וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגעתם לחדלות פירעון ואין לכם דרך להשיב את החובות? יש לכם מוצא

בשיתוף zap משפטי

24.7.2022 / 13:50

גם אם הגעתם לחדלות פירעון או ל"פשיטת רגל", ואין לכם שום דרך לשלם את החוב בגלל נסיבות אישיות קשות, החוק התחשב בכם ומצא עבורכם פתרון. עו"ד אייצ'לותם מסלה, מומחה לחדלות פירעון, עושה סדר

חוזים. ShutterStock
תחום עיסוקו של עו"ד אייצ'לותם מסלה הוא טיפול וסיוע בחייבים ולקוחות בתהליכי חדלות פירעון ופשיטות רגל/ShutterStock

נפתח בסיפור. חייב - כלומר, אדם שהוכרז שהגיע לחדלות פירעון ואין לו יכולת להשיב לנושיו את חובותיו, הגיע למשרדו של עו"ד אייצ'לותם מסלה. החייב, נקרא לו א', סיפר שהגיע לחובות של שלושה מיליון שקל ושמצבו הרפואי הידרדר בזמן האחרון, הוא הפך לסיעודי ומקבל קצבת נכות מביטוח לאומי. עו"ד מסלה, שהבין שמדובר בסיפור שדורש התערבות וכי יש לשכנע את בית המשפט שלא תצמח שום תועלת לנושים מניהול הליך ארוך ומייגע של פשיטת רגל, נחלץ לעזרתו.

"בית המשפט שמע את הטענות שלנו", מספר עו"ד מסלה, "הבין שלא' מגיעה הזדמנות לפתוח דף חדש וכי גם החוק מאפשר להוציא עבורו צו הפטר לאלתר, וכך אכן עשה, כמובן לאחר הליך משפטי אותו ליווינו מתחילתו ועד סופו. הלקוח יצר איתנו קשר דרך הבן שלו שעוסק בעריכת דין והמליץ על המשרד שלנו. הרגשנו שיש פה באמת סיפור מיוחד", מוסיף עו"ד מסלה בהתרגשות, "ושזה בדיוק מסוג המקרים עליהם חשב המחוקק כשניסח את 'צו הפטר לאלתר', ולכן שמחנו והתרגשנו מאוד להתגייס לעזרתו".

מהו "צו הפטר לאלתר"?

מדובר בצו שניתן על ידי בית המשפט, אשר חל באופן מיידי לאחר הכרזה על חייב בתור פושט רגל. על פי סעיף 167 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, תשע"ח-2018, בית המשפט רשאי שלא להטיל על החייב תשלומים במסגרת צו שיקום כלכלי, וזאת בגלל העובדה שכושר ההשתכרות שלו פחות מדמי המחיה.

"מדובר בהחלטה לא פשוטה כלל של בית המשפט, משום שהיא בעצם פוגעת בנושים של החייב, אבל בדיוק לשם כך - ונוכחנו בכך גם במקרה הזה - ישנו צורך להתערבות כלשהי של בית המשפט, שיעשה צדק וינהג במידת הרחמים", אומר עו"ד מסלה.

מהי ההרגשה כשמצליחים בתיק כזה?

"בני משפחתו של החייב התרגשו מאוד וכמובן א' בעצמו. מדובר בעוד לקוח שהצלחנו לגרום לו לצאת לחיים חדשים".

חשוב לציין שמדובר בהליך לא פשוט כלל ובית המשפט לא ממהר להטיל צו הפטר לאלתר. יש לדעת אילו מסמכים להגיש לבית המשפט ואילו טענות משפטיות יסייעו ללקוח לקבל את ההכרה בכך שמדובר במצב מיוחד. "א' היה בתהליך שנים רבות ודווקא בגלל זה רצינו מאוד להילחם עבורו" אומר עו"ד מסלה.

עד כמה שהוא מרגש, סיפורו של א' אינו כ"כ מיוחד. במשרדו של עו"ד מסלה, המתמחה בדיוק בטיפול בתיקים מהסוג הזה, פוגשים לא מעט חייבים כאלה ומטפלים בהם ביסודיות ובמקצועיות לצד יחס אישי ואנושי לכל לקוח. "אנחנו מבינים שמדובר באנשים שחוו קשיים רבים בעצם ההגעה למצב הזה, וזה מה שנותן לנו את המוטיבציה - לסייע להם להתחיל חיים אחרים ולפתוח דף חדש".

תחום עיסוקו של עו"ד אייצ'לותם מסלה הוא טיפול וסיוע בחייבים ולקוחות בתהליכי חדלות פירעון ופשיטות רגל. משרדו מתמחה בהוצאת צו הפטר לאלתר ובניהול תיקים מול נושים ומול כונס הנכסים הרשמי. ליצירת קשר, טל': 053-9387292 או במייל: am.adv69@gmail.com

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully