וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתחו נגדכם תיק בהוצאה לפועל? זה מה שאתם צריכים לעשות

בשיתוף zap משפטי

8.6.2022 / 13:50

גם אם נפתחו נגדי תיקים בהוצאה לפועל, אין כל סיבה להילחץ. אז איך מגיעים להסדר ומה עליכם לעשות מיד בתחילת הדרך? עו"ד אמילי דהן ויזמן עם כל התשובות

בווידאו: עו"ד אמילי דהן עם כל מה שצריך לדעת על הוצאה לפועל/עריכה: גלעד מן מנהיים

פתחו נגדכם תיק בהוצאה לפועל ומצאתם את עצמכם אובדי עצות? רגע, לא הכול אבוד. איך מגיעים להסדר תשלומים, מה הפעולות המרכזיות שעליכם לעשות ומה קורה אם התיק נפתח בטעות? עו"ד אמילי דהן ויזמן מפירמת עורכי הדין KR, מסבירה.

אם נפתחו נגדי תיקים בהוצאה לפועל, מהן האפשרויות העומדות בפניי?

"ראשית, חשוב להבהיר שצריך לטפל בכל חוב וחוב ולא להתעלם מהתיק שנפתח נגדך", ציינה עו"ד אמילי דהן ויזמן. "חשוב להתייעץ עם עו"ד כבר בתחילת הדרך ויש כמה אפשרויות תשלום על פי החוק. אחת מהן היא בקשה לאיחוד תיקים, או החוק החדש הנוגע לחדלות פירעון וכן ניתן להגיע להסדר פרטני מול כל נושה ונושה".

אם בדקתי את התיק וזה לא החוב שאני אמור לשלם, מה עליי לעשות?

עו"ד דהן ויזמן מוסיפה: "אם גילית שאתה לא אמור לשלם את החוב, יש להגיש התנגדות לביצוע סכום קצוב או לפסק דין בהיעדר הגנה לביטול פסק הדין. התיק עובר לבית המשפט ושם דנים בנושא - האם אתה אמור לשלם או לא".

הוצאה לפועל. ShutterStock
"חשוב להבהיר שצריך לטפל בכל חוב וחוב ולא להתעלם"/ShutterStock

חייב בהוצאה לפועל מוכרח לצאת מהארץ לצורך טיפול רפואי. מה צריך לעשות כדי לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ?

"רשם הוצאה לפועל הוא הסמכות הבלעדית שיכול לבטל צו עיכוב יציאה", מציינת דהן ויזמן. "צריך להגיש לו מסמכים רפואיים ולהביא שני ערבים. הוא בוחן כל מקרה לגופו - האם ניתן לשחרר את החייב או לא, ואז הוא מחליט. מומלץ עד מאוד להיוועץ בעו"ד במקרים אלו. מדובר בפרוצדורה שנמשכת מספר ימים וצריך לבצע אותה בצורה מקצועית".

אם חייב מפר תשלומים מול הזוכה, האם ניתן להגיש בקשה חדשה להסדר תשלומים?

"ניתן להגיש בקשה חדשה להסדר תשלומים מול הזוכה, אבל צריך להבין שאם הזוכה הוא חברת ביטוח או בנק, ניתן להרים טלפון לעו"ד ולהגיע להסדר חדש. אבל, מה שחשוב כאן הוא שיש להעביר את ההסכם להוצאה לפועל. אם הפרתם את ההסכם, הזוכה חייב להגיש בקשה חדשה לחידוש הליכים".

מדוע חשוב להתייעץ עם עו"ד שמתמחה בתחום הזה אם נפתח נגדי תיק?

"אם אתה חושב שאתה לא אמור לשלם את החוב, או רק חלק ממנו צריך להגיע לעו"ד. זה יכול לחסוך עלויות רבות והמון כאבי ראש. לא פשוט להתמודד מול הנושה עצמו. לפעמים חייב שמגיע לנושה נתקל ברוב המקרים באטימות, ועו"ד שמתמחה ספציפית בתחום מכיר את כל הרזולציות הקטנות והוא יכול לעזור. משרדנו מתמחה רבות בתחום אחרי שטיפלנו בעשרות תיקים בהוצאה לפועל, הן בחדלות פירעון והן בהסדרי חובות".

טלפון - 073-3280055

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully