וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: 7 דברים שכנראה לא ידעתם על ייפוי כוח מתמשך

בשיתוף zap משפטי

27.7.2022 / 10:12

מה אומר המונח ייפוי כוח מתמשך,מה ההבדל בינו לבין צוואה ולמי הוא מיועד? עו"ד ומגשרת ענבל כספי גאון עם כל התשובות. צפו

בווידאו: 7 דברים שכנראה לא ידעתם על ייפוי כוח מתמשך/עריכה: דפי מקל

לעתים אנחנו נתקלים בחיים בסיטואציה שבה אנו זקוקים שמישהו אחר יטפל בנו ובצרכים שלנו. במצב כזה טוב שיהיה לנו ייפוי כוח מתמשך. מה אומר המונח, למי הוא יכול להתאים ומה ההבדל בין ייפוי שכזה לבין צוואה? עו"ד ומגשרת ענבל כספי גאון הסבירה על הנושא בהרחבה.

מה זה ייפוי כוח מתמשך ומי מורשה לערוך אותו?

"מדובר במסמך משפטי, שאדם דואג לעצמו מבעוד מועד שמא הוא לא יוכל לטפל בענייניו כאשר הוא יהיה מבוגר יותר וחלילה ילקה במחלה מסוימת. עורכי דין שעברו הכשרה ספציפית מורשים לערוך ייפוי כוח מתמשך".

מה אמור להכיל ייפוי כח שכזה?

"הוא מתייחס למעשה לעניינים אישיים רפואיים ולענייני רכוש ומדובר בתחליף למינוי אפוטרופוס, רק שעושים זאת מבעוד מועד. כלומר, יש לי אפשרות לקבוע באמצעות המסמך מי הייתי רוצה שיטפל בי ובכלל ענייני, להבהיר ספציפית באיזה נושאים הייתי רוצה שאותו מיופה כוח מטעמי יטפל והוא זה שצריך לדאוג לכל העניינים שצוינו במסגרת הייפוי, שאותו מפקידים אצל האפוטרופוס הכללי ומדובר בסוג של צוואה בחיים".

מתי נכון להכין את ייפוי הכוח?

"רק אדם כשיר רשאי לחתום על ייפוי כוח מתמשך, בדיוק כמו שעורכים צוואה. אין אפשרות לערוך ייפוי כוח מתמשך לאדם שסובל מדימנציה או מחלות נפשיות מורכבות".

למי זה יכול להתאים?

"הוא מתאים לכל אדם שרוצה לארגן את חייו מבעוד מועד. מבלי מסמכים משפטיים נכונים, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בבתי המשפט, ולכן אני ממליצה לבני זוג, העת הנכונה תהיה שם".

מה ההבדלים המשמעותיים בין ייפוי כוח מתמשך לבין צוואה?

"ייפוי כוח מתמשך הוא סוג של צוואה בחיים ולעומת זאת צוואה נכנסת לתוקף במקרים של מוות".

ניתן למנות מיופה כוח מתמשך גם במקרים נוספים?

"כן, גם לעניינים האישיים. למשל, הממנה יכול לקבוע פרטים אודות הרכוש שלו או אודות מקום המגורים שהוא היה רוצה להיות בו כאשר יהיה מבוגר יותר. האם להביא מטפל או לא? ישנן שאלות רבות שעולות בעת עריכת ייפוי כוח מתמשך ואנחנו דואגים לשאול אותן במסגרת הפגישה שאנחנו מקיימים".

איך מתחילים?

"יש להגיע לעורך דין שעוסק בתחום הספציפי, בדרך כלל מנהל משפחה וירושה. לשם אנחנו מכניסים את ייפוי הכוח המתמשך אחרי שאנחנו מבררים את הצרכים של אותו אדם ואת כל הפרטים שלו. אנחנו מלבישים לו חליפה שמתאימה בדיוק לגודל שלו".

לעמוד המשרד באתר משפטי

טלפון - 053-9380382

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully