וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להרוויח יותר בעסק? נהלו את החשבונות בעצמכם

דור אבשלום, בשיתוף zap משפטי

31.7.2022 / 13:50

"אם בעלי עסקים היו יודעים עד כמה הנהלת חשבונות עצמאית יכולה להגדיל להם את הרווחיות, הם היו מתחילים לנהל בעצמם את החשבונות עוד היום", אומר רו"ח אושר קידר, מייסד ומנהל קידר רואי חשבון. על יתרונות השיטה הייחודית

רואת חשבון. ShutterStock
בקידר רואי חשבון, מאמינים שכדי לייצר הצלחה, יש להוביל את בעל העסק להיות גם מנהל עסק/ShutterStock

כמעט כל בעל עסק מכיר את החוויה הזו: בסוף כל שנה נקבעת פגישה עם רואה החשבון שבה מוצגים נתונים על תוצאות המהלכים הכלכליים שביצע העסק במהלך השנה החולפת ועל שורת הרווח הסופית. הנתונים הללו מרכיבים כידוע את הדו"ח השנתי של כל עסק.

"הבעיה הגדולה באותה 'פגישה שנתית'", טוען רו"ח אושר קידר, מייסד ומנהל קידר רואי חשבון, "מקורה בכך שהפעם הראשונה בה רוב בעלי העסקים נחשפים לביצועים שלהם ולשורת הרווח הסופית היא רק כמה חודשים לאחר שהשנה נגמרת. רק אז בעל העסק מגלה למשל מה עלה בגורלן של כל החשבוניות שהוא שלח להנהלת החשבונות במהלך השנה, וכמה כסף מתוך ההוצאות שלו בפועל הוכר לו בסופו של דבר כהוצאות מוכרות למס".

יש להוביל את בעל העסק להיות גם מנהל עסק

בהתאם לשיטה המקובלת, על פיה מתנהלים מרבית העסקים במדינת ישראל, כל מה שקשור להנהלת חשבונות של העסק - חישוב הכנסות, הוצאות ורווחיות - נעשה על ידי משרדי הנהלת חשבונות ולא על ידי העסק. למעשה, עיקר המשימה השוטפת של אותם משרדים היא לקלוט את המסמכים בתוכנות הנהלת החשבונות מהר ככל שניתן, כדי לייצר את הדו"חות למס הכנסה ולמע"מ, במינימום זמן עבודה.
לדברי רו"ח קידר, "ברוב המקרים, האינטרס העיקרי של המשרדים המטפלים בחשבונות הוא לדווח לרשויות את הדיווחים החודשיים. בדרך כלל אין להם מספיק זמן כדי לתדרך את בעלי העסקים האם החשבוניות שהביאו מסייעות להם להפחית את המיסים שהם משלמים, האם מדובר במסמכים מיותרים המושלכים לפח והאם בכלל העסק שלהם רווחי".

בקידר רואי חשבון, הקו המנחה שונה לגמרי. לשיטתם, כדי לייצר הצלחה, יש להוביל את בעל העסק להיות גם מנהל עסק.

רואה החשבון, מוכשר ככל שיהיה, לא יכול להיות אחראי לניהול העסק (אלא אם הוא מנהל הכספים שלו). באמצעות ליווי נכון, בעל העסק לומד בתהליך קצר לנהל את הכספים בעצמו, וכך הוא מצליח לקבל תמונה מלאה של הביצועים שלו בכל רגע נתון, ובהתאם גם לתמחר את השירותים שלו כראוי. כמה זמן זה לוקח? עבור רוב בעלי העסקים - כחצי שעה בחודש.

"בואי נעשה מבדק קצר", מזמין אותי רו"ח קידר, "בתור בעלת עסק, אפילו שמדובר בעסק קטן - האם את יודעת מה קורה עם קבלות הדלק שאת שולחת מדי חודש לרואה החשבון? האם את יודעת עד כמה הוצאות הנסיעה שלך מפחיתות לך את חבות המס? האם את יודעת על כמה מהוצאות הבית שלך, כמו שכירות, חשמל, ארנונה ומים, את יכולה לדווח כהוצאה מוכרת ומה ההיגיון שעומד מאחורי זה?".
אני מנידה בראש לשלילה. "ודאי שהתשובה היא לא. את הרי סומכת על מנהל החשבונות שיעשה עבורך את העבודה, אבל בפועל רק בסוף השנה את מגלה מה קרה".

הנהלת חשבונות עצמאית מגדילה את הרווחיות

"אנחנו מאמינים שכל בעל עסק צריך לנהל בעצמו את הנהלת החשבונות שלו", אומר רו"ח קידר, "מאחר שמדובר בחלק בלתי נפרד מהעסק. כל בעל עסק צריך לתייג בעצמו את הוצאות העסק ולסווג אותן, החל מהוצאות שיווק ועד להוצאות אחזקה. הרי מי מנהל עבור כל אחת ואחד מאיתנו את משק הבית - גורם חיצוני? ודאי שלא. אז למה כאשר מדובר בהנהלה של עסק הדבר צריך להיעשות על ידי גורם חיצוני?".

לדבריו, "אם כל בעלי העסקים היו יודעים עד כמה הנהלת חשבונות עצמאית יכולה להגדיל להם את הרווחיות, הם היו מתחילים לנהל בעצמם את החשבונות עוד היום.

"באמצעות הנהלת חשבונות עצמית, בעל העסק מבין באופן מיידי - ולא רק בסוף השנה - מה נחשבת הוצאה, מה נחשבת הכנסה ומהי חבות המס החודשית. אף יותר מזאת, בעל העסק לומד לראשונה כמה כסף נשאר לו בכיס מכל הצעת מחיר שהוא נותן ללקוחות, אחרי הכרה בהוצאות וחישוב תשלום המס, ובהתאם הוא לומד לתמחר מחדש את השירותים שהוא מציע".

אבל מרבית בעלי העסקים נרתעים מהתעסקות עם מספרים וחשבוניות. מה תאמר להם?

"בדיוק לשם כך פיתחנו שיטה ייחודית, שבמסגרתה אנחנו מלמדים בעלי עסקים לעשות הנהלת חשבונות בעצמם. אנחנו מלמדים אותם כיצד להתנהל עם תוכנות ניהול עסקים פשוטות. בעלי העסקים שאנחנו מלווים מכירים כל הוצאה והוצאה, מבינים בכמה כסף הם משתמשים כדי להפעיל את העסק ולומדים כיצד ניתן לתכנן מס ולהפחית למינימום את תשלומי המיסים באופן לגיטימי".

ואכן, מסקר רווחיות שביצעו בקידר רואי חשבון עולה שעסקים עם ניהול חשבונות עצמי מגדילים באופן ניכר את היקף ההכנסות והרווחיות שלהם.

רו"ח קידר מסכם: "נסיוננו רב השנים מעיד שיש מתאם חזק מאוד בין ניהול עצמי לבין הצלחת העסק. אנחנו עושים זאת באמצעות ליווי והכוונה נכונה, שמסייעים לכל בעל עסק לנהל נכון ובסופו של יום גם להגדיל הכנסות".

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 077-8049723

לעמוד המשרד באתר משפטי

כתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

דור אבשלום, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • עסקים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully