וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיומנו של חוקר פרטי: הבעל בנה בהסתר אימפריית נדל"ן

בשיתוף zap משפטי

27.7.2022 / 13:31

איש עסקים רכש נדל"ן בחו"ל בידיעת אשתו, אך רשם אותו על שם אמו וכשעמדו להתגרש הבעל טען שהעסקאות לא יצאו לפועל. חקירה מאומצת סייעה לאתר את הנכסים ולחלקם בין בני הזוג

חוקר פרטי. ShutterStock
בשלב מסוים החלה האישה לחשוד שהבעל מנהל רומן מעבר לים והחליטה לפנות לחוקר פרטי/ShutterStock

איש עסקים מאזור המרכז בנה במשך שנים אימפריית נדל"ן סודית. האיש, שהתמחה בתחום הנדל"ן, רכש עם השנים מספר דירות יוקרה באיטליה, ולמרבה האירוניה עשה זאת בידיעת אשתו, כאשר הציג לה מסמכים על הנכסים שאותם הוא מבקש לרכוש ושבהם הופיע שמה.

רק דבר אחד לא טרח איש העסקים לספר לאשתו: את כל הנכסים שהוא רכש הוא רשם על שם אמו הקשישה. כאשר עמדו בני הזוג להתגרש והאישה דרשה לחלק את הנכסים שווה בשווה עם הבעל, הוא טען שכל העסקאות לא יצאו לפועל ושבסופו של דבר הדירות לא נרכשו.

"רק בעקבות חקירה מאומצת הצלחנו לאתר את הנכסים בחו"ל שנרשמו על שם האם", מספר החוקר הפרטי אורי יעקב, שליווה את האישה. "בעקבות זאת, הצלחנו לסייע לה בהליך הגירושים מהבעל ולקבל מחצית משווי הרכוש המשותף שהסתכם במיליונים רבים".

החקירה חשפה את חייו הסודיים של הבעל

בני הזוג מאזור המרכז היו נשואים במשך שני עשורים ונולדו להם שלושה ילדים. הבעל היה פעיל מאוד בשוק הנדל"ן ואשתו עבדה כפקידה אצל אחד מעורכי הדין הבולטים. לאורך הדרך, האישה סמכה מאוד על הבעל ונתנה לו את המושכות בכל הקשור לניהול העניינים הכספיים.

עם הזמן הבחינה האישה שבעלה נעדר רבות מהבית. לטענת האישה, הבעל נהג להיעלם למשך ימים שלמים ולא לענות לטלפונים. לחלופין, כאשר כבר ענה לאשתו, הוא דיבר בקצרה, טען שהוא טרוד בעסקיו, נמצא בין פגישות ולא יכול לשוחח עימה.

בשלב מסוים החלה האישה לחשוד שהבעל מנהל רומן מעבר לים והחליטה לפנות לחוקר פרטי כדי שיבדוק מה מעולל הבעל. "האישה ביקשה ממני לבדוק מה קורה עם בעלה, ולכן שלחתי צוות לאיטליה כדי שיתחקה אחרי הבעל ויבדוק מה הוא עושה במקביל לניהול עסקיו".

הבעל, אגב, כלל לא טרח להסתיר מאשתו את כתובת המגורים שלו באיטליה, אבל בהחלט הסתיר את הרומן שהוא מנהל עם אישה אחרת בחו"ל. "מהחקירה עלה שהבעל מנהל קשר עם אותה אישה", מספר יעקב. "הוא חי איתה באותו בית, ישן איתה ויוצא משם לעבודה".

החקירה, שהתנהלה באמצעות צוות חוקרים ישראלים לצד חוקר איטלקי, היתה מורכבת. "להפעיל חקירה בחו"ל זה תמיד מסובך יותר, אבל כמו שאנחנו עושים בישראל, גם בחקירה הזאת עקבנו באופן אינטנסיבי אחרי דירת המגורים שבה התגורר הבעל ואחרי מעשיו".

האם הקשישה לא ידעה שנרשמו על שמה נכסים

לאחר חשיפת הרומן שניהל הבעל מחוץ לנישואין, ניסו החוקרים לאתר את הנכסים שרכש מעבר לים. התברר שברבות השנים רכש הבעל שלוש דירות יקרות באיטליה - שווי כל אחת מהן עמד על כשלושה-ארבעה מיליון שקל. את הדירות הוא רשם, כאמור, על שם אמו.

האישה היתה בטוחה שהבעל רכש את הדירות, אבל לא ידעה היכן הסתיר אותן. "ניסיתי להבין על שם מי הוא יכול היה לרשום את הנכסים, על שם אחותו או על שם אמו", מספר יעקב. "לאחר שהאישה נתנה לנו את הפרטים של חמותה, התחלנו לחשוף את כל השלל".

התברר שהאם, בשנות השמונים לחייה, כלל לא ידעה על הנכסים שנרשמו על שמה. "כאשר ערכנו לה חקירה בכיסוי, היא אמרה שהיא גרה בישראל וטענה שאין לה נכסים בחו"ל".

גילוי הנכסים באמצעות החקירה הפרטית גרם למהפך במצבה המשפטי של האישה ובעקבות זאת הגיעו הבעל והאישה להסכם גירושין שבמסגרתו חולקו הנכסים ביניהם שווה בשווה. "האישה זכתה לקבל מיליוני שקלים ותוכל לצאת לדרך חדשה", מסכם יעקב.

זקוקים לביצוע חקירות ומעקבים על ידי חוקר פרטי מנוסה? פנו כאן לאורי יעקב לייעוץ ראשוני או בטלפון - 077-8038615

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • חוקר פרטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully