וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-200 אלף שקל פיצוי על כוס קפה שהתנפצה למורה ביד

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 15:19

מורה שיצאה משיעור עם ספל קפה החליקה על כתם שמן וסבלה מחתך עמוק בידה. בעקבות תביעה משפטית שהגישה, היא זכתה לקבל פיצוי כספי גדול

מורה מלמדת ילדים בכיתה. ShutterStock
"המקרה היה כואב במיוחד משום שמדובר בעניין די מוכר בבית הספר"/ShutterStock

זה קרה בשעות הצהריים בסיומו של אחד השיעורים: מורה מדרום הארץ, שיצאה מהכיתה עם ספל קפה, לא הספיקה להבחין בכתם שמן מחוץ לכיתה. היא החליקה במפתיע וספל הקפה התנפץ לרסיסים ברעש גדול. התוצאה היתה קשה ומכאיבה: חתך עמוק בכף ידה הימנית. "המקרה היה כואב במיוחד משום שמדובר בעניין די מוכר בבית הספר", מספרים עורכי הדין עמית שטרייכמן ולירן גלפנד, שייצגו את המורה. "המורה עצמה התריעה מספר פעמים על מקור כתמי השמן - מכלי המזון של חברת ההסעדה שפועלת בבית הספר".

לאחרונה, בעקבות תביעה שהגישה המורה באמצעות עוה"ד שטרייכמן וגלפנד, נפסק לה פיצוי של כמעט 200 אלף שקל (ת"א51427-07-18 ). "פסק הדין ממחיש למה אסור לוותר גם במקרים שנראים לכאורה טריוויאליים", אומרים השניים. "צריך למצות זכויות שמגיעות ולא לוותר".

המורה פונתה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי

המקרה המדובר אירע בחודש מרץ 2017. המורה, בשנות הארבעים לחייה, יצאה מעוד שיעור שגרתי בכיתה שבה לימדה ולפתע החליקה בעוד היא אוחזת בספל זכוכית שהביאה עימה מחדר המורים. כתוצאה מהנפילה, התנפץ ספל הזכוכית ונגרם לה חתך עמוק בכף ידה הימנית.

בעקבות הפציעה פונתה המורה לבית החולים, שם נתפר החתך בכף ידה. זמן מה לאחר התאונה, היא הגישה תביעה שבה טענה לרשלנות של העירייה, משרד החינוך והחברה המספקת מזון לצהרון הפועל בבית הספר. לטענתה, שמן שנשפך ממכלי המזון במקום הוא שגרם לכתם שעליו החליקה.

לאחר חילוקי דעות שנתגלעו בין המורה לבין משרד החינוך והעירייה ביחס להיקף הנזק הרפואי שנגרם לה, מונה מומחה רפואי מטעם בית המשפט שפסק כי מגיעה למורה נכות קבועה בשיעור של 11%. הצדדים הסכימו על כך ולא ביקשו לערער על קביעתו של המומחה בעניין זה.

כל הגורמים ניסו להתנער מאחריות

המחלוקת נגעה לשאלת האחריות לתאונה. המורה טענה כי יש להטיל אחריות על שלושת הגופים. לטענתה, מאז החלה החברה לספק ארוחות צהריים לתלמידים, הופיעו כתמי שמן במסדרונות מדי פעם, דבר שבו הבחינה גם הנהלת בית הספר שאף פנתה בעניין לחברת המזון.

כל הגורמים ניסו להתנער מאחריות והטילו את האשמה זה על זה. העירייה טענה כי מדובר באירוע פתאומי שאירע כאשר לא היו במקום אנשי ניקיון. העירייה טענה כי המורה שהתריעה בעצמה על המפגעים היתה צריכה לשים לב לכתם השמן כשיצאה מהכיתה. עוד טענה כי ממילא אסור היה לה להוציא כוס זכוכית מחדר המורים על פי חוזר מנכ"ל, ואם לא היתה עושה זאת, כל האירוע היה נמנע.

בדומה לעירייה, גם משרד החינוך התנער מאחריות וטען כי יש להטיל אותה על העירייה ועל חברת ההסעדה. לדבריו, אם תוטל עליו האחריות, המשמעות תהיה לדרוש ממנהלת בית הספר לבצע סריקות אחרי מפגעים לאורך כל שעות פעילות בית הספר. לעניין הנזק, טען משרד החינוך כי המורה המשיכה לקבל את שכרה בלי שהוא נפגע וכי לא נגרמה לה נכות תפקודית.

חברת ההסעדה טענה מצידה כי המורה עובדת מדינה, ולכן חובת משרד החינוך היתה לדאוג לתנאי עבודה בטוחים עבורה ולוודא כי חברת הניקיון פועלת בתדירות הנדרשת.

משרד עורכי דין שטרייכמן – גלפנד. אדוה שלהבת ברזילאי,
משרד עורכי דין שטרייכמן – גלפנד/אדוה שלהבת ברזילאי

המנהלת שלחה תמונות של מפגעים

סגן נשיא בית משפט השלום בבאר שבע, כבוד השופט יורם ברוזה, קבע בפסק הדין כי האחריות לאירוע חלה על כל הגורמים באופן שווה. השופט קבע כי כתם השמן נוצר מטפטופים של נוזלים ממכלי המזון של חברת ההסעדה וכי לא מדובר במפגע חד פעמי. הוא הדגיש כי מנהלת בית הספר התריעה על המפגעים בפני חברת ההסעדה לפני התאונה ואף שלחה תמונות של מפגעים דומים.

ביחס למשרד החינוך נקבע כי הוא אחראי, שכן היה צריך לדאוג לסביבת עבודה בטוחה לעובדיו. בפסק הדין נקבע כי העירייה התרשלה כיוון שלא הפעילה כנדרש את אב הבית לאיתור וטיפול במפגעים ולא דאגה לזמינות צוותי הניקיון בבית הספר שהגיעו פעמיים ביום.

בשורה התחתונה פסק בית המשפט למורה פיצוי של 191 אלף שקל, לאחר שקיזז מהסכום אשם תורם בגובה 10% שנפסק לחובתה כיוון שידעה והתריעה על המפגע.

"מדובר בניצחון חשוב למורה", אומרים עוה"ד שטרייכמן וגלפנד. "לאורך הדרך עודדנו אותה להמשיך עד פסק הדין. אנחנו שמחים שהצדק יצא לאור והיא הצליחה למצות את זכויותיה. בפסק הדין הועבר מסר חשוב על החשיבות של איתור מפגעים בבתי ספר לאורך כל שעות היום".

רוצים למצות את זכויותיכם עקב נזק גוף שנגרם לכם? זקוקים לייצוג משפטי בעקבות תאונה שבה הייתם מעורבים? פנו למשרד עורכי הדין שטרייכמן גלפנד ושות' לצורך ייעוץ ראשוני

טלפון - 077-2317516

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully