מן מנהיים

תכננתם לטוס לארצות הברית לצורכי עסקים? כדאי שתדעו שעליכם להוציא ויזה מיוחדת שמיועדת לאנשי עסקים. מהן סוגי הוויזות הקיימות, אילו מסמכים דרושים כדי להשיגן ומה המשמעות של כל אחת מהוויזות השונות? עו"ד מיכאל דקר, ממשרד דקר, פקס, אופיר ושות', מסביר.

אילו סוגי ויזות עסקים לארה"ב קיימות?

"יש כל מיני סוגי ויזות, אבל הוויזות העיקריות הן ויזת E2, E1 ו-L1", מציין עו"ד מיכאל דקר. "ויזת E2 נחשקת מאוד, והיא נכנסה לתוקף רק בשנת 2019 בעקבות הסכם בין ישראל לארה"ב. ארה"ב לא מאפשרת מתן הוויזה לאזרחים של מדינה שבה אין הסדר דומה לאמריקאים, ובישראל לקח הרבה מאוד זמן עד כניסת המדיניות החדשה".

בעל עסק בישראל יכול לפתוח סניף בארה"ב?

"בהחלט כן, אבל חשוב לא להתחיל לעבוד בפועל לפני קבלת אישור הוויזה. אפשר להעסיק עובדים, לשכור שטח אבל אסור להתחיל לעבוד בפועל, וכאן הרבה אנשים נופלים בפח. זה קצת טריקי כי זה תחום קצת אפור, כי לא תמיד ברור לאנשים מהו ביקור עסקי ומהו ביקור לצורכי עבודה. לכן מומלץ להיעזר בעו"ד בתהליך הזה כדי לא ליפול בפח".

כמה צריך להשקיע בוויזת E2?

"לגבי הוויזה הזו, אין סכום מדויק, כי יש הבדל גדול בין המדינות בתוך ארה"ב - למשל השכירות בניו יורק גבוהה הרבה יותר מהשכירות באיווה, וזה גם תלוי בסוג ההשקעה. זה תלוי פרויקט, אבל מדובר בסכומים משמעותיים ולא בסכומים קטנים".

האם אפשר להמיר את הוויזה לגרין קארד?

"אפשר, אבל חשוב להתייעץ עם עו"ד עוד מהשלבים הראשוניים. ויזות מסוג E לדוגמה, ניתנות לצורכי השקעה, ואפילו בשאלון על הוויזה בודקים שאתה רק רוצה להשקיע ולא להעתיק את חייך לארה"ב. הדברים משתנים כמובן, אבל אם המטרה להעתיק את החיים לארה"ב כדאי להתייעץ קודם כדי לקבל את האשרה הנכונה".

מה לגבי בני זוג?

"אין כל בעיה לצרף אותם למסע, אבל חשוב לדעת שבארה"ב לא מכירים כל כך בידועים בציבור, ולכן הם דורשים תעודת נישואין. זוג חד מיני שרוצה לעבור, יהיה עליו להוציא תעודת נישואין, אפילו ממדינה אחרת, כדי לקבל את הוויזה".

טלפון - 053-9376328

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully